Anonym skriver:
Hvordan oplever i andre forskels behandling blandt søskende ved den øvrige familie...?
Især når det er barn fra tidligere, og et fælles barn...og forholdet til ikke bio familien?
Og hvor meget er det ok at gøre forskel, når man er gift, bor i hus og lever som en familie...mht hvordan i dette tilfælde sviger behandler det ikke biologiske barn i forhold til "egne" børnebørn...
Man kan ikke tvinge bedsteforældrene til biobørnebørnene til at være bedsteforældre for bonus på samme måde som bio. Sådan er det vel også hvis man er bonusforældre.
Men man kan da i det mindste være voksne nok, til ikke at gøre åbenlyst forskel... (ja, de vil nok tage bio med mere, end bonus, ind til de lære hende at kende.. ) men at gøre store forskelle synes jeg ikke er ok.
Her gør vi ikke forskel, de får gaver, min far har et billede af hans tre børnebørn og to bonus(moren giftede sig med vores bror). Hans næstældste barnebarn er ikke hans biologisk, da hendes far er min fars bonusbarn, men hun er hans barnebarn, og det er hendes lillesøster også(som faktisk overhovedet ikke er blodfamilie)
min svigerinde har et barn fra tidligere, han er også vores nevø, ligesom vores bionevø er..
Det er svært at sige, og det kommer vel også an på hvor gammel barnet er, når det kommer ind i familien.. om der er andre bedsteforældre, og sådan noget..
Jeg har set forskelsbehandling, hvor jeg synes det var forkert(heldigvis var min nevø så lille at han ikke lagde mærke til det.. )