Forskelsbehandling blandt bio og bonus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå det må være ubehageligt for dig som mor at se din datter føle sig udenfor. Jeg vil dog mene det vil være helt unaturligt at din mands mor skal kalde din datter for et barnebarn- eller have det bånd som hun har med sine børnebørn. Det vil måske komme med tiden, men blot fordi I har valgt, at bringe familien sammen, så ændrer det jo ikke på, at hun ikke har samme bånd til din pige, som hun har til en hendes børnebørn, der foruden det biologiske bånd er nogle hun har fulgt siden de blev født.

Men burde den voksne ikke kunne finde ud af at vise hensyn for barnets følelser? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Men burde den voksne ikke kunne finde ud af at vise hensyn for barnets følelser? 

Så du mener at barnet bare må lære at leve med at det skal "stå i skyggen" af de andre børn... Når det kommer til at føle sig udenfor til fødselsdage, jul, behandling og tiltale i hverdagen mm? 

Anmeld Citér

19. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Så du mener at barnet bare må lære at leve med at det skal "stå i skyggen" af de andre børn... Når det kommer til at føle sig udenfor til fødselsdage, jul, behandling og tiltale i hverdagen mm? 

Nej det er jo lige det modsatte jeg skriver. 

Bedsteforældrene kan ikke tvinges til at nære de samme følelser for barnet, men de er de voksne og burde ikke vise denne forskel for barnet. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

TNBC

Anonym skriver:

Nej hun siger at de voksne, skal være voksne nok, til ikke at vise det, så der ikke står et barn, og føler sig udenfor. 

Hun behøver ikke nære det samme for bonusbarnet, men man står ikke og siger: Vi skal lige have et billede af børnebørnene, mens pigen står der.. Det gør det da bare værre for den stakkels lille pige. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hvordan oplever i andre forskels behandling blandt søskende ved den øvrige familie...? 

Især når det er barn fra tidligere, og et fælles barn...og forholdet til ikke bio familien?

Og hvor meget er det ok at gøre forskel, når man er gift, bor i hus og lever som en familie...mht hvordan i dette tilfælde sviger behandler det ikke biologiske barn i forhold til "egne" børnebørn...

Man kan ikke tvinge bedsteforældrene til biobørnebørnene til at være bedsteforældre for bonus på samme måde som bio. Sådan er det vel også hvis man er bonusforældre. 

Men man kan da i det mindste være voksne nok, til ikke at gøre åbenlyst forskel... (ja, de vil nok tage bio med mere, end bonus, ind til de lære hende at kende.. ) men at gøre store forskelle synes jeg ikke er ok. 

Her gør vi ikke forskel, de får gaver, min far har et billede af hans tre børnebørn og to bonus(moren giftede sig med vores bror). Hans næstældste barnebarn er ikke hans biologisk, da hendes far er min fars bonusbarn, men hun er hans barnebarn, og det er hendes lillesøster også(som faktisk overhovedet ikke er blodfamilie) 

min svigerinde har et barn fra tidligere, han er også vores nevø, ligesom vores bionevø er.. 

Det er svært at sige, og det kommer vel også an på hvor gammel barnet er, når det kommer ind i familien.. om der er andre bedsteforældre, og sådan noget.. 

Jeg har set forskelsbehandling, hvor jeg synes det var forkert(heldigvis var min nevø så lille at han ikke lagde mærke til det.. )

Anmeld Citér

19. februar 2016

sne190810

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå det må være ubehageligt for dig som mor at se din datter føle sig udenfor. Jeg vil dog mene det vil være helt unaturligt at din mands mor skal kalde din datter for et barnebarn- eller have det bånd som hun har med sine børnebørn. Det vil måske komme med tiden, men blot fordi I har valgt, at bringe familien sammen, så ændrer det jo ikke på, at hun ikke har samme bånd til din pige, som hun har til en hendes børnebørn, der foruden det biologiske bånd er nogle hun har fulgt siden de blev født.

Det forventer hverken jeg eller min mand skam heller ikke. Mener jeg heller ikke at der står skrevet noget sted i mit indlæg? Men vi forventer at pigerne bliver behandlet ens, når de alle sammen er til stede, både af min mands familie, men så sandelig også af min familie. Og det gør de nu også, med undtagelse af den episode med farmor. 

Men vi forventer at der ikke bliver gjort forskel på pigerne, når vi er sammen til et arrangement som feks en familiefødselsdag. Mener du da det er ok? 

Lad os sige at at eftersom vi netop har fået en lillesøster i søndags, og pigerne får en storesøstergave, men det så kun er min mands to piger som får en af deres farmor, men ikke min datter - fordi hun er jo ikke et "ægte" barnebarn. Er det fair? 

Eller hvad så med om nogle år, når de skal konfirmeres hele banden, så er det fair at min mands tre piger (de to fra før og vores fælles datter) får symbolske store gaver, fordi det er hendes biologiske børnebørn, men at min datter fra tidligere bliver spist sf med et gavekort ned til Fona, fordi hun "bare" er bonus? 

Det er mig ganske uforståeligt og begribeligt, hvordan man helt seriøst som voksent velfungerende menneske, kan gå ind for den slags forskelsbehandling AF BØRN, fordi vi snakker om noget så ligegyldigt som biologi imellem relationer. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

sne190810

MorTil4<3 skriver:

Her det meget hurtigt blevet fra (dine,mine,vores børn) til VORES BØRN!  

Vi fandt sammen da de ældste børn var 2 år. (i år fylder de 6) 
Og i starten var det da dine børn, mine børn, ikke din farmor, ikke din mormor, osv osv. det var simpelthen ren forvirring for de stakkels børn  

Så det blev meget hurtigt til at min mor, gik fra at være mormor til 2, blev det til 3 og omvendt med hendes farmor, er nu også mine børns farmor  
ja self har de en rigtigt mormor og farmor mm, MEN for børnene er det bare dobbelt op af forkælelse og råhygge!

så siger vi til børnene at vi skal hjem til farmor, så er det at vi skal ud til farmor og farfar i Nødehegnet (der hvor de bor) så ved de hvilken farmor det er vi snakker om  

men der er stadig noget forskel, og det skal der have lov til at være. 

fx kommer min mands datter ikke på ferie fx hos min mor /mormor

eller omvendt for mine drenge til (farmor)  

og mine drenge får da nok meget mere i forkælelse og gaver af fx mormor end de gør af farmor

MEN! aldrig når de er sammen! når de er sammen bliver der aldrig gjort forskel. KUN hver for sig  

jeg håber i forstår den her forvirring jeg fik skrevet her ha ha ha 

Lige præcis. 

Selvfølgelig er der forskel, og det skal der også have lov at være, når de er hver for sig og har deres stunder med hhv. mormor/morfar/bedsteforældre osv. Min datter har også lige været hjemme hos mine forældre mens jeg var pæ hospitalet, mens min mands to piger var hos deres farmor. 

Dels pga det var mest overskueligt for begge barnepiger (3 store piger, er meget at have flere dage i træk) så vi delte dem op, og netop for at de hver især kunne have kvalitetstid med deres mormor/farmor. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nej det er jo lige det modsatte jeg skriver. 

Bedsteforældrene kan ikke tvinges til at nære de samme følelser for barnet, men de er de voksne og burde ikke vise denne forskel for barnet. 

Hov. Det var vist derfor jeg skulle vente med at skrive til jeg var fra mobil og på pc... Det var ment til den du svarede på sorry 

Anmeld Citér

19. februar 2016

lineog4

sne190810 skriver:

Det forventer hverken jeg eller min mand skam heller ikke. Mener jeg heller ikke at der står skrevet noget sted i mit indlæg? Men vi forventer at pigerne bliver behandlet ens, når de alle sammen er til stede, både af min mands familie, men så sandelig også af min familie. Og det gør de nu også, med undtagelse af den episode med farmor. 

Men vi forventer at der ikke bliver gjort forskel på pigerne, når vi er sammen til et arrangement som feks en familiefødselsdag. Mener du da det er ok? 

Lad os sige at at eftersom vi netop har fået en lillesøster i søndags, og pigerne får en storesøstergave, men det så kun er min mands to piger som får en af deres farmor, men ikke min datter - fordi hun er jo ikke et "ægte" barnebarn. Er det fair? 

Eller hvad så med om nogle år, når de skal konfirmeres hele banden, så er det fair at min mands tre piger (de to fra før og vores fælles datter) får symbolske store gaver, fordi det er hendes biologiske børnebørn, men at min datter fra tidligere bliver spist sf med et gavekort ned til Fona, fordi hun "bare" er bonus? 

Det er mig ganske uforståeligt og begribeligt, hvordan man helt seriøst som voksent velfungerende menneske, kan gå ind for den slags forskelsbehandling AF BØRN, fordi vi snakker om noget så ligegyldigt som biologi imellem relationer. 

Nej jeg synes ikke det er fair at man ikke har gaver til alle når man kommer med gaver. Men fx konfirmation, lad os lege de har lavet en børneopsparing fra barnebarn blev født og denne bliver givet når barnebarnet er 14, bonus kom ind i deres liv som 11 årig, skal der så skaffes det samme beløb? 

Jeg ved ikkem, jeg tænker det er de to voksne der har fundet hinanden der har valgt, og børn og resten af familien fik ikke lov at sige noget. Ej jeg ved det ikke, men jeg tænker bare i stedet for at kræve af de omkring os, skal vi så ikke hellere anerkende fakta og så hjælpe vores børn med at trække på skuldrene? Vi kan ikke med mindre vi stiller ultimatummer ændre på hinanden, vi kan sige det, vi kan henstille til, men bedster bestemmer selv og så må man se faktum i øjnene: de bedster kan ikke forstå de sårer og så må man ruste ungerne og grine sammen med dem af de skøre bedster (sagt kærligt) 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

sne190810 skriver:

Selvfølgelig skal der tages hensyn til børn og deres følelser. Jeg kan bare ikke se, hvad der er forkert i, at hun præsenterede sine børnebørn og ikke din datter som et barnebarn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.