Bedrageri /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
DenLykkelige2013 skriver:

Ja, men der har jeg "kun" været skrevet op i 5år så derfor kan jeg ikke få noget hos dem.

Banken ville ikke låne mig penge fordi jeg er på SU, det har de gjort meget klart, fordi de går udfra hvad jeg har af indtægt nu og ikke hvad jeg kommer til at have af indtægt. Der var en grund til jeg gik til kommunen, det var sku fordi det var min sidste chance. 

Jeg kan som sådan godt forstå du blev/er frustreret, men kommunen kan jo ikke låne penge ud til højre og venstre fordi folk ikke kan spare op. At du "kun" har været skrevet op i 5 år, er vel hånden på hjertet, dit eget problem..

Kommunen skal hjælpe de familier med reelle udfordringer. At gå fra hinanden er dit/jeres problem, men det er altså ikke kommunens. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

DenLykkelige2013

Astoria skriver:

Selvfølgelig skal de kunne give råd og vejledning, men jeg forstår ikke hvorfor de skal låne dig til et depositum. Hvis man ikke selv kan spare op, låne i banken eller af familie, så må man finde en anden løsning såsom at bo hos familie, blive boende alle i lejligheden eller andet. Det er da rart hvis kommunen kunne låne til alle der pludselig blev enlige og skulle finde et sted at bo, men det kan kommunen ikke og de må derfor prioritere hvem de hjælper. Du fandt jo også en løsning så jeg kan se hvorfor de skulle bruge ekstra resourcer på dig når du nu rent faktisk godt kunne klare dig selv. 

Det er nok også svært for jer at forstå når i selvfølgelig ikke kender hele min situation, så der var ikke mulighed for særlig mange ting. 

Men når jeg står på sidelinjen og kan se folk jeg kender som de gladeligt låner penge til, som faktisk har snydt fordi de har pengene så bliver jeg en smule bitter må jeg nok indrømme. 

Men enige bliver vi sku nok ikke 

Anmeld Citér

20. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er nok også svært for jer at forstå når i selvfølgelig ikke kender hele min situation, så der var ikke mulighed for særlig mange ting. 

Men når jeg står på sidelinjen og kan se folk jeg kender som de gladeligt låner penge til, som faktisk har snydt fordi de har pengene så bliver jeg en smule bitter må jeg nok indrømme. 

Nej, du behøver heller ikke retfærdiggøre dine valg overfor os  
Men synes lige man skal tænke over hvilke konsekvenser det kan have at snyde systemet fordi man ikke føler det er retfærdigt. Det bliver en ond spiral, for som du nævner, så ser folk i omkredsen det måske og så videre... Det er især problematisk fordi man har begrænset information, lidt ligesom at vi selvfølgelig ikke kan vurdere din situation ud fra et par indlæg.

Anmeld Citér

20. april 2016

Sandratoft

Selvfølgelig er det mit eget ansvar at sørge for mig selv, det gør jeg bestemt også. men da jeg gik til kommunen var det fordi det var min sidste chance for at min søn og jeg kunne få et sted at bo. Kommunen er ikke ligefrem mit fortrukne valg. Jeg vil helst selv, men når man ikke har flere muligheder så beder jeg altså min sidste chance om hjælp. 

Og når de så heller ikke har mulighed for at hjælpe dig, så mener du altså at du er berettiget til at snyde systemet hvis du fik muligheden? 

Anmeld Citér

20. april 2016

lineog4

Jeg er sikker på din situation har været frustrerende - kan stadig huske som barn da min mor og far blev skilt og min mor også troede man kunne få råd og vejledning hos kommunen, men her var lukket når man arbejder. Jeg har selv stået der som ung. Men ligesom dig er det jo rigtig jeg og min mor fandt vores egne løsninger, så kommunen havde jo ret både i dit og mit tilfælde; vi havde ressourcerne selv til at løse udfordringerne og de kunne så bruge ressourcerne på dem der ikke kan. 

Og ja har også haft omgangskreds hvor de fik i hoved og røv, men ærligt jeg er da glad for jeg ikke var set som så ressourcesvag så jeg kunne få... 

Du får en SU, du er ikke inde i kommunen eller hvad man kan sige. Og vi som mennesker skal kunne tænke og gøre selv, som du jo også kunne. 

Nå men ligegyldigt hvad forstår jeg ikke hvordan det at blive behandlet anderledes end man forventede gør det legalt at snyde? Men det er nok bare mig

Anmeld Citér

20. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Men at det skulle give dig "ret" til at snyde, at andre er sluppet afsted med det, svarer jo til, at jeg stjæler i Kvickly, fordi andre har gjort det før mig. Det er et alvorligt holdningsskred, at nogle føler sig berettigede til at begå kriminalitet, fordi andre slipper godt fra det, "og nu er det min tur". Jeg vil da langt hellere holde hovedet højt og ryggen rank, fordi jeg ikke gør noget forkert. 

Anmeld Citér

20. april 2016

Carina:-)

Nej jeg mener ikke de SKAL finde mig en bolig, det gjorde jeg jo også selv. Men jeg mener de burde hjælpe en på vej, evt. Nogle råd og vejledning da jeg ikke har stået i sådan en situation før. Så når jeg står og siger fra D. 1 af står min søn og jeg uden bolig ville det da være rart at man fik noget hjælp og ikke bare "jamen det er surt, men vi kan ikke hjælpe dig, medmindre du har en sag i familie afdelingen fordi du er misbruger eller andet". 

Men jeg mener at de skal låne mig til depositum, da jeg stod uden mulighed for at spare sammen og ikke har haft mulighed for at spare sammen til det de sidste 3år. 

Du får det til at lyde at det netop er fordi du har valgt su som levevej at så er du helt naturligt berettiget til at få flere penge når du ønsker ny bolig.

Jeg kender mange der har eller er på SU og de tager sulån og eller studiejob .

Det kunne måske også have været en mulighed sådan du kunne have sparet op i de 3 år.

Endelig er der også den mulighed at du og din ex klemte ballerne sammen og holdt ud de mdr der skulle til før du havde sparet op til indskud.

Offentlige midler er ikke ta selv bord- Og din holdning er jo den der gør at mange klapper i deres hænder når der kommer reformer for man bliver såååå træt af at betale topskat når man ved det blandt andet går til folk der ikke gider tage et medansvar for velfærden i DK

Anmeld Citér

20. april 2016

MinPrins

Nej jeg mener ikke de SKAL finde mig en bolig, det gjorde jeg jo også selv. Men jeg mener de burde hjælpe en på vej, evt. Nogle råd og vejledning da jeg ikke har stået i sådan en situation før. Så når jeg står og siger fra D. 1 af står min søn og jeg uden bolig ville det da være rart at man fik noget hjælp og ikke bare "jamen det er surt, men vi kan ikke hjælpe dig, medmindre du har en sag i familie afdelingen fordi du er misbruger eller andet". 

Men jeg mener at de skal låne mig til depositum, da jeg stod uden mulighed for at spare sammen og ikke har haft mulighed for at spare sammen til det de sidste 3år. 

Undskyld, men der er mange andre der Heller ikk har mulighed for at spare sammen til et indskud når man går fra hinanden... Så skulle de hjælpe alle der går fra hinanden fordi de ikk kan spare sammen til et indskud?.. 

Anmeld Citér

20. april 2016

Fremad

Jeg er ikke social bedrager og har aldrig været det. MEN fik jeg muligheden skal jeg satme love dig for jeg gjorde det!! 

Og det er det en simpel grund til og det er at når man endelig har brug for systemet hjælper en pisser de en op og ned af ryggen! Jeg står som enlig fra D. 1 april fordi min kæreste og jeg gik fra hinanden, ingen ville hjælpe mig med at finde bolig, så det fandt jeg gudskelov selv, de ville satme heller ikk hjælpe mig med penge til depositum, jeg er på SU så har desværre ikke haft råd til at sparer noget op. 

Men det hele faldt på plads, men nu kan jeg så ikke få forsørger tillæg i SU før til juli, så jeg står de næste par måneder og ikke kan give min søn og jeg mad på bordet fordi systemet er noget lort. 

Gudskelov er jeg en af de heldige der har en familie der gerne vil hjælpe mig. 

Efter alt det her er min holdning til systemet bare at jeg skal hive alt hvad der overhovedet er muligt ud til min fordel! 

Vær du glad for du overhovedet har DR muligheder som Su, kh, enlig tilskud medmere...vi bor i et velfærdssamfund, derfor er det ikke ens betydende med alt ansvar skal lægges hos andre...

Du har truffet valg, de har konsekvenser...

Anmeld Citér

21. april 2016

DenLykkelige2013

Carina:-) skriver:

Du får det til at lyde at det netop er fordi du har valgt su som levevej at så er du helt naturligt berettiget til at få flere penge når du ønsker ny bolig.

Jeg kender mange der har eller er på SU og de tager sulån og eller studiejob .

Det kunne måske også have været en mulighed sådan du kunne have sparet op i de 3 år.

Endelig er der også den mulighed at du og din ex klemte ballerne sammen og holdt ud de mdr der skulle til før du havde sparet op til indskud.

Offentlige midler er ikke ta selv bord- Og din holdning er jo den der gør at mange klapper i deres hænder når der kommer reformer for man bliver såååå træt af at betale topskat når man ved det blandt andet går til folk der ikke gider tage et medansvar for velfærden i DK

Jeg har taget SU lån? Og da min eks og jeg boede sammen var det de penge som gik til mad, så medmindre at vi ikke skulle have haft mad på bordet har vi ikke haft råd til at sparer op om jeg var blevet boende eller ej.. 

Studiejob er ikke en mulighed da jeg ikke har nogen der kan passe min søn for mig. 

Som skrevet før var kommunen min aller sidste mulighed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.