Føler mig Misbrugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Det vil ikke hjælpe en disse, hvis han er afhængig. Og synes ikke det et okay med hende ovenfor, der kalder ham et dumt svin. Hvis han er sygeligt afhængig kan han ikke kontrollere sin adfærd, og det kan jan jo altså ikke, når han vedvarende bruger så mange penge og finder alle mulige omveje for at spille. Er en svært depressiv så også en doven kælling, fordi hun ikke bare kan tage sig sammen og komme ud af sengen?

Jeg tillader mig lige at vedhæfte et par billeder der viser, hvor meget ludomani og spilafhængighed ligner hinanden, da jeg holdt oplæg om netop det for nylig. Noget af det er måske volapyk for dig, det skal du ikke tage dig af. Det er ikke så vigtigt, det vigtige for mig er at vise dig de mange overlap, som tydeliggør hvor vigtigt det er ikke at undervurdere det.

Igen: måske er han ikke afhængig. Det lyder dog ret usandsynligt ud fra din beskrivelse. 

Kan desværre ikke læse det der står på billederne men du har nok ret. Han har altid været glad for at spille og brigt mange timer på feks MMORPG. For ham er det hans fristed og måden at koble af men burde man også kunne uden at bruge penge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Øv! Har du overvejet at skifte kode på iTunes samt slette kortoplysninger? Så kan du sige til din mand at den må være hacket.. (Og nej normalt går jeg ikke ind for at man lyver for hinanden, men du er nødt til at stoppe hævning fra jeres fælles kort). Så må han tilmelde sig igen for hans eget kort og konto..

Vi har 100% fællesøkonomi 

Anmeld Citér

28. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

Okay. Men med alt det de andre skriver om ludomani var det måske også en tanke værd i jeres tilfælde. I hvert fald lyder hans adfærd ikke sund. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Var det så ikke en ide at i ikke havde det mere? Så det kan var dig der havde adgang til jeres penge. 

Skynd dig at ændre kode til iTunes, du må aktivt være den der begrænser ham indtil han selv kan. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonymor

Sandratoft skriver:

Var det så ikke en ide at i ikke havde det mere? Så det kan var dig der havde adgang til jeres penge. 

Skynd dig at ændre kode til iTunes, du må aktivt være den der begrænser ham indtil han selv kan. 

Hvis han er alvorligt afhængig skal han nok finde pengene på en anden måde. Desværre det er selvfølgelig en fin nok symptombehandling for jan ikke smadrer deres fælles økonomi, men der skal også tages hånd om afhængigheden i sig selv..

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Opdatering:  han har tilbudt at klippe sine kort og sletter spillet 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym

jenny4 skriver:

Øv! Har du overvejet at skifte kode på iTunes samt slette kortoplysninger? Så kan du sige til din mand at den må være hacket.. (Og nej normalt går jeg ikke ind for at man lyver for hinanden, men du er nødt til at stoppe hævning fra jeres fælles kort). Så må han tilmelde sig igen for hans eget kort og konto..

Vi har fælleskonto..  

Og jeg får slet ikke lov til at rode i hans mobil for at ændre noget. 

Jeg kan ikke gøre så meget andet end at brokke mig hver gang og håbe på han stopper. 

Kunne osse sige Stop.. Og vælge at få splittet vores kontoer op.. Hm.... 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Opdatering:  han har tilbudt at klippe sine kort og sletter spillet 

Vil du ikke godt snakke med ham om at søge hjælp? Det er så klassisk misbrugsadfærd, han lover guld og grønne skove lige ind til trangen rammer igen! Han har jo gjort det flere gange før nu, banken har endda været inde over. Hvorfor skulle det pludselig virke nu? Det er da et fantastisk tegn at han tilsyneladende godt kan se det er dumt ift. Det han tilbyder, men brug da den gode vilje til han kan få bearbejdet roden af problemet og ikke symptomet..

Det er selvfølgelig jeres valg, men han har mange mislykkede forsøg og mange tusinde spildte kroner bag sig nu. Synes det er synd hvis i vælger fortsat at gamble med jeres familie og økonomi, når han faktisk kan få hjælp. Du har jo allerede været på vej ud af døren.. måske skulle i kæmpe for det inden du bliver så frustreret, at du ikke kan mere! 

Anmeld Citér

28. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

Vi har fælleskonto..  

Og jeg får slet ikke lov til at rode i hans mobil for at ændre noget. 

Jeg kan ikke gøre så meget andet end at brokke mig hver gang og håbe på han stopper. 

Kunne osse sige Stop.. Og vælge at få splittet vores kontoer op.. Hm.... 

Men hvis i har fælles iTunes så burde du også kunne gå på fra mobil eller pc. 

Må du seriøst ikke låne hans mobil? Jeg bruger da tit min mands hvis min egen ikke lige er i nærheden og vice versa..

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Vil du ikke godt snakke med ham om at søge hjælp? Det er så klassisk misbrugsadfærd, han lover guld og grønne skove lige ind til trangen rammer igen! Han har jo gjort det flere gange før nu, banken har endda været inde over. Hvorfor skulle det pludselig virke nu? Det er da et fantastisk tegn at han tilsyneladende godt kan se det er dumt ift. Det han tilbyder, men brug da den gode vilje til han kan få bearbejdet roden af problemet og ikke symptomet..

Det er selvfølgelig jeres valg, men han har mange mislykkede forsøg og mange tusinde spildte kroner bag sig nu. Synes det er synd hvis i vælger fortsat at gamble med jeres familie og økonomi, når han faktisk kan få hjælp. Du har jo allerede været på vej ud af døren.. måske skulle i kæmpe for det inden du bliver så frustreret, at du ikke kan mere! 

Fordi han indtil for 1/2 år siden inke har haft problemer elker brugt penge ellers, og han har frivilligt tilbudt at slette det spil som giver problemer. 

Har tidligere levet med en ludoman og der var tingene anderledes. Jeg vil holde øje men ser det som positivt at han vil fjerne hele årsagen til det opstartede problem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.