Konfirmation? - Budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Benjamins'mor skriver:

Jeg har ikke konfirmeret nogen af mine børn endnu, den ældste er 5. Og kender ikke budgettet for min egen, men vi holdte den hjemme, fik mad udefra og så stod min faster i køkkenet (min fars familie var ikke med, da min far selv ville holde en fest). 

Mit blå mandags tøj kostede omkring 1500,- det er dyrt, men fik lov at få g-Star bukser og bjørkvin trøje som var populært dengang og kostede det hvide ud af øjnene. 

Mit konfirmations kjole kostede 2500,-

Har også lige snakket lidt med min mor. Hun kunne fortælle at budgettet for min egen konfirmation lå på 18-20.000 kr, og det blev holdt ude med 3 retters menu og hvad der hører til. Der gik også 2500-3000 kr til kjolen dengang.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Tiggi skriver:

Nu har jeg ikke holdt konfirmation eller selv haft en for den sags skyld, men er det ikke voldsomt at bruge 30-40.000 kr. på en konfirmation ?

Begynder at forstå folk kalder det mini bryllupper.

Vi blev selv gift for 1½ år siden og brugte omkring 50.000 kr. og var lige over 30 mennesker til reception i festtelt i haven og så middag på restaurant efterfølgende, og synes ikke at vi manglede noget (Selvom mine svigerforældre mente at vi skulle ha' haft en hestevogn)  

Jeg har absolut ikke tænkt mig at holde et minibryllup med helikopter / hestevogn eller anden transport af konfirmanden.

MEN realistisk set bliver vi ca. 40 gæster.

Konfirmanden skal have tøj - og 2. dagstøj. En gave til ca. 5.000 tænker jeg. Min mand og jeg og lillebror skal naturligvis også have nyt tøj.

Holdes festen hjemme er der i hvert fald udgifter til: leje af service, duge, lys, servietter, pynt, bordkort, mad, piger i køkkenet, vin, vand, øl, mad, kaffe, sødt, snacks osv. osv.

Alternativt holdes festen ude til en kuvertpris på tjae vel hurtigt 600 kr?

I alle tilfælde skal der sendes invitationer ud og takkekort.

Evt. en tur forbi fotografen??

Så er 30.000 kr. altså hurtigt brugt.

Anmeld Citér

3. marts 2016

Tiggi

Jeg har absolut ikke tænkt mig at holde et minibryllup med helikopter / hestevogn eller anden transport af konfirmanden.

MEN realistisk set bliver vi ca. 40 gæster.

Konfirmanden skal have tøj - og 2. dagstøj. En gave til ca. 5.000 tænker jeg. Min mand og jeg og lillebror skal naturligvis også have nyt tøj.

Holdes festen hjemme er der i hvert fald udgifter til: leje af service, duge, lys, servietter, pynt, bordkort, mad, piger i køkkenet, vin, vand, øl, mad, kaffe, sødt, snacks osv. osv.

Alternativt holdes festen ude til en kuvertpris på tjae vel hurtigt 600 kr?

I alle tilfælde skal der sendes invitationer ud og takkekort.

Evt. en tur forbi fotografen??

Så er 30.000 kr. altså hurtigt brugt.

Kan jo også sagtens værre at jeg ændre holdning, når min lille bebs på 1 år bliver så gammel. 

Hvis i bruger 5000 kr på gave kan jeg godt se atdet løber hurtigt op har ikke overvejet prisen på den post. Men har heller ingen idé om hvad man sku købe i gave til sådan en konfirmand.

Men jeg tænker at f.eks. har min mand ikke brug for et nyt jakkesæt, da han har det fra bryllup som næppe er slidt da han kun bruger det til bryllupper,runde fødselsdage ect. 

Selv vil jeg da sagtens kunne finde en kjole til 500 kr, hvis jeg bare leder når det er udsalg  

Men ja løber jo hurtigt op og antal kuverter gør en stor forskel

Anmeld Citér

3. marts 2016

Tip!

Jeg vil skyde på at vi kan gøre det for 25.000 kr pr barn. 

Vi har en stor terrasse og jeg satser på godt vejr, så vi kan holde det herhjemme. 

Heldigvis er der en del år til endnu, men så kommer der også 5 konfirmationer indenfor 10 år. 

Jeg er sikker på at min søn og bonus sønner helt sikkert gerne vil holde en god fest herhjemme, få en god gave og de får self medindflydelse på hvad der skal serveres, en overraskelse til at køre dem hjem i fra kirken,  frem for et fint og dyrt hotel og en lille gave. 

Herude på landet tar vi nok det lidt mere med ro hvad angår fester, og det vil aldrig blive til et mini bryllup. 

Vores eget bryllup når heller ikke op i flere 100.000 da vi hellere vil ud og rejse, end holde et vildt bryllup. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Steffecph

Jeg har ikke selv børn, men har kigget i mine forældres regnskab. 

Min konfirmation i 2008 kostede 72500. Lokalet alene kostede 5000. Vi havde kokke ude så det tog også en stor slat. Jeg fik 5000 i gave som også var medregnet i budgettet. Kjolen kostede 3000. Sko 800. Andendagstøj 3000. Vi var 60 mennesker. 

Så det kommer jo også heeeeeelt an på hvad og hvordan man holder det :-) jeg fik en meget fin og fornem konfirmation men det behøver man jo slet ikke. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi har først konfirmation om 7 år.

men vi sætter 750 kr af hvergang der kommer børnepenge.

vi vil blive ca 30 personer og vil helt sikkert holde det ude.

men regner det de 30-40000 til det.

Anmeld Citér

3. marts 2016

Loa

Er virkelig splittet ift budget og konfirmation. I hvert fald på nuværende tidspunkt og nu er hun kun fem  

På den ene side vil jeg da gerne give hende hele verden og en masse fede ting til/i forbindelse med konfirmationen MEN jeg har det også sådan lidt, det er en skide konfirmation? Helt ærligt, 99% af de unge mennesker bliver KUN konfirmeret pga fest/gaver. Så hvorfor er det nødvendigt at give dem for 5.000 kr i gave?  Synes det er fuldstændig sindssygt, uanset om man har pengene eller ej. 

Jeg fik slet slet ikke en konfirmation i de svimlende beløb som i nævner og jeg var SÅ flov over at skulle fortælle min klasse hvor få penge jeg havde fået, mens andre fortalte om deres rejser/computer og mange kontanter. 

Siden da har min umiddelbare holdning været at en evt fremtidig konfirmation skal holdes på et normalt niveau, uanset om vi så er millionærer til den tid... Men hvem ved, jeg kan jo nå at ændre holdning endnu

Anmeld Citér

3. marts 2016

Kløver

Wow vi har budgetteret med opsparing på ca 15.000 pr barn men er da i tvivl om vi skal sætte det op ��

Anmeld Citér

3. marts 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Min datters konfirmation er hverken fin eller fancy, kan da lige liste op hvad der er brugt:

kjole 1900 kr

sko 300 kr

2. Dags tøj og sko ca. 1500

sang 300

indbydelser 300

gave 3000 kr

selve festen ca. 16000 med mad og drikkevarer osv. 

Tøj og sko til mor og lille søster ca. 1600 kr

takkekort + diverse ca. 600

og så er der en buffer til ting vi evnt. Har glemt.

så ikke noget fancy køretøj, heller ingen frisør da det ikke interessere hende, hun vil hellere have sat hår af hendes moster. Fotograf har vi valgt fra, min far tager en masse billeder på dagen.

jeg er enlig og på su, så vi har været nødt til at tænke på økonomien, og alligevel løber det op i lige knap 30.000 kr. Jeg synes ellers vi har forsøgt at være ret fornuftige, men priserne på f.eks fest/mad osv. Er steget noget siden jeg selv blev konfirmeret for 19 år siden. Mine forældre brugte ikke nær så meget på en tilsvarende fest dengang. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har regnet med 25.000-30.000 kr. pr. konfirmation - vi har 3 børn, og sætter 600 kr. tilside hver mdr. 

Vores ældste skulle have været konfirmeret i år, men vil ikke. Så sidste år tog manden, sønnikke og jeg, 3 dage til Rom (det kostede så ikke 25.000 kr, men 18.000- 20.000 kr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.