Konfirmation? - Budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.035 visninger
39 svar
37 synes godt om
3. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja ja, der er læææænge til min datter skal konfirmeres. Men jeg er lidt nysgerrig alligevel

Hvad var/er jeres budget til at holde konfirmation for?

Hvor mange havde I inviteret? Havde I lejet lokale eller holdt I det hjemme? Lavede I selv mad, eller bestilte I udefra?

Da hun skulle døbes holdt vi det i farmor og farfars have, og bestilte smørrebrød fra slagteren. Det var en "billig" dåb med et budget på 6000 kr i alt. Men umiddelbart tænker jeg at det er lidt dyrerer at holde konfirmation?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg skal holde konfirmation for min datter her i april, budgettet er på 30.000kr. Vi holder det ude hvor der bliver serveret mad, vin, øl, sodavand, kaffe og kage om eftermiddagen. Bagefter tager vi den nærmeste familie med hjem til pålægskagemand som skrub af mad. Dem der kommer langvejs fra tager hjem efter kaffen. Vi bliver 30, og så er der købt konfirmations tøj og 2. Dags tøj 

Anmeld Citér

3. marts 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi var til en del konfirmationer sidste år. De blev holdt hjemme. En hurtig sammenregning viste 30.000-40.000 kr. pr. fest inkl. gave, tøj mv. Vi lavede derfor med det samme en opsparing, hvor vi sætter 300 kr./mdr. ind. Vi skal holde vores første konfirmation om fem år og til den tid er det rart at have et par og tyve tusinde at "starte op på"

Anmeld Citér

3. marts 2016

MamaGulloev

solskinsliv skriver:

Jeg skal holde konfirmation for min datter her i april, budgettet er på 30.000kr. Vi holder det ude hvor der bliver serveret mad, vin, øl, sodavand, kaffe og kage om eftermiddagen. Bagefter tager vi den nærmeste familie med hjem til pålægskagemand som skrub af mad. Dem der kommer langvejs fra tager hjem efter kaffen. Vi bliver 30, og så er der købt konfirmations tøj og 2. Dags tøj 

Det var også noget i den stil jeg forestillede mig at man ca bruger på konfirmation.. 20-30.000 kr..

Derfor overvejer jeg også allerede nu at begynde en opsparing til min datters hvor jeg lægger 100 kr ind hver mdr. Evt lave en fælles opsparing med hendes far,  da jeg bestemt regner med at vi holder den i fællesskab.

Anmeld Citér

3. marts 2016

MamaGulloev

SØS skriver:

Vi var til en del konfirmationer sidste år. De blev holdt hjemme. En hurtig sammenregning viste 30.000-40.000 kr. pr. fest inkl. gave, tøj mv. Vi lavede derfor med det samme en opsparing, hvor vi sætter 300 kr./mdr. ind. Vi skal holde vores første konfirmation om fem år og til den tid er det rart at have et par og tyve tusinde at "starte op på"

Det er nemlig også det jeg tænkte det ca koster.. Derfor overvejer jeg også at starte en opsparing allerede nu, hvor der bliver lagt 100 kr ind om måneden (er studerende de næste 5½ år ca, så har ikke råd til at lægge for meget til side), selvom hun kun bliver 2 til sommer..

Anmeld Citér

3. marts 2016

Tiggi

Nu har jeg ikke holdt konfirmation eller selv haft en for den sags skyld, men er det ikke voldsomt at bruge 30-40.000 kr. på en konfirmation ?

Begynder at forstå folk kalder det mini bryllupper.

Vi blev selv gift for 1½ år siden og brugte omkring 50.000 kr. og var lige over 30 mennesker til reception i festtelt i haven og så middag på restaurant efterfølgende, og synes ikke at vi manglede noget (Selvom mine svigerforældre mente at vi skulle ha' haft en hestevogn)  

Anmeld Citér

3. marts 2016

Rockertand

MummiT skriver:

Ja ja, der er læææænge til min datter skal konfirmeres. Men jeg er lidt nysgerrig alligevel

Hvor mange havde I inviteret? Havde I lejet lokale eller holdt I det hjemme? Lavede I selv mad, eller bestilte I udefra?

Da hun skulle døbes holdt vi det i farmor og farfars have, og bestilte smørrebrød fra slagteren. Det var en "billig" dåb med et budget på 6000 kr i alt. Men umiddelbart tænker jeg at det er lidt dyrerer at holde konfirmation?

Vi brugte i omegnen af 25.000 for vores halvdel (inkl. dyr gave), selve konfirmationen var med 76 gæster, og det var på hotel med stor menu og fri bar.

Vi kunne være sluppet billigere, hvis vi kun havde betalt for vores gæster (ekskonens familie består udelukkende af skilsmissekonstellationer), men vi valgte halv skade for husfredens skyld.

Derudover valgte vi at betale for konfirmandens smykker (1200 kr) som et varigt minde om dagen.

Anmeld Citér

3. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi budgetterer med 25000 pr barn. Det kostede min egen og min søsters, og familien er kun blevet og vil kun blive større. 

Min egen var fantastisk. Vi holdte den på en herregård hvor jeg jeg næsten er opvokset. Vi var 55 og fik mad fra stedet. 

Vi har planer om at holde det et sted hvor de også serverer og laver maden. Jeg vil ikke stå med alt selv samt rengøring/oprydning hvis det var et lejet lokale eller hjemme i eget hus. 

Til vores datters dåb holdt vi det også ude et sted med mad, vi havde dog taget drikkevarer og kager med. Vi holdt det på ca 8000 alt ink. Men vi har så også kun, men nogen og 40 inviteret, men pga stor afstand meldte mange fra. 

Vi har allerede sparet 3000 op til hendes konfirmation

Anmeld Citér

3. marts 2016

MamaGulloev

SDD skriver:

Vi budgetterer med 25000 pr barn. Det kostede min egen og min søsters, og familien er kun blevet og vil kun blive større. 

Min egen var fantastisk. Vi holdte den på en herregård hvor jeg jeg næsten er opvokset. Vi var 55 og fik mad fra stedet. 

Vi har planer om at holde det et sted hvor de også serverer og laver maden. Jeg vil ikke stå med alt selv samt rengøring/oprydning hvis det var et lejet lokale eller hjemme i eget hus. 

Til vores datters dåb holdt vi det også ude et sted med mad, vi havde dog taget drikkevarer og kager med. Vi holdt det på ca 8000 alt ink. Men vi har så også kun, men nogen og 40 inviteret, men pga stor afstand meldte mange fra. 

Vi har allerede sparet 3000 op til hendes konfirmation

Jamen det er det jeg tænker, man må være tidligt ude, hvis man skal nå at spare så mange penge op..
Og samtidig har min kæreste også 3 børn hvor af den ældste skal konfirmeres om 3-4 år.. Men jeg går udfra at han og moren har en plan ifht det

Anmeld Citér

3. marts 2016

Benjamins'mor

MummiT skriver:

Jeg har ikke konfirmeret nogen af mine børn endnu, den ældste er 5. Og kender ikke budgettet for min egen, men vi holdte den hjemme, fik mad udefra og så stod min faster i køkkenet (min fars familie var ikke med, da min far selv ville holde en fest). 

Mit blå mandags tøj kostede omkring 1500,- det er dyrt, men fik lov at få g-Star bukser og bjørkvin trøje som var populært dengang og kostede det hvide ud af øjnene. 

Mit konfirmations kjole kostede 2500,-

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.