Lisette W skriver:
Min søn er lige blevet 1 år sidste måned. Han startede i dagpleje slut januar med en meget blid opstart da jeg er jobsøgende og har haft mulighed for at give ham korte dage og hyppige fridage. Oftes er det min kæreste der aflevere om morgenen omkring 7.30, men i denne uge har jeg gjort det tre af dagene. Dagplejemoren skriver til mig når han vågner fra middags-luren og så henter jeg med det samme.
Han er så ked af det når vi aflevere ham, han skriger helt panisk og kamre sig til os. Han vil ikke ned på gulvet, han vil ikke over til dagplejemor han vi kun være hos os. Jeg føler at jeg svigter ham helt vildt når jeg forlader ham
. Han fortætter jo helt tydeligt at han ikke vil være der, og alligevel efterlader vi ham der. Jeg ved godt han er træt og skal mere eller minder direkte ud og sove formiddagslur, men det knuser mit hjerte.
Når jeg kommer om eftermiddagen leger han rigtig godt og har ikke altid tid til at komme med hjem, så der ser det ud som om han har det fint. Dagplejemor fortæller at han er lidt pylleret og hysterisk anlagt, og han helst vil have hende for sig selv. Her hjemme kan han også få hys-anfald når der er nået han ikke må, men det er vel meget normalt?
Jeg har så dårligt samvittighed over at sende ham i dagpleje, de fleste dage er jeg jo bare hjemme og skriver ansøgninger, men når jeg har haft ham hjemme er det vildt svært at ringe rundt på jobopslag og koncentrer sig om at skrive ansøgninger med en meget aktiv tumling i huset. Lige om lidt starter jeg også i virksomhedspraktik, og så skal han pludselig være der hver dag og nået længere
.
Jeg er så splittet. Virksomhedspraktikken kan åbne døren til mit drømme job, men kan jeg blive ved med at aflevere min søn hos dagplejen når han bliver så ked af det?
Sådan var min datter også
hun var dog også 14 mdr da hun startede i dagplejen så hun var meget bevidst om hvad der foregik..
Jeg gik hver dag grædende derfra når hun var afleveret da hun blev fuldstændig ulykkelig så snart vi trådte ind ad døren derovre 
det er mega hårdt og hjerteskærende at efterlade sig grædende barn men det er jo desværre en nødvendighed nogengange..
det tog faktisk ca 5 mdr at indkøre min datter til hun accepterede at hun blev afleveret og ikke græd mere når vi gik.. Selvfølgelig var nogle dage bedre end andre, men hun stoppede først med at græde efter 5 mdr
og en ny dagplejer var ikke det der skulle til for min datter legede også fint og var tilpas kort efter vi var gået, så det var kun separations angsten der var galt..
Vores dagpleje mor søgte om at få en støttepædagog på til at hjælpe med at tackle min datter da hun var inde i den værste periode og var helt utrøstelig og efter nogle uger begyndte det at gå super med aflevering osv.. Det hjalp virkelig at støttepædagogen kom med ind over 

hun elsker at være i dagpleje i dag og hun er meget glad for sin dagplejemor
men hun er dog stadig lidt svær at indkøre igen efter feks ferier osv.. Det tager gerne et par dage med lidt brok ved aflevering 
hun kan også kun komme i gæste dagpleje ved den faste gæste dagplejer i byen, da hun ellers bliver helt ulykkelig igen.. Hun kan ikke være hos nogle hun ikke ser regelmæssigt da det ellers ender i skrig og skrål igen. Hun er nu 2,7 år - så det bliver spændende med overgang til børnehave lige om lidt 
men ja kan godt forstå du synes det er hårdt men er sikker på det nok skal vende.. Og jeg vil forslå at du allerede nu begynder at give han længere dage derovre så han er nogenlunde vant til det når du starter i praktik.. Det bliver nok nemmere for dig at overskue praktikken hvis dagplejen kører 
held og lykke med din praktik