Kommer de aldrig ud??! - børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2016

heaven

Hrum..... Det lyder meget mystisk må jeg sige, og jeg ville absolut ikke være tilfreds som forældre - og egentlig heller ikke som barn eller personale...

jeg er selv pædagog i en børnehave, og vi er ude hver evig eneste dag, uanset vejr og vind. Hvis det er "hårdt" vejr, kan det højst komme på tale at vi går lidt tidligere ind, end normalt... Men antallet af at blive helt inde, kan tælles på en hånd i de 12 år jeg har været pædagog....Vi har pædagogiske planlagte aktiviteter - og det må/kan sagtens være ude, hver formiddag fra 9-10.45, og så er vi ude fra 12-13.45 ca.... Alle skal ud hver dag, man har brug for luften mm... Og om sommeren er vi ude hele dagen, og rykker aktiviteterne ud... 

Jeg ville blive sindsyg, hvis jeg ikke kom ud, og det bliver børnene også- jeg ville godt nok spørge meget direkte ind til det og have lederen med indover. Er meget overrasket over at en leder tilsyneladende accepterer at børn og ansatte ikke kommer ud hver dag....

vh Jannie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Lenchick

i den tid mine drenge har gået i børnehave (2 måneder) hsr de været ude 2-3 gange... Er det normalt?! Da de gik hjemme, var vi ide hver evig eneste dag... Syntes bare det er utroligt lidt de er ude??

Det er bestemt ikke normalt og under al kritik. 

Vores er ude 2 gange dagligt og min datter ligner noget der er løgn hver dag. Der bliver både kørt ned af mudderbakker, klatret i træer og givet ansigtsbehandlinger med det bedste mudder 

Flyverdragten er kun ren én dag og bliver blot tørret, børstet af og sidst på ugen er farven helt væk (selvom den er regnbuestribet)

Af samme grund fravalgte vi vores lokale landsbyordningen. Deres legeplads stinker og pædagogerne og lederen er dovne og vil kun drikke kaffe. 

I stedet kører vi 6 km til byen og vi har den bedste børnehave, nybygget med en kæmpe legeplads. Jeg skal dagligt igennem 4-5 steder for at finde trunten. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Anonymor

Mom2Two skriver:

i den tid mine drenge har gået i børnehave (2 måneder) hsr de været ude 2-3 gange... Er det normalt?! Da de gik hjemme, var vi ide hver evig eneste dag... Syntes bare det er utroligt lidt de er ude??

Det lyder usædvanligt. Mine børn går i integreret, og både vuggestue og børnehave er ude HVER dag. I dag har de fx lavet suppe over bål på min datters stue, og de finder på sjove særlige aktiviteter at lave ude hver uge. Men uanset hvad er de ude hver dag. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

A.n.onym.

Mom2Two skriver:

Jeg forstår det slet ikk! Jeg ka jo se det på deres tøj, og desuden arbejder min mor i den instution.. Eller hun arbejder udenfor - hun er anlægsgsrtner.. Hun ser meget sjældent børn ude derovre .. Så det er ikk "kun" min stue, men hele børnehaven.. 

Er det tarveligt a rykke dem pga manglende ude aktiviteter, hvad ville i gøre????

Jeg ville måske indlede med en dialog, høre om jeg kunne få en forklaring, inden en flytning - med mindre det selvfølgelig er enaf mange kritikpunkter!?

Anmeld Citér

2. marts 2016

MorDk

I mine ungers inst. er ungerne ude stort set hver dag. De større børn er flere gange dagligt. Selvfølgelig har De også INDE-HYGGE dage... 

Anmeld Citér

2. marts 2016

D-Micka

Det forstår jeg ikke 

Mine børn går i samme institution som dine børn, og mine er ude hver evig eneste dag .. 

De laver både kakao over bål og har altid knubs alle vejne. .

De går så heller ikke på samme stue som nogle af dine 

Jeg vasker flyverdragter konstant og har kun været tilfreds med den institution..

Jeg ville da konfrontere dem ☺

(Hvis du synes det er lidt mærkeligt jeg ved hvem du er, så er det altså fordi jeg kan kende dig på billedet) 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Mom2Two

Det forstår jeg ikke 

Mine børn går i samme institution som dine børn, og mine er ude hver evig eneste dag .. 

De laver både kakao over bål og har altid knubs alle vejne. .

De går så heller ikke på samme stue som nogle af dine 

Jeg vasker flyverdragter konstant og har kun været tilfreds med den institution..

Jeg ville da konfrontere dem ☺

(Hvis du synes det er lidt mærkeligt jeg ved hvem du er, så er det altså fordi jeg kan kende dig på billedet) 

Tænkte li "what the fuck" haha ...ved du om det er pædagogerne på stuerne der bestemmer ?

Anmeld Citér

3. marts 2016

FruK

Jeg ville hverken rykke eller klage til en start, men simpelthen spørge hvor meget de er ude. Og spørge hvorfor hvis de vitterligt ikke er mere ude, end det du skriver.

Anmeld Citér

3. marts 2016

FruK

Og... Har du ikke spurgt til det inden de startede? Det var noget at det som var vigtigt for mig, i forhold til valg af institution, og jeg spurgte derfor, da jeg var rundt og kigge.

Anmeld Citér

3. marts 2016

Kindfed

Aisha skriver:

I min søns børnehave er de ofte ude 2 gange om dagen.  Hver evig eneste dag. Lige meget om det er regn, sne eller slud. 

Også her. Det er en ganske almindelig børnehave. Selv vuggestuebørnene er ude så meget som muligt. Og de elsker det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.