Bliver det nogensinde nemmere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2016

migxher

Og angående overproduktion, har du snakket med en ammevejleder?? Måske sådan en vil kunne hjælpe dig (:
Ammenet og La leche leauge har vejledere man kan ringe til (:
Jeg synes bestemt heller ikke du skal droppe amning. Det er ganske normalt at amme hver 2. time. Også selvom baby er 4 måneder.Børn er jo forskellige, og nogle kan klarer sig længere, andre kan ikke (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

jeg har en dreng på snart 4 mdr. 

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Jeg ville ønske vi ikke havde fået ham. Jeg elsker ham, men jeg er bare så træt st jeg ikke kan hænge sammen. 

Han spiser ca hver anden time......og det er normalt for babyer, men det er satme hårdt. Han er svær at tage med ud, da han ikke rigtig kan finde ro og sove. Så jeg føler lidt jeg er fanget hjemme. Altså vi kommer ud, men det stresser mig desværre oftest. Jeg har stortset opgivet mor/barn yoga og frygter baby svømning.

Han er træls om aftenen, som babyer ofte er......men det gør det svært at have gæster og så hjælper det ikke at jeg oft må gå i seng kl 20, fordi jeg er ved st segne om af træthed. Jeg tør ikke lægge mig til at sove om dagen, når jan ligger i sin barnevogn og der sover han bare så godt.

Jeg forsøger at lege med ham og stimulere ham, når han er vågen, men jeg har ofte ikke lyst og venter egentligt bare op jeg kan lægge ham til at sove igen. Jeg føler mig som verdens dårligste mor.

jeg havde håber det blev bedre da han blev tre mdr, men det gjorde det ikke. Jeg er glad for at vi droppede sommerferien og håber jeg kan holde fast i at vi kun skal have ham, selvom jeg egentligt gerne vil give ham en bror eller søster.

dagens højdepunkt er når min mand kommer hjem, for så behøver jeg kun amme ham. 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil.....måske bare hører at det bliver nemmere? Lige nu tager jeg en dag af gangen og hverdag håber jeg at det går lidt bedre. Nogen dage er heldigvis bedre end andre.

Bare rolig det bliver meget meget nemmer med tiden 

Anmeld Citér

23. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Det din sundhedsplejerske blandt andet kan hjælpe dig med, at at give dig noget vejledning i forhold til to konkrete måder at sikre dit lidt aflastning til dine problemer:

1. Du skal have mere søvn: Derfor er du nødt til at lære at ligge dig og tage en lur i løbet af dagen, når baby sover. Det er helt logisk at du ikke kan hænge sammen på afbrudt nattesøvn alene - og har i mine øjne ikke nødvendigvis noget med en fødsels-depression at gøre. Det ville vi andre også drukne i over en længere periode.

2. Du skal aflastes: Derfor er du nødt til at arbejde med at turde overdrage baby til en anden. Det er lige meget om det er far, veninde, eller mor, men det bliver kun bedre når du lærer at bede om hjælp og får arbejdet med ikke at stresse over at være væk. Start i det små, så du kan få et bad, eller bare smide benene op et øjeblik.

Ovenstående er nemmere skrevet end gjort, det er jeg klar over. Men når jeg læser alt det du skriver, ser jeg intet underligt i at du er ved at knække sammen under de nuværende "rutiner". Du bliver nødt til at undersøge, om ikke løsningen ligger i noget så "simpelt" som ovenstående.

Glem for en stund alle forklaringer på hvorfor det ikke kan lade sig gøre (mors mand er syg, veninder arbejder meget, du tør ikke sove, osv.) - prøv nu bare at gøre det alligevel og se om det rent faktisk ikke var lige præcis dét der skulle til for at du kunne klare det hele lidt igen.

Held og lykke med det hele - det bliver bedre!

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Det bliver nemmere (: !
Men jeg synes du skal snakke med sin læge eller sp, det kunne lyde som om du måske har en efterfødselsreaktion.

Hvordan ammer i om natten? Hvis i ikke allerede ammer liggende, og samsover synes jeg du skal undersøge noget om det. Liggende amning kan måske gøre at du får sovet lidt mere. Nogle kan lærer at sove fra amningerne, og med fri adgang til brystet kan baby bare hoppe af og på som det lige passer. Super smart. 
Og sov om dagen når din baby sover, det er super vigtigt! (:

Og så vil jeg anbefale dig at få dig en strækvikle.
På den måde kan du skærme baby når i er ude. De sidder super trygt og tæt i sådan en (: Og hvis du så lærer at amme i den er det jo super. 

Vi samsover.....han ligger i en hjemmelavet bedsidecrib. Det er så fedt. Vi ammer ikke liggende......jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Jeg ved ikke om mine bryster er for små eller for store......jeg har prøvet at vende ham på hovedt ( altså i forhold til mig liggende). Det hjalp heller ikke.....han kan ligesom ikke rigtigt få fat, uden at jeg ligger enormt akavet. Jeg vil nemlig helt vildt gerne kunne amme liggende, så kunne vi smide far på gæsteværelset og snorke begge to.

Jeg har faktisk en fastvikle, som jeg har med altid. Den reddede mig sidst jeg forsøgte yoga og gjorde at jeg kunne pakke sammen uden at lå længe og græd. Men ja, den skal jeg nok til at bruge noget mere og så må jeg erkende at ting hvor jeg skal være aktiv uden ham i mine arme ikke fungerer. Jeg håber baby svømning med far bliver en størrer succes.....der er han også over 4 mdr. 

Jeg har brugt ammenet en del og læst deres wiki med overproduktion og der råder de til blokamming.....det forsøger jeg. Det er dog ikke altid det lykkedes......han bliver ofte sur på det ene bryst (ikke fordi der ikke er mælk). Måske jeg bare skal træne det gode op og amme fra et bryst.....så kan jeg blive endnu mere asymmetrisk at se på. Han har været lidt låst i den ene side, men ifølge kiropraktoren er han nu låst op. Jeg overvejer zoneterapi, da han døjer lidt med meget luft i maven (nok pga overproduktion hos mig). Jeg vil virkelig gerne forsætte med at fuldamme til han er 6mdr,så vi kan kører blw. Jeg tror han vil elske det.....han er en meget selvstændig dreng. Men nu må vi se. 

Måske jeg skal ind på ammenets side igen......de er virkelig søde og dygtige.

jeg har lige skrevet til min sp angående han delvise ammestrejke og tager mod til at skrive mere......

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære du

Det din sundhedsplejerske blandt andet kan hjælpe dig med, at at give dig noget vejledning i forhold til to konkrete måder at sikre dit lidt aflastning til dine problemer:

1. Du skal have mere søvn: Derfor er du nødt til at lære at ligge dig og tage en lur i løbet af dagen, når baby sover. Det er helt logisk at du ikke kan hænge sammen på afbrudt nattesøvn alene - og har i mine øjne ikke nødvendigvis noget med en fødsels-depression at gøre. Det ville vi andre også drukne i over en længere periode.

2. Du skal aflastes: Derfor er du nødt til at arbejde med at turde overdrage baby til en anden. Det er lige meget om det er far, veninde, eller mor, men det bliver kun bedre når du lærer at bede om hjælp og får arbejdet med ikke at stresse over at være væk. Start i det små, så du kan få et bad, eller bare smide benene op et øjeblik.

Ovenstående er nemmere skrevet end gjort, det er jeg klar over. Men når jeg læser alt det du skriver, ser jeg intet underligt i at du er ved at knække sammen under de nuværende "rutiner". Du bliver nødt til at undersøge, om ikke løsningen ligger i noget så "simpelt" som ovenstående.

Glem for en stund alle forklaringer på hvorfor det ikke kan lade sig gøre (mors mand er syg, veninder arbejder meget, du tør ikke sove, osv.) - prøv nu bare at gøre det alligevel og se om det rent faktisk ikke var lige præcis dét der skulle til for at du kunne klare det hele lidt igen.

Held og lykke med det hele - det bliver bedre!

Tak. 

Du har ret. Jeg har også lige puttet ham i barnevogn indenfor, så jeg kan blunde lidt. For jeg trænger til søvn og mine gode dage er også de dage jeg sover mere, så jeg tror ikke det er en depression. Og at det heldigvis kan fikses med mere søvn.

min mand taget ham rigtigt meget....heldigvis. Måske han skal gøre det endnu mere denne weekend og når han måske tager en dag eller to fri. 

Der er desværre kun min mand og jeg.....som sagt bor vores familie langt væk og min mors mand har fået Als og det taget meget hårdt på dem. Hun har selv sagt hun er ked af hun ikke har overskud til at komme oftere, så at be hende om hjælp ville kunne knække hende.

nå, nu vil jeg forsøge at sove en time

Anmeld Citér

23. februar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Jeg ville ønske vi ikke havde fået ham. Jeg elsker ham, men jeg er bare så træt st jeg ikke kan hænge sammen. 

Han spiser ca hver anden time......og det er normalt for babyer, men det er satme hårdt. Han er svær at tage med ud, da han ikke rigtig kan finde ro og sove. Så jeg føler lidt jeg er fanget hjemme. Altså vi kommer ud, men det stresser mig desværre oftest. Jeg har stortset opgivet mor/barn yoga og frygter baby svømning.

Han er træls om aftenen, som babyer ofte er......men det gør det svært at have gæster og så hjælper det ikke at jeg oft må gå i seng kl 20, fordi jeg er ved st segne om af træthed. Jeg tør ikke lægge mig til at sove om dagen, når jan ligger i sin barnevogn og der sover han bare så godt.

Jeg forsøger at lege med ham og stimulere ham, når han er vågen, men jeg har ofte ikke lyst og venter egentligt bare op jeg kan lægge ham til at sove igen. Jeg føler mig som verdens dårligste mor.

jeg havde håber det blev bedre da han blev tre mdr, men det gjorde det ikke. Jeg er glad for at vi droppede sommerferien og håber jeg kan holde fast i at vi kun skal have ham, selvom jeg egentligt gerne vil give ham en bror eller søster.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil.....måske bare hører at det bliver nemmere? Lige nu tager jeg en dag af gangen og hverdag håber jeg at det går lidt bedre. Nogen dage er heldigvis bedre end andre.

Søde du bare rolig det blir nemmere! Min første havde kolik i de første 4 mdr. Og kan selv sagtens genkalde mig hvor forfærdeligt langsomt de måneder gik. Glem alt om gæster hvis du ikke orker, prioriter baby og dig. Det er kun en kort periode ud af et helt liv, du skal nok få både søvn og normaliteten tilbage kan du ikke lægge dig med babyalarmen ved hovedpuden når han sover i barnevogn? Det har jeg ofte gjort. Man sover/hviler selvfølgelig ikke fantastisk, men bedre lidt en ingenting! Kan mormor eller andre evt. Passe/gå tur med barnevognen f.eks. en gang om ugen så du kan få hvilet lidt ud...

Anmeld Citér

23. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

Vi samsover.....han ligger i en hjemmelavet bedsidecrib. Det er så fedt. Vi ammer ikke liggende......jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Jeg ved ikke om mine bryster er for små eller for store......jeg har prøvet at vende ham på hovedt ( altså i forhold til mig liggende). Det hjalp heller ikke.....han kan ligesom ikke rigtigt få fat, uden at jeg ligger enormt akavet. Jeg vil nemlig helt vildt gerne kunne amme liggende, så kunne vi smide far på gæsteværelset og snorke begge to.

Jeg har faktisk en fastvikle, som jeg har med altid. Den reddede mig sidst jeg forsøgte yoga og gjorde at jeg kunne pakke sammen uden at lå længe og græd. Men ja, den skal jeg nok til at bruge noget mere og så må jeg erkende at ting hvor jeg skal være aktiv uden ham i mine arme ikke fungerer. Jeg håber baby svømning med far bliver en størrer succes.....der er han også over 4 mdr. 

Jeg har brugt ammenet en del og læst deres wiki med overproduktion og der råder de til blokamming.....det forsøger jeg. Det er dog ikke altid det lykkedes......han bliver ofte sur på det ene bryst (ikke fordi der ikke er mælk). Måske jeg bare skal træne det gode op og amme fra et bryst.....så kan jeg blive endnu mere asymmetrisk at se på. Han har været lidt låst i den ene side, men ifølge kiropraktoren er han nu låst op. Jeg overvejer zoneterapi, da han døjer lidt med meget luft i maven (nok pga overproduktion hos mig). Jeg vil virkelig gerne forsætte med at fuldamme til han er 6mdr,så vi kan kører blw. Jeg tror han vil elske det.....han er en meget selvstændig dreng. Men nu må vi se. 

jeg har lige skrevet til min sp angående han delvise ammestrejke og tager mod til at skrive mere......

Min søn ville også helst amme fra det ene (venstre) bryst. Fra det højre var der mere bøvl og nogle gange var det totalt umuligt at få ham til det. 

Jeg har ikke noget godt råd, vil bare sige at du ikke er alene med det problem. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

migxher

Anonym skriver:

Min dreng har altid nydt svømning og gør det stadig (: Og så er de så dejlig trætte bagefter 
Så er løsningen nok at du får indhentet det tabte søvn om dagen.
Jeg sover stadig til middag med min dreng på 11 måneder af og til. Vi sover sammen inde i sengen i soveværelset. 
Måske du skal prøve at ringe til en vejleder. 
Hvor bor du henne af? Jeg ved at la leche leauge nogle gange har møder/ammecafé hvor man kan få hjælp og stille spørgsmål (: 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Mht. Til liggende amning, har du prøvet at give ham det "øverste" bryst i stedet for det nederste, det fik min ældste til at tage fat. Virker nok kun hvis man har store bryster

Anmeld Citér

23. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Med et barn der havde kolik de første 3 måneder forstår jeg udemærket din tankegang. Men lover dig at det bliver nemmere. Nyd din baby. Tiden går simpelthen så stærkt. 

Snak med din sp og hør om ikk der er mulighed for noget psykolog. Jeg gik selv helt ned pga træthed og kom til psykolog og det har hjulpet rigtig meget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.