Mini-Terp skriver:
Ej er det normalt at jordemoderen "piller" så'n under en fødsel???

hehe ja, når man føder sådan, på ryggen på et fødeleje, så er det helt normalt.....
Men hvis det irriterer når du når så langt, så prøv at bede hende lade være, hvis du har overskud til det...
Min første fødsel involverede en hel del pilleri, og havde jeg skulle igennem 3 presseveer mere, så havde jeg sgu losset hende ned af stole.... Det er ikke fori det gør vildt ondt når de piller, det kan bare godt irritere rigtig meget, fordi man bliver opmærksom på 'hvad fanden laver hun dernede'

Ved min 2. fødsel kom jeg ind med barnets hovede kronende mellem benene, så der styrede jeg hele showet, og fortalte selv jordemoderen hvornår hun måtte, og ikke måtte, undesøge mig.... Men der vidste vi også med det samme, at alt hun skulle undersøge var om jeg var de 10 cm åben.... ikke noget problem at konstatere når man allerede har set babyens hår vel

Men altså ja, de hjælper gerne lidt til dernede.... ed min første fødsel var min livmodermund længe om at blive udslettet, så babyen kunne ikke komme forbi, og derfor satte jm en finger op, og skubbede den ned over babys ører. Det gjorde at babyen kom længere ned end tidligere, når der var en ve.... dejligt befirende på en måde, selvom det føltes lidt som en postelastik når den knækker....
Anmeld