Lisette W skriver:
Min søn er lige blevet 1 år sidste måned. Han startede i dagpleje slut januar med en meget blid opstart da jeg er jobsøgende og har haft mulighed for at give ham korte dage og hyppige fridage. Oftes er det min kæreste der aflevere om morgenen omkring 7.30, men i denne uge har jeg gjort det tre af dagene. Dagplejemoren skriver til mig når han vågner fra middags-luren og så henter jeg med det samme.
Han er så ked af det når vi aflevere ham, han skriger helt panisk og kamre sig til os. Han vil ikke ned på gulvet, han vil ikke over til dagplejemor han vi kun være hos os. Jeg føler at jeg svigter ham helt vildt når jeg forlader ham
. Han fortætter jo helt tydeligt at han ikke vil være der, og alligevel efterlader vi ham der. Jeg ved godt han er træt og skal mere eller minder direkte ud og sove formiddagslur, men det knuser mit hjerte.
Når jeg kommer om eftermiddagen leger han rigtig godt og har ikke altid tid til at komme med hjem, så der ser det ud som om han har det fint. Dagplejemor fortæller at han er lidt pylleret og hysterisk anlagt, og han helst vil have hende for sig selv. Her hjemme kan han også få hys-anfald når der er nået han ikke må, men det er vel meget normalt?
Jeg har så dårligt samvittighed over at sende ham i dagpleje, de fleste dage er jeg jo bare hjemme og skriver ansøgninger, men når jeg har haft ham hjemme er det vildt svært at ringe rundt på jobopslag og koncentrer sig om at skrive ansøgninger med en meget aktiv tumling i huset. Lige om lidt starter jeg også i virksomhedspraktik, og så skal han pludselig være der hver dag og nået længere
.
Jeg er så splittet. Virksomhedspraktikken kan åbne døren til mit drømme job, men kan jeg blive ved med at aflevere min søn hos dagplejen når han bliver så ked af det?
Er det en idé at aflevere ham tidligere, hvor han ikke er nær så træt? Eller måske når han har sovet formiddagsluren?
Det var det der hjalp her, han kunne simpelthen ikke klare at blive afleveret, når han i forvejen var træt...
Jeg var lige som dig på barsel/arbejdssøgende da min søn startede. Han stod op kl 5/5:30 og skulle sove Ca 7:30/8, og han sov ofte til ved 9 tiden hvor jeg så afleverede ham enten kl 6:45/7 eller efter 9.. Hentede ham så tit når de havde spist, vi brugte 1,5 mdr på denne måde hvorefter han var der hele dagen.. Han var 18 mdr før han kom helt af med formiddagsluren...