Føler mig Misbrugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Det lyder som om han har et problem.. Du skal se det som en afhængighed præcis som tig han stoffer.. Man stopper ikke bare fra dag til dag.. Man skal have prof. Hjælp.. Måske var det en ide at han kun fik hævekort.. Men kan godt forstå din skuffelse men måden du skriver han reagere på lyder meget som en der er dybt afhæning.. Han forsøger at give dig dårlig samvittighed så han kan spille. Ikke fordi han er ond men fordi han bliver ædt op inde fra af sin afhæninghed.. 

Jeg ville få ham til prof hjælp og så ville jeg tage et møde i banken hvor I for en periode begrænser hans adgang til jeres midler. Evt at han får kontanter hver uge til forbrug. Men det kræver han selv indser at han har et problem.. Så du må have en god snak med ham hvor du uden at fordømme fortæller ham at du er bekymret både for ham men også for jeres fremtid.. Undgå at pege fingre det vil han stejle på.. Kontakt evt et center for spille misbrug og få nogle råd til hvordan du tager snakken bedst muligt 

Min eks var ludoman og min mand har ikke et hævekort da jeg spærrede det, han har brugt min iCloud konto og er fordele han køber til et mobil spil 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jamen så kan det lige så vel være spil afhængighed. Det er man ved at forske i lige nu, og det bliver formentlig optaget som officiel diagnose næste gang diagnosesystemet opdateres, da man også her ser mange af de samme handlinger og ændringer i hjernen.. Uanset hvad er det jo tydeligvis ude af kontrol, han kan ikke stoppe sig selv. Og jeg synes du skal tale med ham om at søge hjælp - når i er derude hvor banken er inde over, er det alvorligt, og han har ikke kunne stoppe af egen fri vilje. Du kan ikke blive ved at give chancer, det har ikke virket, og han risikerer at kuldsejle jeres økonomi.

Prøv at tage den snak. Forklar ham om dine bekymringer, men på en kærlig og omsorgsfuld måde, hvor du holder bolden på din halvdel. Lad være at angrib og anklage, for vi mennesker går som regel i forsvar, når vi mødes på den måde. Og så kommer du ingen steder med det. Er du klar på at støtte ham hvis han skal have hjælp udefra? For så kan du jo sige til ham, at du har tænkt på at "VI har brug for hjælp for at VI kan komme igennem det sammen". Men så skal du også være sikker på, at du vil gøre hvad du kan for at støtte ham gennem processen.

Vil helt sikkert støtte ham og de andre  gange har jeg heller ikke brugt vrede men vi har snakket om det. 

Overvejer i 1 omgang at kræve at han sletter spillet og må finde noget andet at bruge sin tid på 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Rauw

Anonym skriver:

Min eks var ludoman og min mand har ikke et hævekort da jeg spærrede det, han har brugt min iCloud konto og er fordele han køber til et mobil spil 

Så smadre du hans mobil og gir ham en gammel Nokia mursten og så kan han spille snake gratis. Det kan jo ikke passe du skal være forstående og tage hensyn når det er ham der er et dumt svin. 

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Så smadre du hans mobil og gir ham en gammel Nokia mursten og så kan han spille snake gratis. Det kan jo ikke passe du skal være forstående og tage hensyn når det er ham der er et dumt svin. 

Noget skal der ihvertfald gøres, for har stået i alt det her før, og ved hvad sådan noget kan ende med 

Anmeld Citér

28. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Søde ven - din mand er ludoman og skal have hjælp, inden hans problemer trækker dig og jeres børn med ned hvor der ikke er vej tilbage.

Når ens trang til spil giver problemer, så har man et spilleproblem - ellers var man stoppet. Så enkelt kan det faktisk siges.

Var han ikke afhængig, havde rationalet dikteret at kone, bank og økonomsike problemer var vigtigere end "fixet" ved at spille.  Men man vælger ikke rationelt når man er afhængig af noget - spil, stoffer eller alkohol eksempelvis. Så er man villig til at risikere alt det rationelle - ægteskabet, økonomien, børnene, osv.

Derfor er der ikke spor at være i tvivl om. Derfor skal han (og I) have hjælp hurtigst muligt. Ved egen lægemidler,  Center for Ludomani, eller lignende.

Du kan lave aftaler med ham og true til du er blå i hovedet. Men hvis situationen skal redes er han nødt til at få hjælp. Held og lykke!

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Vil helt sikkert støtte ham og de andre  gange har jeg heller ikke brugt vrede men vi har snakket om det. 

Overvejer i 1 omgang at kræve at han sletter spillet og må finde noget andet at bruge sin tid på 

Det vil ikke hjælpe en disse, hvis han er afhængig. Og synes ikke det et okay med hende ovenfor, der kalder ham et dumt svin. Hvis han er sygeligt afhængig kan han ikke kontrollere sin adfærd, og det kan jan jo altså ikke, når han vedvarende bruger så mange penge og finder alle mulige omveje for at spille. Er en svært depressiv så også en doven kælling, fordi hun ikke bare kan tage sig sammen og komme ud af sengen?

Jeg tillader mig lige at vedhæfte et par billeder der viser, hvor meget ludomani og spilafhængighed ligner hinanden, da jeg holdt oplæg om netop det for nylig. Noget af det er måske volapyk for dig, det skal du ikke tage dig af. Det er ikke så vigtigt, det vigtige for mig er at vise dig de mange overlap, som tydeliggør hvor vigtigt det er ikke at undervurdere det.

Igen: måske er han ikke afhængig. Det lyder dog ret usandsynligt ud fra din beskrivelse. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Min eks var ludoman og mistede også mange penge dengang og havde en gæld på 60.000 pga ham jeg betalte ned. Men er i tvivl om det hører under ludomani når det "bare er fordele" han køber i et mobil spil 

Mekanismerne ved hans afhængighed - og de potentielle konsekvenser ved hans adfærd, er de samme uanset "type spil og gevinst". Det er underordnet hvad der er "målet" for hans spilleproblem...

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonymor

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Søde ven - din mand er ludoman og skal have hjælp, inden hans problemer trækker dig og jeres børn med ned hvor der ikke er vej tilbage.

Når ens trang til spil giver problemer, så har man et spilleproblem - ellers var man stoppet. Så enkelt kan det faktisk siges.

Var han ikke afhængig, havde rationalet dikteret at kone, bank og økonomsike problemer var vigtigere end "fixet" ved at spille.  Men man vælger ikke rationelt når man er afhængig af noget - spil, stoffer eller alkohol eksempelvis. Så er man villig til at risikere alt det rationelle - ægteskabet, økonomien, børnene, osv.

Derfor er der ikke spor at være i tvivl om. Derfor skal han (og I) have hjælp hurtigst muligt. Ved egen lægemidler,  Center for Ludomani, eller lignende.

Du kan lave aftaler med ham og true til du er blå i hovedet. Men hvis situationen skal redes er han nødt til at få hjælp. Held og lykke!

Præcis. Manden er ikke et dumt svin. Han er afhængig. Og afhængighed er en sygdom. Denne her kommer han ikke bare ud af, fordi man tager hans telefon.

Anmeld Citér

28. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Noget skal der ihvertfald gøres, for har stået i alt det her før, og ved hvad sådan noget kan ende med 

Du kan smadre telefoner herfra og til månen - man behandler ikke afhængighed ved at fjerne en mobiltelefon (det er ikke mobilen der er problemet) - ligesom at en alkoholiker ikke holder op med at drikke fordi du en aften hælder hans alkohol ud i vasken...

Anmeld Citér

28. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

Hvor kan jeg virkelig godt følge dig!! 

Jeg står i næsten samme situration.. 

Min mand har de sidste 6 mdr brugt Rigtig mange penge på et bestemt spil (går jeg ud fra?) men han nægter at han bruger penge på spil 

Det eneste jeg kan se, er at der på vores konto blir trukket til 'iTunes...'.. Og tit de samme beløber over 100 kr! 

Han siger at banken ikke kan fortælle hvad pengene er brugt på, så derfor kan pengene ikke betales tilbage.. Hm! 

Samtidig med må jeg ikke tjekke hans mobil for køb..? 

Jeg ved at min mand spiller rigtig meget (han ved det osse selv) men jeg er bare så gal over at han skjuler at han bruger penge. 

Øv! Har du overvejet at skifte kode på iTunes samt slette kortoplysninger? Så kan du sige til din mand at den må være hacket.. (Og nej normalt går jeg ikke ind for at man lyver for hinanden, men du er nødt til at stoppe hævning fra jeres fælles kort). Så må han tilmelde sig igen for hans eget kort og konto..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.