Til alle lærere (særlig dansk, men også andre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, som er taget til efterretning. Jeg kan sagtens følge jer. Jeg må dog indrømme, at jeg savner lidt anerkendelse af, at vi jo faktisk har forsøgt at hjælpe af omsorg, kærlighed og bekymring, og ikke fordi vi synes børn skal terpes gennem skoleting hele tiden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2016

hs2008

Hej

I forhold til bogstavlæring, vil jeg bare anbefale Halfdan Rasmussens ABC som godnatlæsning. Alle mine 3 har lært bogstaverne at kende på den måde. Det er små korte rim, som ungerne hurtigt lærer udenad - og de fleste børn i den alder elsker at det rimer

Anmeld Citér

15. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak for jeres svar, som er taget til efterretning. Jeg kan sagtens følge jer. Jeg må dog indrømme, at jeg savner lidt anerkendelse af, at vi jo faktisk har forsøgt at hjælpe af omsorg, kærlighed og bekymring, og ikke fordi vi synes børn skal terpes gennem skoleting hele tiden.

Åh, men det, synes jeg, giver sig selv. De færreste forældre pacer, presser, puffer eller opmuntrer ud fra andet end de bedste ønsker for børnene. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

snuskesmor

bøllen skriver:

Syntes det er mere pinligt at se på hvordan folkeskolen ( vores ) ikke kan tage deres ansvar bevidst . At man som forældre skal løse deres opgaver . 

Hvorfor så aggressiv? Jeg forstår ikke hvad, der var provokerende, i hendes indlæg?

Anmeld Citér

16. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
bøllen skriver:

Nu kommenterede jeg på hende som mente det var for meget at læsekonsulenten var inde over i 0 kl ( min dreng )

og ikke på ts indlæg.

det du kommentere på har intet med ts indlæg at gøre men min situation som du slet ikke kender .

igen et svar til hende som kommentede at jeg havde skrevet hvad læsekonsulenten havde givet mig af råd . 

I vores tilfælle har skolen svigtet , hvilket jeg skriver . Igen intet med ts tråd at gøre.

En gang til: Jeg blandede tingene sammen og beklagede min fejl straks. Jeg mener stadig, at HVIS læsekonsulenten havde været inde over drengen fra TS' indlæg - et barn, som tydeligvis har meget andet og væsentligere at kæmpe med end begynderlæsning - så ville det være et meget uheldigt signal at sende fra skolens side. Det ville være at fokusere det helt forkerte sted. Drengen skal have sit fravær minimeret, han skal glædes ved at gå i skole og ikke opfatte alt skolerelateret som noget grumt. Og hvis skolen signalerer, at det væsentlige er at få styr på det faglige - fx ved at inddrage læsekonsulenten - så kommer der blot endnu større pres på ham. 

Nu var det så ikke tilfældet, din søn er ikke TS' bonusbarn, og jeg har i sagens natur ikke forholdt mig til din søn, hvis situation jeg jo overhovedet ikke kender. Det har netop intet med TS' tråd at gøre, og jeg fortalte straks, at jeg havde taget fejl. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

bøllen

snuskesmor skriver:

Hvorfor så aggressiv? Jeg forstår ikke hvad, der var provokerende, i hendes indlæg?

Øh hvor er jeg aggresiv ??? lad nu være med at tolke en masse ud af ingenting 

Anmeld Citér

16. maj 2016

bøllen

En gang til: Jeg blandede tingene sammen og beklagede min fejl straks. Jeg mener stadig, at HVIS læsekonsulenten havde været inde over drengen fra TS' indlæg - et barn, som tydeligvis har meget andet og væsentligere at kæmpe med end begynderlæsning - så ville det være et meget uheldigt signal at sende fra skolens side. Det ville være at fokusere det helt forkerte sted. Drengen skal have sit fravær minimeret, han skal glædes ved at gå i skole og ikke opfatte alt skolerelateret som noget grumt. Og hvis skolen signalerer, at det væsentlige er at få styr på det faglige - fx ved at inddrage læsekonsulenten - så kommer der blot endnu større pres på ham. 

Nu var det så ikke tilfældet, din søn er ikke TS' bonusbarn, og jeg har i sagens natur ikke forholdt mig til din søn, hvis situation jeg jo overhovedet ikke kender. Det har netop intet med TS' tråd at gøre, og jeg fortalte straks, at jeg havde taget fejl. 

Du behøver ikke skrive sådan - jeg har læst dit svar . Jeg svarer på en som kommentere på mit indlæg . Utroligt som du altid skal være sådan fremme skoene på en for mig træls måde . Må jeg egenlig det for dig ???

Anmeld Citér

16. maj 2016

bøllen

snuskesmor skriver:

Sjovt som du kan finde mit svar aggressivt

når jeg svarede på dette

Jeg bliver sgu lidt harm og flov på folkeskolens vegne over at læse, at læsekonsulenten er inde over allerede i 0. Det er et skidt signal at sende, at det er hans læsning, det handler om allerede nu.

Som åbenbart er helt ok . Det er intet aggressivt i mit svar men man kan tolke som man vil . 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

når jeg svarede på dette

Jeg bliver sgu lidt harm og flov på folkeskolens vegne over at læse, at læsekonsulenten er inde over allerede i 0. Det er et skidt signal at sende, at det er hans læsning, det handler om allerede nu.

Som åbenbart er helt ok . Det er intet aggressivt i mit svar men man kan tolke som man vil . 

Sig mig læser du hvad hun skriver?? Det var ift MIN situation, det har INTET med dig at gøre! Og der kan jeg godt følge hende. I stedet går du nu i kødet og bliver personlig over for en, i øvrigt fremragende og saglig, debattør. Det er da ikke okay! 

Anmeld Citér

16. maj 2016

snuskesmor

bøllen skriver:

når jeg svarede på dette

Hej bøllen,

Mit spørgsmål var oprigtig nok. Jeg læser "mor og meget mere" s kommentar som en kritik af en fuldstendig anonym og ikke- tilstedeværende (og efterhånden ikke-eksisterende) person, mens jeg læste din kommentar som myntet direkte på hende, og dermed mere personlig. Det kunde jeg ikke forstå. Og så ville jeg lige så godt spørge direkte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.