Kommer de aldrig ud??! - børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2016

lineog4

I den vuggestue min store datter gik i var de meget sjældent ude i vinterhalvåret men det meste af sommeren. Vi flyttede hende lige omkring børnehavetid og mine sønner har så også gået i vuggestue det nye sted. I børnehaven er de ude hver dag minimum en gang, og de store får lov at spise frugt ude alene her i vinters. 

Vuggestuen kan godt vurdere de ikke skal ud men det er sjældent. Jeg gik fra aldrig at vaske flyverdragt til jeg nu kan vaske den hver dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Benjamins'mor

I min søns børnehave er de gerne ude hver dag, men her henover vinteren har de nok været ude 2-3 gange om ugen (på legepladsen) og så er de også tit på tur i skoven osv. Min datters vuggestue som ligger i samme institution plejede også tit at være ude, men pt er de kun ude når de er på tur - de har ikke været ude på legepladsen i ihvertfald 2 mdr nu. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mom2Two

MariaE skriver:

Jeg ville klage....og sige, jeg er opmærksom på i ikke kommer ud to gange dagligt. Jeg forventer mine børn er ude hver formiddag og eftermiddag og får lov til at rende og grave, bygge, lege mm udenfor. 

Vores er generelt ude hver formiddag og eftermiddag og det skal dælme være blæsende og koldt før de bliver inde.

Jeg forventer mine børn er ude hver dag og ja, jeg ville klart overveje at flytte dem hvis ikke de tager min klage til efterretning.  Børn i den alder har godt af frisk luft, lege ude og blive dejligt beskidte. Er pænt ligeglad med om pædagogerne ikke gider ud, det er deres job, færdig slut.

Det e rolige præcis sådan jeg har det!! Vi var ude hele dagen da de var hjemme... 

Nogle gange i deres "det har vi lavet idag" e-mail, står der feks "vi har sunget en sang og leget med biler" WTF?! 

Hvem klager man til? Lederen?? Eller hende på stuen?? 

Anmeld Citér

2. marts 2016

striber

Er du sikker på de ikke er ude? Det er ikke normalt at en børnehave ikke er ude mindst én gang om dagen. Det er de i mine ungers, uanset vejr. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Babilooo

Mom2Two skriver:

Jeg forstår det slet ikk! Jeg ka jo se det på deres tøj, og desuden arbejder min mor i den instution.. Eller hun arbejder udenfor - hun er anlægsgsrtner.. Hun ser meget sjældent børn ude derovre .. Så det er ikk "kun" min stue, men hele børnehaven.. 

Er det tarveligt a rykke dem pga manglende ude aktiviteter, hvad ville i gøre????

Lyder meget mystisk... Her er det meget sjældent de er inde en hel dag.. Og ofte er de ude to gange om dagen. De har ture en eller to gange om ugen ud af institutionen.

jeg ville spørge. Og hvis det ikke ændrede sig flytte mine bærn.

Anmeld Citér

2. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mom2Two skriver:

i den tid mine drenge har gået i børnehave (2 måneder) hsr de været ude 2-3 gange... Er det normalt?! Da de gik hjemme, var vi ide hver evig eneste dag... Syntes bare det er utroligt lidt de er ude??

I min børnehave er vi på legepladsen hver dag fra 12-14. Derudover har vi turdag (i nærområdet) hver onsdag. Og de børn som sover til middag endnu og derfor ikke er ude mellem 12-14 kommer ud om formidaggen 2-3 gange om ugen. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Mom2Two

striber skriver:

Er du sikker på de ikke er ude? Det er ikke normalt at en børnehave ikke er ude mindst én gang om dagen. Det er de i mine ungers, uanset vejr. 

Ja er sikker ... De er meget sjældent ude

Anmeld Citér

2. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mom2Two skriver:

Det e rolige præcis sådan jeg har det!! Vi var ude hele dagen da de var hjemme... 

Nogle gange i deres "det har vi lavet idag" e-mail, står der feks "vi har sunget en sang og leget med biler" WTF?! 

Hvem klager man til? Lederen?? Eller hende på stuen?? 

Måske har de været ude og lavet en masse men ikke bruger særlig meget tid på dokumentation. Spørg stuepædagogen og viser det sig de ikke er ude må du fortælle hende at du er utilfreds med dette. Viser det sig at de ikke får skrevet nok, må du bede dem om at skrive mere om hvad de har lavet. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville spørge hvorfor de ikke er ude  

Anmeld Citér

2. marts 2016

*Toffee*

Er du helt sikker på de ikke er ude mellem 12-14? 

Spørg dem stille og roligt. Det lyder lige vel dramatisk at ville rykke dem allerede 

Er du tryg ved børnehaven? Synes Jeg husker noget med, at der var noget du var utilfreds med allerede inden start. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.