ja vi behandler godt nok vores dyr grimt, og jeg er ked af at sige det, men vi er jo selv med til det!
for vi lever i et samfund, hvor penge og økonomi hersker, alt skal gå stærkt, og alt skal være billigt...og vi får hvad vi betaler for...
jeg kan især være rasende over hvordan vi transportere vores dyr, og over hvad for en behandling de får mens de står der, stuvet sammen og bliver kørt til øst og vest...
og det er en tur de får efter de har været stuvet sammen i en stald et eller andet sted...vores skrabehøns, skraber ikke mere, de går på tråde, og prikker og hakker i hinanden, alt i mens vi sidder hjemme med vores børn og og synger bondemanden han har altid travlt, og fodre dem med æg, som ikke er kommet ud af røven på en vaskeægte flot prydhøne, men som er rullet ud under den tråd som en eller anden afpillet stresset høne har levet på i den korte tid, den kunne nå det...og videre ned på en transportbånd og ind i munden på vi danskere, som købte det, fordi det var billigt...
smågrisene bliver fjernet fra deres mor, tidligt, og får klippet haler og tænder...for de vil jo bide hinanden de skidderikker, og man fjerner dem fordi soen sørme ikke skal ligge sig oven på dem...det er jo synd...gu er det da ej synd...det der er synd er at soen ikke kan undgå at ligge sig på dem, for der er ikke plads til at soen kan have sine grislinger hos sig...og fik de mere plads ville bideriet nok også forsvinde...hvad fanden er det for en verden, og hvad er det vi er blevet til?
vi går heller ikke hjemme hos vores børn mere, dem sender vi også ud i verdens små børnehaver, og sturver dem sammen som grislingerne i boksen. men vi skal jo helst tjene penge, så vi kan få råd til vores "skrabe" æg og billige flæskesteg....
godt nok skal ironien læses i mit indlæg, men som jeg skrev...vi får kun hvad vi betaler for!
og ja tynen, føj for en verden vi lever i!
Anmeld