Konfirmation? - Budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2016

Goggelogge

Loa skriver:

Er virkelig splittet ift budget og konfirmation. I hvert fald på nuværende tidspunkt og nu er hun kun fem  

På den ene side vil jeg da gerne give hende hele verden og en masse fede ting til/i forbindelse med konfirmationen MEN jeg har det også sådan lidt, det er en skide konfirmation? Helt ærligt, 99% af de unge mennesker bliver KUN konfirmeret pga fest/gaver. Så hvorfor er det nødvendigt at give dem for 5.000 kr i gave?  Synes det er fuldstændig sindssygt, uanset om man har pengene eller ej. 

Jeg fik slet slet ikke en konfirmation i de svimlende beløb som i nævner og jeg var SÅ flov over at skulle fortælle min klasse hvor få penge jeg havde fået, mens andre fortalte om deres rejser/computer og mange kontanter. 

Siden da har min umiddelbare holdning været at en evt fremtidig konfirmation skal holdes på et normalt niveau, uanset om vi så er millionærer til den tid... Men hvem ved, jeg kan jo nå at ændre holdning endnu

Jeg havde slet heller ikke regnet med en konfirmation i den prisklasse.. Men vi er også nok mere til hygge end alt for fint og fornemt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

Muffinmus

Tiggi skriver:

Nu har jeg ikke holdt konfirmation eller selv haft en for den sags skyld, men er det ikke voldsomt at bruge 30-40.000 kr. på en konfirmation ?

Begynder at forstå folk kalder det mini bryllupper.

Vi blev selv gift for 1½ år siden og brugte omkring 50.000 kr. og var lige over 30 mennesker til reception i festtelt i haven og så middag på restaurant efterfølgende, og synes ikke at vi manglede noget (Selvom mine svigerforældre mente at vi skulle ha' haft en hestevogn)  

Præcist.... Det handler jo om at barnet skal bekræfte sin tro på gud, ikke holde bryllup.. Det er fuldstændigt blæst op til det rene galimatias. 

Vores bryllup var intet mindre end fantastisk med god mad, smuk kjole, musik mm...til 25.000 kr for ALT. 

Vælger min børn konfirmation, så bliver budgettet Max det halve. Det er i.mine øjne mere end tosset at lave det hele til et kæmpe dyrt mini bryllup. 

Og ikke mindst synd for de elever der står tilbage uden at forældrene har midlerne til at give dem dette mini bryllup. 

Fint nok man vælger at holde en lille fest når de har bekræftet deres tro, og fint de skal have en gave osv, men kjoler til flere tusinde, dyre biler, kæmpe fest og voldsomme pengegaver?? 

Anmeld Citér

3. marts 2016

bøllen

Vi holdte konfirmation i foråret , og var overrasket over hvor hurtigt pengene får ben at gå på. Vi holdte det i en lejet lade , havde hyret en kogekone . Men lavede meget selv bl.a handlede vi selv , jeg lavede islagkager & kransekager. Samt sandwich til skrup af mad. Syede duge selv , prøvede at holde udgifterne nede. Men bare tøj mm er ret dyrt . Vi havde så også 2 der skulle konfirmeres. Mener det løb op i 40000 kr +/-

Vi tog selv billeder på dagen.

vi var omkring 45-50 stykker

Anmeld Citér

3. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MariaE skriver:

Præcist.... Det handler jo om at barnet skal bekræfte sin tro på gud, ikke holde bryllup.. Det er fuldstændigt blæst op til det rene galimatias. 

Vores bryllup var intet mindre end fantastisk med god mad, smuk kjole, musik mm...til 25.000 kr for ALT. 

Vælger min børn konfirmation, så bliver budgettet Max det halve. Det er i.mine øjne mere end tosset at lave det hele til et kæmpe dyrt mini bryllup. 

Og ikke mindst synd for de elever der står tilbage uden at forældrene har midlerne til at give dem dette mini bryllup. 

Fint nok man vælger at holde en lille fest når de har bekræftet deres tro, og fint de skal have en gave osv, men kjoler til flere tusinde, dyre biler, kæmpe fest og voldsomme pengegaver?? 

må jeg spørge hvordan jeres buget så ud til jeres bryllup?

vi har talt om bryllup næste år.

Anmeld Citér

3. marts 2016

MorDk

Tiggi skriver:

Kan jo også sagtens værre at jeg ændre holdning, når min lille bebs på 1 år bliver så gammel. 

Hvis i bruger 5000 kr på gave kan jeg godt se atdet løber hurtigt op har ikke overvejet prisen på den post. Men har heller ingen idé om hvad man sku købe i gave til sådan en konfirmand.

Men jeg tænker at f.eks. har min mand ikke brug for et nyt jakkesæt, da han har det fra bryllup som næppe er slidt da han kun bruger det til bryllupper,runde fødselsdage ect. 

Selv vil jeg da sagtens kunne finde en kjole til 500 kr, hvis jeg bare leder når det er udsalg  

Men ja løber jo hurtigt op og antal kuverter gør en stor forskel

Der findes også pæne kjoler til under 500 kr uden udsalg 

Nå, men herhjemme lægger vi 200 kr til side til hver af ungerne til konfirmations opsparing. Det har vi gjort siden De blev født. 

Anmeld Citér

4. marts 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
bøllen skriver:

Vi holdte konfirmation i foråret , og var overrasket over hvor hurtigt pengene får ben at gå på. Vi holdte det i en lejet lade , havde hyret en kogekone . Men lavede meget selv bl.a handlede vi selv , jeg lavede islagkager & kransekager. Samt sandwich til skrup af mad. Syede duge selv , prøvede at holde udgifterne nede. Men bare tøj mm er ret dyrt . Vi havde så også 2 der skulle konfirmeres. Mener det løb op i 40000 kr +/-

Vi tog selv billeder på dagen.

vi var omkring 45-50 stykker

Præcis - det er også det jeg tænker. Vi er slet IKKE ude i minibryllup med helikopter eller lign. men det KOSTER bare mange penge at invitere 40 gæster på en dejlig dag. invitationer, bordkort, pynt, tøj, gave, mad, øl, vand, vin, takkekort osv. osv.

Vi var til to konfirmationer hos gode venner sidste år. der var tale om små, dejlige fester. der blev holdt hjemme. Begge fester løb op i 30.000 kr. +

Anmeld Citér

4. marts 2016

PernilleogLouis

MummiT skriver:

Det var også noget i den stil jeg forestillede mig at man ca bruger på konfirmation.. 20-30.000 kr..

Derfor overvejer jeg også allerede nu at begynde en opsparing til min datters hvor jeg lægger 100 kr ind hver mdr. Evt lave en fælles opsparing med hendes far,  da jeg bestemt regner med at vi holder den i fællesskab.

Jeg har siden han blev født sat 200 af om måneden til det - så burde jeg være et godt stykke når det skal holdes 

Anmeld Citér

4. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Tror at det er helt normalt at en konfirmation koster ca 30.000, det har det også kostet de 2 gange vi har holdt og det har absolut ikke været nogle mini bryllupsfester, tingene løber bare hurtigt op. Min datter fandt faktisk en kjole på nettet til 199 kr og så ville hun ha hvide converse sko på, så det var ikke fordi at hun var dyr.

Anmeld Citér

4. marts 2016

Tiggi

MorDk skriver:

Der findes også pæne kjoler til under 500 kr uden udsalg 

Nå, men herhjemme lægger vi 200 kr til side til hver af ungerne til konfirmations opsparing. Det har vi gjort siden De blev født. 

hehe godt ord igen

Jeg køber sjældent noget til fuld pris Så om det hedder udsalg eller nedsat eller bare noget som er billigt kommer jo ud på ét Men giver større udvalg når man kigger på nedsatte varer

Anmeld Citér

4. marts 2016

bøllen

Præcis - det er også det jeg tænker. Vi er slet IKKE ude i minibryllup med helikopter eller lign. men det KOSTER bare mange penge at invitere 40 gæster på en dejlig dag. invitationer, bordkort, pynt, tøj, gave, mad, øl, vand, vin, takkekort osv. osv.

Vi var til to konfirmationer hos gode venner sidste år. der var tale om små, dejlige fester. der blev holdt hjemme. Begge fester løb op i 30.000 kr. +

Det gør det nemlig . Jeg blev selv meget overrasket, troede det var løgn når folk fortalte hvad det kostede. Vi prøvede virkelig at holde udgifterne nede men alligevel går det stærkt. Det eneste jeg ikke var inde over var bil -Far ville gerne de blev hentet i bil og det blev sådan. Det var lidt dyr ( og slet ikke med i budgettet da far betalte ) men det var den fedeste oplevelse for drengene :-) så pengene værd . Konfirmationer kan nemt blive totalt overskruet , det syntes jeg ikke vores var. Vi er til det mere afslappet ( også deres ønske ) dagen var helt i deres/ vores ånd . Men alligevel rendte det op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.