Konfirmation? - Budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2016

Carina:-)

Da den sidste blev konfirmeret for 4 år siden kostede det 

6000 for mad og drikke til 50 personer vi lejede en mexikansk restaurant så de fik buffet -dessert og fri bar + kaffe ,the og kakao og havde så selv bagt kage.

Tøj til ham var 4000 i alt 

Tøj til os aner jeg ikke hvad kostede vi købte ikke nyt til alle da  vi alle har en ret stor pæn garderobe.

Gave var 5000 i kontanter og metallica biletter til omkring 2000 så vidt jeg husker

Indbydelser osv kan jeg ikke huske men næppe en herregård så det kan sagtens gøres billigt. 

Da de 2 ældste blev konfirmeret lavede vi alt selv -

Mad og drikke for omkring 3000 hentede øl vin og vand i Tyskland 

Lejede lokale for 1000 

Tøj omkring 2500 

Og igen omkring de 50 pers.

Regner ikke tøj frisør osv til os andre med i prisen da det er noget vi vedligeholder i hverdagen og begge har job der "kræver" pænt tøj så der er altid valgmuligheder i garderoben. 

Den næste der skal konfirmeres er her om 4 år igen og han har allerede sagt at han ikke gider den traditionelle fest med onkler og tanter man ellers aldrig ser - så vi holder for den allernærmeste tætte fam ca 20 personer en lille fest  og så får han et ikke endnu bestemt beløb + at vi hans søskende og evt kærester osv ( vores egen lille kerne :)- Vi tager på en endnu ikke bestemt rejse Aner ikke hvad budgettet bliver ,men det tager vi til den tid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2016

MorDk

Tiggi skriver:

hehe godt ord igen

Jeg køber sjældent noget til fuld pris Så om det hedder udsalg eller nedsat eller bare noget som er billigt kommer jo ud på ét Men giver større udvalg når man kigger på nedsatte varer

Anmeld Citér

5. marts 2016

Muffinmus

hannetheis skriver:

må jeg spørge hvordan jeres buget så ud til jeres bryllup?

vi har talt om bryllup næste år.

Åhhh..

Husker det ikke helt men nogen derhen af...

Mad 4000,  buffet 

drikke: 4000

Musik: 6000

Kjole mm 3500

Jakkesæt 1500

Forsamlingshus 1500

Div...

Kagen blev lavet som vennetjeneste hvor vi serverede til hans 50 års fødselsdag.  Men man kan jo selv lave dem så flotte

Anmeld Citér

7. marts 2016

pcoramt

MummiT skriver:

Ja ja, der er læææænge til min datter skal konfirmeres. Men jeg er lidt nysgerrig alligevel

Hvad var/er jeres budget til at holde konfirmation for?

Hvor mange havde I inviteret? Havde I lejet lokale eller holdt I det hjemme? Lavede I selv mad, eller bestilte I udefra?

Da hun skulle døbes holdt vi det i farmor og farfars have, og bestilte smørrebrød fra slagteren. Det var en "billig" dåb med et budget på 6000 kr i alt. Men umiddelbart tænker jeg at det er lidt dyrerer at holde konfirmation?

Nu er mine børn kun 2,5 år og har siden deres fødsel indbetalt 100 kr pr. barn til en konfirmationsopsparing. hvilket giver små 30000 kr i alt. tænker til den tid er alt dyrere, så det er sikkert ikke nok. vi har en ide om at indbetale noget mere når jeg er færdig uddannet. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Carina:-) skriver:

Da den sidste blev konfirmeret for 4 år siden kostede det 

6000 for mad og drikke til 50 personer vi lejede en mexikansk restaurant så de fik buffet -dessert og fri bar + kaffe ,the og kakao og havde så selv bagt kage.

Tøj til ham var 4000 i alt 

Tøj til os aner jeg ikke hvad kostede vi købte ikke nyt til alle da  vi alle har en ret stor pæn garderobe.

Gave var 5000 i kontanter og metallica biletter til omkring 2000 så vidt jeg husker

Indbydelser osv kan jeg ikke huske men næppe en herregård så det kan sagtens gøres billigt. 

Da de 2 ældste blev konfirmeret lavede vi alt selv -

Mad og drikke for omkring 3000 hentede øl vin og vand i Tyskland 

Lejede lokale for 1000 

Tøj omkring 2500 

Og igen omkring de 50 pers.

Regner ikke tøj frisør osv til os andre med i prisen da det er noget vi vedligeholder i hverdagen og begge har job der "kræver" pænt tøj så der er altid valgmuligheder i garderoben. 

Den næste der skal konfirmeres er her om 4 år igen og han har allerede sagt at han ikke gider den traditionelle fest med onkler og tanter man ellers aldrig ser - så vi holder for den allernærmeste tætte fam ca 20 personer en lille fest  og så får han et ikke endnu bestemt beløb + at vi hans søskende og evt kærester osv ( vores egen lille kerne :)- Vi tager på en endnu ikke bestemt rejse Aner ikke hvad budgettet bliver ,men det tager vi til den tid. 

Forstår jeg dig rigtigt. Hsr I holdt fest for 50 mennesker og alene brugt 3000 kr. På mad og drikke?? Hold da op! Hvad fik I at spise/drikke?? 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Carina:-)

SØS skriver:

Forstår jeg dig rigtigt. Hsr I holdt fest for 50 mennesker og alene brugt 3000 kr. På mad og drikke?? Hold da op! Hvad fik I at spise/drikke?? 

Ja men godt nok for 12 og 9 år siden :)

Men Vi fik øl vand og billig vin fra Tyskland 

Købte ikke "mærkevarer" men det billigste vi kunne finde og ingen klagede-

Så lavde vi buffet hvor jeg i lang tid før købte tilbud og handlede det meste kød i  Metro

Til min datters for 9 år siden fik de 

Oksefilet, glaseret skinke små frikadeller og kyllingelår 

Salatbar lune flute og smør

Flødekart ,små stegte kart og kart salat

Forret var tunmousse og dessert var kagebord og frugtsalat

Vi lavede alt selv - og det kan godt betale sig .

Men ærligt det orker jeg ikke længere - 

Men kender til gengæld en rigtig dygtig dame i midtjylland der er ekstrem billig.

Vi har lige haft barnedåb og købte 2 store pålægskagemænd til 30 pers pr stk og 50 stk luksussmørrebrød og fik det leveret for 1550 kr. i alt.

Har ikke engang ved slagter fået så fantastisk smørrebrød . 

Hun laver også buffet osv og f.eks har vi fået buffet til 140 pr pers- og der var mad til dobbelt så mange som vi havde bestilt til -

Så vil sige at orker man ikke at stå med det selv så er der muligheder for gode tilbud hvor maden stadig er god 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mivsen

Begge vores børn har en konfirmations-opsparing.

vi sætter 200kr ind hver mdr, vi startede da sygesikring (eller hvad der nu skal bruges) kom og man kunne oprette den i deres navn.

Anmeld Citér

8. marts 2016

lineog4

Så er det jeg lige pludselig bliver glad for vores lille familie. Min datter skal måske konfirmeres til næste år (jeg håber stadig hun ikke vil) og vi kan vel med familien skrabe os sammen til en 20 stykker (de er desværre døde alle sammen i vores i forvejen lille familie) og jeg regner da stærkt med det ikke bliver en dyr fornøjelse, kjolen syr jeg nok selv og vi andre skal da ikke have nyt tøj. Så det bliver råhygge og tårer i øjnene, men uden at vi skal lave opsparing eller gæld - ved jeg min dejlige datter ville hade. Opsparingen her hjemme er til efterskole og hellere bruge 30.000 på et fantastisk skoleår end på en enkelt dag med fest

Anmeld Citér

8. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
lineog4 skriver:

Så er det jeg lige pludselig bliver glad for vores lille familie. Min datter skal måske konfirmeres til næste år (jeg håber stadig hun ikke vil) og vi kan vel med familien skrabe os sammen til en 20 stykker (de er desværre døde alle sammen i vores i forvejen lille familie) og jeg regner da stærkt med det ikke bliver en dyr fornøjelse, kjolen syr jeg nok selv og vi andre skal da ikke have nyt tøj. Så det bliver råhygge og tårer i øjnene, men uden at vi skal lave opsparing eller gæld - ved jeg min dejlige datter ville hade. Opsparingen her hjemme er til efterskole og hellere bruge 30.000 på et fantastisk skoleår end på en enkelt dag med fest

Det lyder også bare rigtig hyggeligt!

Her er vi dog en kææææmpe sammenbragt familie, så bliver nok en del til den tid. - Jeg har en stor familie og så er der fars familie + bonus familien. Så det bliver festligt

Til min egen konfirmation var vi 45-50 mennesker fordi der både var mors, fars og bonus familie. Det løber hurtigt op når der sådan er 3 familier

Anmeld Citér

8. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tusind tak for alle jeres svar!

Min datters far og jeg er blevet enige om at starte en opsparing hver til når hun truntegøjen skal konfirmeres. Så han vi spare lidt over 20.000 kr op, og så må vi få det til at slå til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.