Puha! Dyremishandling igen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2008

Bamseboet :D

i bund og grund så tror jeg, det er fordi det koster xtra penge og tid, at bedøve dem...

Man skal have fat i de små, først og bedøve dem, og så 10 min efter skal man så have fat i dem igen og kasterere dem...

Jeg vil synes at det også er syndt at stresse dem 2 gange.... :(

men efter min mening så lider de små ikke meget mere, end hvis man fx skal have hul i ørene, eller vaccineres....
-de går og grynter lidt lige efter, men så snat de har fundet tilbage til søerne... så er det glemt....(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2008

Louise mortil4

Helt enig i det bamseboet skriver, Jeg er lidt af den opfattelse at de ikke kan huske det der er sket ret længe, for hvis man kommer og tager en gris op der lige er blevet kastereret nogle dage inden, så skriger den ikke helt vildt, som om at den kan huske hva der skete sidste gang den blev taget op. Det stresser der i mod den lille gris at blive moslet for meget rundt med og taget op for mange gang.

Anmeld

7. april 2008

BellaT

Av, Sloggi. Den ramte hårdt!:'( Du har ret. Jeg køber altid æg fra fritgående høns, men så gør jeg desværre heller ikke mere. For dårligt! Men jeg hader økologisk mælk og jeg elsker Langelænder-pølser. Mig mig mig! Til landmændene-(kvinderne): Jeg har ingen forstand på kastration af smågrise. Det har I. Tror da på at I gør det som er bedst.:) Jeg synes bare at det virker brutalt. Men det synes jeg også at fange fisk med en krog gør. Der er faktisk meget der ikke er iorden. Men som vi bare gør fordi det er nemmest og hurtigst. Og ja, det er jeg selv med til at bestemme, piv. Meget nemmere hvis man kunne skyde skylden på andre. Knus fra Helle...

Anmeld

8. april 2008

..

Hmm.. jeg burde nok ikke blande mig men kan altså ikke lade være..

Hvordan kan man se sig selv i øjnene når man har kastreret smågrise uden bedøvelse og i det hele taget har arbejdet i en svinestald? Håber da i det mindste at det var en stald hvor dyrene havde lidt mere end et frimærke at bevæge sig på?(?)

At de glemmer hurtigt.. tja prøv at klip en tå af dit barn eller kastrerer din hund uden bedøvelse, de vil også glemme det men derfor gør du det ikke alligevel!! :-oEn gris er lige så intelligent som en hund så at de bliver behandlet på den måde er så skrækkeligt - prøv at opdrætte hunde som vi opdrætter grise og se et ramaskrig!!8(

Ja, jeg er stor dyreven, adfærdsbehandler og har taget grønt bevis på en landbrugsskole. Jeg køber alt mit kød ude på landet hvor jeg kan se med egne øjne at dyrene har det godt, æggene hos naboen der har hønsene gående frit i haven og altid økomælk!:)

Anmeld

8. april 2008

jeg har læst hvad du har skrevet Macrolf,
men vælger ikke at svare..
da jeg ikke vil kaste med mudder i dette forum...
-synes vi skal bevare den gode stemning.. :)

MVH Helle

Anmeld

8. april 2008

BellaT

[citat][f][småt]Macrolf skriver:[/småt][/f] Hmm.. jeg burde nok ikke blande mig men kan altså ikke lade være.. Hvordan kan man se sig selv i øjnene når man har kastreret smågrise uden bedøvelse og i det hele taget har arbejdet i en svinestald? Håber da i det mindste at det var en stald hvor dyrene havde lidt mere end et frimærke at bevæge sig på?(?) At de glemmer hurtigt.. tja prøv at klip en tå af dit barn eller kastrerer din hund uden bedøvelse, de vil også glemme det men derfor gør du det ikke alligevel!! :-oEn gris er lige så intelligent som en hund så at de bliver behandlet på den måde er så skrækkeligt - prøv at opdrætte hunde som vi opdrætter grise og se et ramaskrig!!8( Ja, jeg er stor dyreven, adfærdsbehandler og har taget grønt bevis på en landbrugsskole. Jeg køber alt mit kød ude på landet hvor jeg kan se med egne øjne at dyrene har det godt, æggene hos naboen der har hønsene gående frit i haven og altid økomælk!:) [/citat] Er grise lige så intelligente som hunde? Det var jeg slet ikke klar over. Det er da forfærdeligt!:'( Troede faktisk grise var lidt små-dumme. Åh nej. En hund er MEGET intelligent. Det kan jeg slet ikke lide at tænke på.:'( Knus fra Helle...

Anmeld

8. april 2008

Louise mortil4

Bamseboet :D skriver:

jeg har læst hvad du har skrevet Macrolf,
men vælger ikke at svare..
da jeg ikke vil kaste med mudder i dette forum...
-synes vi skal bevare den gode stemning.. :)

MVH Helle

Det samme gælder for mig, så jeg låner lige den her.

Anmeld

8. april 2008

..

Helt fair I vælger ikke at svare, var heller ikke fordi jeg ville kaste med mudder - bare fordi det ligger mig så meget på sinde at jeg ikke kunne lade være at skrive mine synspunkter..

- Ja, det er skrækkeligt at de er så kloge, det gør det hele så meget værre. Du kan træne en gris op til at kunne det samme som en hund. Der er lavet nogen forsøg med grise som er opvokset i fangenskab som aldrig har prøvet andet, slipper du dem fri så gør de det som grise gør, tager mudderbad og opfører sig præcis som andre frilandsgrise. Skræmmende at tænke på syntes jeg..

Anmeld

8. april 2008

Nå, nu har jeg tænkt og tænkt, og nu svarer jeg alligevel, for som du selv skriver: "fordi det ligger mig så meget på sinde at jeg ikke kunne lade være at skrive mine synspunkter..."

Hvordan kan man se sig selv i øjnene når man har kastreret smågrise uden bedøvelse og i det hele taget har arbejdet i en svinestald? Håber da i det mindste at det var en stald hvor dyrene havde lidt mere end et frimærke at bevæge sig på?

Jeg ser det som et arbejde, og en nødvendighed at kasterere grisene... (ellers kan de kasseres når de kommer til slagteriet, og lugter grimt...) Det med bedøvelsen... ja som jeg sagde før... så synes jeg det er mere syndt at stresse dem to gange... Jeg har arbejdet med grise, som efter DIN mening nok har boet på et frimærke, men i mit sprog: løbestalden i båse, i drægtigheds stald (både løsgående, og i båse) Farestalden i alm farestier, klimastaldene de gamle etager og de alm. stor stier, slagtesvin og polte/gylte alm gruppe stier.... Jeg har ikke rigtig arbejdet med friland, og vil faktisk heller ikke gøre det, rissikoen for at komme til skade er størrer på fri land, og så KAN grisene faktisk godt hygge sig enormt når de er inden for... tro det eller la være... (JEG har set hvordan de hygger, når 3-4 søer går sammen i en fælles faresti... nøj hvor de hygger :D (-selv om de er blevet kasteret!!...)

At de glemmer hurtigt.. tja prøv at klip en tå af dit barn eller kastrerer din hund uden bedøvelse, de vil også glemme det men derfor gør du det ikke alligevel!! En gris er lige så intelligent som en hund så at de bliver behandlet på den måde er så skrækkeligt - prøv at opdrætte hunde som vi opdrætter grise og se et ramaskrig!!

Helt ærligt, så kan jeg ikke forstå hvad du mener... Der er en mening med at kasterere smågrisene... kan ikke se hvad meningen sku være at klippe en tå af mit barn (?)
Jeg ved godt at en gris er klog, faktisk så siger man, at den er klogere end hunden... Har selv haft et hygge hængebue svin :P
mht opdræt af hunde som svin, har jeg kun et spørgsmål.... Vil du spise en hundehvalp???? Det kan slet slet ikke samlignes!!

Ja, jeg er stor dyreven, adfærdsbehandler og har taget grønt bevis på en landbrugsskole. Jeg køber alt mit kød ude på landet hvor jeg kan se med egne øjne at dyrene har det godt, æggene hos naboen der har hønsene gående frit i haven og altid økomælk!

Jeg er også en stor dyre ven.
Jeg køber mit kød hos købmanden, ( griner lige for mig selv... når jeg ser din sætning: ...hvor jeg kan se med egne øjne at dyrene har det godt... Du ved ikke hvad der sker når dørene lukkes, og hvad med vaccinationer, foder osv osv.. Tror det er meget sjælden at, dyrene lever på en lyserød sky hele deres liv)
Fritgående høns... Hmm tror ikke jeg skal fortælle dig, hvordan man fanger hønsne, og hvor meget man stresser dem..... (Har haft en kæreste der har arbejdet på en kyllinge farm/hønserri, og har selv hjulpet til.... -ved du man faktisk kan holde 10 høns på een gang???)
-og så Økomælk.... LOL :)) Tror du køerne har det bedre, fordi de skal spise alt muligtder ikke er sprøjtet for lus og utøj??(- jeg drikker bare alm mini mælk...)

Anmeld

8. april 2008

BellaT

Det har jeg nemlig tænkt over:
-og så Økomælk.... LOL Tror du køerne har det bedre, fordi de skal spise alt muligtder ikke er sprøjtet for lus og utøj??(- jeg drikker bare alm mini mælk...)
At det er økologisk har ikke noget at gøre med hvordan de har haft det, vel? Det har kun noget at gøre med deres foder eller hvad?

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.