Anonym skriver:
Hvordan oplever i andre forskels behandling blandt søskende ved den øvrige familie...?
Især når det er barn fra tidligere, og et fælles barn...og forholdet til ikke bio familien?
Og hvor meget er det ok at gøre forskel, når man er gift, bor i hus og lever som en familie...mht hvordan i dette tilfælde sviger behandler det ikke biologiske barn i forhold til "egne" børnebørn...
Jeg synes det kommer an på måden det bliver gjort på.
Jeg har ingen erfaring med dine, mine og vores børn. Jeg har selv tre børn, og dem forskelsbehandler jeg, da de er tre forskellige individer, der har forskellige behov. Så for mig er det en positiv erfaring med forskelsbehandling.
Jeg har dog set tv-programmer, som eks "de unge mødre", og der gyser det i mig, når man opfordrer børn til at kalde stedfar/stedmor for far/mor, og det samme gælder for bedsteforældre. De har jo allerede en biologisk en af slagsen, og på mig negliserer man den rolle, når man lader andre få samme titel. Jeg synes bare man kan kalde de ikkebiologiske for deres navn, det kan da ikke forvirre nogen.
Man kan godt få en god, kærlig og varm rolle i stedbørns liv. Men for mit eget vedkommende skulle jeg møde en mand med børn, så har jeg stadig kun 3 børn. Derfor kan jeg godt behandle stedbørnene som mine egne.
Jeg forstår derfor godt at dine svigerforældre kun kalder deres biologiske børnebørn for børnebørn.
Stedbørnebørnene har jo bedsteforældre i forvejen, hvor de er nummer et, og dem kommer din mands børn vel ikke engang hen til? Hvis de ikke gør det, så bliver de jo også forskelsbehandlet.
Det er lidt svært at forklare, men jeg håber det giver mening.