Bedrageri /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2016

lineog4

DenLykkelige2013 skriver:

Jeg er ikke social bedrager og har aldrig været det. MEN fik jeg muligheden skal jeg satme love dig for jeg gjorde det!! 

Og det er det en simpel grund til og det er at når man endelig har brug for systemet hjælper en pisser de en op og ned af ryggen! Jeg står som enlig fra D. 1 april fordi min kæreste og jeg gik fra hinanden, ingen ville hjælpe mig med at finde bolig, så det fandt jeg gudskelov selv, de ville satme heller ikk hjælpe mig med penge til depositum, jeg er på SU så har desværre ikke haft råd til at sparer noget op. 

Men det hele faldt på plads, men nu kan jeg så ikke få forsørger tillæg i SU før til juli, så jeg står de næste par måneder og ikke kan give min søn og jeg mad på bordet fordi systemet er noget lort. 

Gudskelov er jeg en af de heldige der har en familie der gerne vil hjælpe mig. 

Efter alt det her er min holdning til systemet bare at jeg skal hive alt hvad der overhovedet er muligt ud til min fordel! 

Jeg kan sagtens forstå man bliver frustreret når man står i en krise og egentlig troede der var hjælp. Men systemet er ikke skruet sammen til at hjælpe alle de par der går fra hinanden, der forventer man parret kan samarbejde og eventuelt bo sammen til man har fundet bolig til begge parter. Og kommune garanteret lån til indskud gives "kun" til almen boligbyggeri og kun hvis man opfylder kriterierne - igen skide surt når man står i krisen, men der gælder det samme for alle og vi kunne også leve i et land hvor man slet ikke kunne få hjælp. Hvor fx SU ikke eksisterede og man selv skulle betale en del af sin uddannelse. 

Jeg må indrømme jeg ikke forstår logikken: jeg fik ikke den hjælp jeg gerne ville have, ergo er det okay jeg snyder, for netop snyd er jo det der dræber systemet, det som gør flere og flere kender en der snyder og derfor skal vi skære skære skære for vi vil ikke betale til snydere.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er ikke social bedrager og har aldrig været det. MEN fik jeg muligheden skal jeg satme love dig for jeg gjorde det!! 

Og det er det en simpel grund til og det er at når man endelig har brug for systemet hjælper en pisser de en op og ned af ryggen! Jeg står som enlig fra D. 1 april fordi min kæreste og jeg gik fra hinanden, ingen ville hjælpe mig med at finde bolig, så det fandt jeg gudskelov selv, de ville satme heller ikk hjælpe mig med penge til depositum, jeg er på SU så har desværre ikke haft råd til at sparer noget op. 

Men det hele faldt på plads, men nu kan jeg så ikke få forsørger tillæg i SU før til juli, så jeg står de næste par måneder og ikke kan give min søn og jeg mad på bordet fordi systemet er noget lort. 

Gudskelov er jeg en af de heldige der har en familie der gerne vil hjælpe mig. 

Efter alt det her er min holdning til systemet bare at jeg skal hive alt hvad der overhovedet er muligt ud til min fordel! 

Det giver da ikke mening. Der er jo ikke tale om en lagkage, vi alle har ret til et stykke af, men om et plaster til dem, der har allermest brug for det - og plaster-depotet er ikke ubegrænset. 

Din tankegang svarer til, at du er sløj, bliver tjekket af lægen og heldigvis ikke behøver at blive indlagt på sygehuset - og du klarer den, men fremover mener du at have krav på indlæggelse, om du så bare er småforkølet, for du blev "snydt" sidst. Og så kan alle dem, der aldrig er syge, ellers betale regningen for dine hospitalsophold. 

Du har ikke noget "til gode" fra systemet. 

Anmeld Citér

20. april 2016

DenLykkelige2013

Mom skriver:

Mener du helt seriøst at det er "systemet" som skal finde bolig og låne dig til depositum, fordi du og din kæreste går fra hinanden?

Nej jeg mener ikke de SKAL finde mig en bolig, det gjorde jeg jo også selv. Men jeg mener de burde hjælpe en på vej, evt. Nogle råd og vejledning da jeg ikke har stået i sådan en situation før. Så når jeg står og siger fra D. 1 af står min søn og jeg uden bolig ville det da være rart at man fik noget hjælp og ikke bare "jamen det er surt, men vi kan ikke hjælpe dig, medmindre du har en sag i familie afdelingen fordi du er misbruger eller andet". 

Men jeg mener at de skal låne mig til depositum, da jeg stod uden mulighed for at spare sammen og ikke har haft mulighed for at spare sammen til det de sidste 3år. 

Anmeld Citér

20. april 2016

DenLykkelige2013

Sandratoft skriver:

Hvor lyder du bare som et  menneske, som ikke er voksen nok til selv at tage ansvar. 

Og du kan simpelthen dømme mig ud fra så lidt? 

Jamen så kan jeg jo kun sige i lige måde 

Anmeld Citér

20. april 2016

Sandratoft

Og du kan simpelthen dømme mig ud fra så lidt? 

Jamen så kan jeg jo kun sige i lige måde 

Med den holdning du har, så ja, det kan jeg. Og det er bestemt ikke lidt jeg dømmer ud fra, men hele din holdning til velfærdssystemet. Synes du ikke det var dit eget ansvar at sørge for dig selv?

Anmeld Citér

20. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Nej jeg mener ikke de SKAL finde mig en bolig, det gjorde jeg jo også selv. Men jeg mener de burde hjælpe en på vej, evt. Nogle råd og vejledning da jeg ikke har stået i sådan en situation før. Så når jeg står og siger fra D. 1 af står min søn og jeg uden bolig ville det da være rart at man fik noget hjælp og ikke bare "jamen det er surt, men vi kan ikke hjælpe dig, medmindre du har en sag i familie afdelingen fordi du er misbruger eller andet". 

Men jeg mener at de skal låne mig til depositum, da jeg stod uden mulighed for at spare sammen og ikke har haft mulighed for at spare sammen til det de sidste 3år. 

Du kender vel til diverse boligselskaber? Og du klarede det jo uden hjælp

Hvorfor skal kommunen låne dig penge? Det kan banken vel, hvis din kreditvurdering er ok - at du ikke har haft mulighed for at spare op, er i bund og grund dit problem, ikke deres.

Anmeld Citér

20. april 2016

DenLykkelige2013

lineog4 skriver:

Jeg kan sagtens forstå man bliver frustreret når man står i en krise og egentlig troede der var hjælp. Men systemet er ikke skruet sammen til at hjælpe alle de par der går fra hinanden, der forventer man parret kan samarbejde og eventuelt bo sammen til man har fundet bolig til begge parter. Og kommune garanteret lån til indskud gives "kun" til almen boligbyggeri og kun hvis man opfylder kriterierne - igen skide surt når man står i krisen, men der gælder det samme for alle og vi kunne også leve i et land hvor man slet ikke kunne få hjælp. Hvor fx SU ikke eksisterede og man selv skulle betale en del af sin uddannelse. 

Jeg må indrømme jeg ikke forstår logikken: jeg fik ikke den hjælp jeg gerne ville have, ergo er det okay jeg snyder, for netop snyd er jo det der dræber systemet, det som gør flere og flere kender en der snyder og derfor skal vi skære skære skære for vi vil ikke betale til snydere.... 

Jeg opfylder netop 2 ud af 3 kriterier for at kunne få lån til depositum og det var almen boligbyggeri. Netop os derfor er jeg blevet hammer tosset. Og grunden til at min ansøgning blev afvist var fordi kommunen havde vejledt mig forkert da de hjalp med mig at skrive ansøgningen og nu tørrer de den af på mig 

jeg må indrømme at jeg virkelig godt kan forstå folk der snyder efterhånden. Jeg er normalt ikke en person der ville gøre sådan noget, og er for ærlig til at gøre det. Men efter mine oplevelser (har oplevet flere gange kommunen bare har vendt ryggen, selvom man fx bare vil have svar på nogle simple spørgsmål, eller have et møde med sin sagsbehandler vil de heller ikk give mig) kan jeg virkelig godt forstå folk gør det.

Anmeld Citér

20. april 2016

DenLykkelige2013

Mom skriver:

Du kender vel til diverse boligselskaber? Og du klarede det jo uden hjælp

Hvorfor skal kommunen låne dig penge? Det kan banken vel, hvis din kreditvurdering er ok - at du ikke har haft mulighed for at spare op, er i bund og grund dit problem, ikke deres.

Ja, men der har jeg "kun" været skrevet op i 5år så derfor kan jeg ikke få noget hos dem.

Banken ville ikke låne mig penge fordi jeg er på SU, det har de gjort meget klart, fordi de går udfra hvad jeg har af indtægt nu og ikke hvad jeg kommer til at have af indtægt. Der var en grund til jeg gik til kommunen, det var sku fordi det var min sidste chance. 

Anmeld Citér

20. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Selvfølgelig skal de kunne give råd og vejledning, men jeg forstår ikke hvorfor de skal låne dig til et depositum. Hvis man ikke selv kan spare op, låne i banken eller af familie, så må man finde en anden løsning såsom at bo hos familie, blive boende alle i lejligheden eller andet. Det er da rart hvis kommunen kunne låne til alle der pludselig blev enlige og skulle finde et sted at bo, men det kan kommunen ikke og de må derfor prioritere hvem de hjælper. Du fandt jo også en løsning så jeg kan se hvorfor de skulle bruge ekstra resourcer på dig når du nu rent faktisk godt kunne klare dig selv. 

Anmeld Citér

20. april 2016

DenLykkelige2013

Sandratoft skriver:

Med den holdning du har, så ja, det kan jeg. Og det er bestemt ikke lidt jeg dømmer ud fra, men hele din holdning til velfærdssystemet. Synes du ikke det var dit eget ansvar at sørge for dig selv?

Selvfølgelig er det mit eget ansvar at sørge for mig selv, det gør jeg bestemt også. men da jeg gik til kommunen var det fordi det var min sidste chance for at min søn og jeg kunne få et sted at bo. Kommunen er ikke ligefrem mit fortrukne valg. Jeg vil helst selv, men når man ikke har flere muligheder så beder jeg altså min sidste chance om hjælp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.