sne190810 skriver:
Vi har været ude for at farmor har sagt til en familiefødselsdag, at "Ja, det her er mine to børnebørn" og pegede på min mands to piger, som stod sammen med min datter. Udover sagde hun senere at hun gerne lige ville have et billede af hendes børnebørn samlet, og så kunne vi også tage et af alle børnene (her med min datter inkl) bagefter.
I selve situationen gjorde vi intet, andet end jeg sikkert har set rimelig stram ud i masken :-p Men efterfølgende havde min mand en alvorssnak med sin mor om, at her var vi en hel familie - biologisk som tilvalgt, og der skal ikke forskelsbehandles når vi er sammens hvis hun derimod havde behov for kun at lave/have noget med hendes biologiske børnebørn, så fair nok, men så måtte hun gøre det når min datter evt var hos sin far altså fysisk fraværende.
Vi har også haft issues med min mands exkone, som gør meget ud af at fortælle deres to piger, at min datter/mig/min familie ikke er deres rigtige familie, og i sommers kom pigerne blandt andet ikke med til min datters 5-års fødsesldag i Tivoli, fordi de var hos deres mor og hun mente ikke der var grund til at lave om i samvær eller at der var grund til vi lånte pigerne en eftermiddag, fordi det ifølge hende ikke betød særlig meget for pigerne at komme med til fødselsdagen.
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan man som voksent menneske, kan lave sådan en slags forskelsbehandling på børn, som nogle gør når de stiller det op biologisk kontra bonus feks. Er man ikke vidende om hvor meget det kan ødelægge er barn?!?
Det er jo ikke børnenes valg/ide om det skal være sådan, de er jo bare blevet puttet i den situation pga valg deres forældre har taget.
Her det meget hurtigt blevet fra (dine,mine,vores børn) til VORES BØRN!
Vi fandt sammen da de ældste børn var 2 år. (i år fylder de 6)
Og i starten var det da dine børn, mine børn, ikke din farmor, ikke din mormor, osv osv. det var simpelthen ren forvirring for de stakkels børn
Så det blev meget hurtigt til at min mor, gik fra at være mormor til 2, blev det til 3
og omvendt med hendes farmor, er nu også mine børns farmor
ja self har de en rigtigt mormor og farmor mm, MEN for børnene er det bare dobbelt op af forkælelse og råhygge! 
så siger vi til børnene at vi skal hjem til farmor, så er det at vi skal ud til farmor og farfar i Nødehegnet (der hvor de bor) så ved de hvilken farmor det er vi snakker om
men der er stadig noget forskel, og det skal der have lov til at være.
fx kommer min mands datter ikke på ferie fx hos min mor /mormor
eller omvendt for mine drenge til (farmor)
og mine drenge får da nok meget mere i forkælelse og gaver af fx mormor end de gør af farmor
MEN! aldrig når de er sammen! når de er sammen bliver der aldrig gjort forskel. KUN hver for sig
jeg håber i forstår den her forvirring jeg fik skrevet her ha ha ha