Bedrageri /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2016

DenLykkelige2013

MinPrins skriver:

Undskyld, men der er mange andre der Heller ikk har mulighed for at spare sammen til et indskud når man går fra hinanden... Så skulle de hjælpe alle der går fra hinanden fordi de ikk kan spare sammen til et indskud?.. 

Jeg mener at de skal vurderer sagerne individuelt. Og jeg kan ikke sidde og sige hvad de skal gøre i alle andres sager fordi der er ingen sager der er ens. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
DenLykkelige2013 skriver:

Jeg mener at de skal vurderer sagerne individuelt. Og jeg kan ikke sidde og sige hvad de skal gøre i alle andres sager fordi der er ingen sager der er ens. 

I mine øjne skal systemet ikke bruge dyre lønkroner på at vurdere simple sager individuelt. Og i mine øjne  er det ret simpelt, at en 25-årig studerende og mor, der går fra sin kæreste, selv kan finde et sted at bo - hvilket du jo også kunne - og selv kan låne sig frem til et depositum - hvilket jo også faldt på plads for dig. Jeg synes netop, din situation er et godt eksempel på, at folk godt kan finde ud af tingene selv og ikke behøver det offentliges hjælp. 

Jeg ville aldrig selv have overvejet som studerende og mor at søge det offentlige om hjælp i en lignende situation - og jeg er nok ikke med på, hvad der i dine øjne gør det til en sag for kommunen. Er det fordi, du er studerende? Fordi du er mor? I min verden er "systemet" forpligtet til at hjælpe de udsatte, dvs. folk i en usædvanligt svær situation - og det anser jeg ikke en studerende med et barn og behov for ny bolig for at være. Du har som så mange andre kunnet klare dig igennem med hjælp fra dit netværk, fået tag over hovedet og mad på bordet - hvorfor skulle skattekronerne være gået til dét? Enten er der særlige forhold, du ikke nævner, eller også er du en ret normal 25-årig på SU og med barn, der har en urealistisk forventning om, hvem systemet er skruet sammen for at hjælpe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.