Hvis far ikke betaler børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
BC skriver:

Jeg mener nu ikke at i behøver at have et møde i stf, men nok mere skal i have noget rådgivning gennem telefon. 

Statsforvaltningen er jo stedet hvor at man kan få hjælp og rådgivning, og de har erfaring med den slags. 

Held og lykke. 

Det er egentligt ligegyldigt om de skal i statsforvaltningen eller ej. En ændring af bidrag laves skriftelige via nettet, men hvis der før har været fastsat bidrag koster en søgning om ændring/bortfald 2700 kr idag. Det er vildt at det skal være så dyrt at lave en simpel ansøgning, men sådan er vilkårene nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Alt dette er mit behov. 

Men hvis faren ikke betaler børnepenge til mig så skal han da betale halvdelen af børnehaven og overtøj og sko??? 

Selvom jeg får børnecheck.. Ik? 

Men børnechecken dækker jo ikke børnehaven/vuggestuen, overtøj, sko, støvler,  fritidsinteresser mm. Så det mest fair er vel at far spytter lidt, hvis han "kun" står for almindeligt tøj og mad når barnet er hjemme hos ham. 

Ved godt enlige får mere end mig, men for mig forslår børnepengene da ikke og mine børn får ikke tøj hver uge og det er heller ikke"mærketøj". Men med institution, fritidsinteresser og fodtøj og overtøj til årstiden får børnepengene da ikke bare ben at gå på, de får ben at spæne på  

Anmeld Citér

16. februar 2016

Anonym trådstarter

Efter hvad jeg har hørt skulle hun få omkring 6000+ hver 3 måned. Og hun siger at børnehaven er 1500 om måneden. Og det er eneste udgift der er pt. På barnet. (Udover overtøj 3 gange årlig) 

far vil gerne betale hvad der skal betales. Men far vil ikke betale for hendes gæld og husleje og design møbler.. 

I forvejen køber far selv vinter overtøj fordi mor har købt sommer jakke som hun mener er god nok osv osv.. det hele er meget rodet. 

Men mor skrev ordret ;det har jeg ikke råd til når jeg har bil og du har tvunget mig til at flytte i en dyr lejlighed.... 

Far blev i huset og hun valgte at flytte... 

Anmeld Citér

16. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Alt dette er mit behov. 

Men hvis faren ikke betaler børnepenge til mig så skal han da betale halvdelen af børnehaven og overtøj og sko??? 

Selvom jeg får børnecheck.. Ik? 

Jo selvfølgelig skal han det. Han skal også betale halvdelen af forsikring, evt medicin, fritidsinteresser/sport osv.

Begge forældre skal forsørge barnet.

Det er billigt sluppet for faren at betale børnebidrag på ca 1200 pr md, hvoraf en del kan trækkes fra i skat.

Det er efterhånden ved at være pinligt alle de historier man hører om fædre, der forsøger at undrage sig, at betale for deres eget afkom blot fordi de ikke længere er sammen med moderen.

Uanset om barnet bor hos moderen eller faderen synes jeg den anden  forælder skal tænke på barnet. Hvis barnet har det godt, har forældrene det godt og omvendt.

Hvis man skulle komme til at betale for en neglelak til moderen(hvis hun er bopælsforælder), eller et par sko til faderen(hvis han er bopælsforælder), så dør man ikke af det.

Der er ingen grund til at være smålig. Hvis barnets bopælsforælder har en god økonomi, har man som samværsforælder gjort sit til at barnet kan trives.

Jeg er bopælsforælder. Mit barns far bor i et andet land. Jeg har bedre økonomi end ham, derfor betaler jeg gerne for fly/transport så de kan se hinanden så ofte de vil. Og det gør jeg selvom det var faderen, der valgte at flytte langt væk. Vi bidrager hver især med det vi kan både økonomisk og menneskeligt.

Kære forældre, få nu en gang for alle børnene i centrum i stedet for jeres egne forsmåede følelser.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Efter hvad jeg har hørt skulle hun få omkring 6000+ hver 3 måned. Og hun siger at børnehaven er 1500 om måneden. Og det er eneste udgift der er pt. På barnet. (Udover overtøj 3 gange årlig) 

far vil gerne betale hvad der skal betales. Men far vil ikke betale for hendes gæld og husleje og design møbler.. 

I forvejen køber far selv vinter overtøj fordi mor har købt sommer jakke som hun mener er god nok osv osv.. det hele er meget rodet. 

Men mor skrev ordret ;det har jeg ikke råd til når jeg har bil og du har tvunget mig til at flytte i en dyr lejlighed.... 

Hvor er det sørgeligt, at to voksne mennesker ikke kan kommunikere, bare fordi de er vokset fra hinanden

Dog er det vel moren selv, der har sat sig i en dyr lejlighed, det har faren vel intet med at Gøre

Hvis jeg var jer (hvis jeg var faren) ville jeg ringe til kommunen, og få vished om alle sådanne vigtige ting. 

1. Håber det bedste for jeres sammenbragte familie

Anmeld Citér

17. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Skal lige forstå: far har betalt de 1200 hver måned som kan trækkes fra og nu vil han ikke længere. Hvad har ændret sig?

Hvis han gerne vil betale hvad der skal betales så kunne han jo betale ind på en konto til sko og overtøj, medicin, opsparing til når barnet får interesser mm. For i dit budget for hende har hun 2000 kr om året til alt det, det passer vist cirka til fodtøj hvis man er heldig og fødderne ikke vokser midt i sæsonen. 

Og pludselig vil den lille trold få interesser og så vil jeg sige så er de 500 hver 3. Måned (hvilket forresten bliver mindre og SFO er lige så dyr hvis ikke dyrere end børnehave). Mob søn fx vil gå i Roskilde garden det er 750 hver 4. Måned plus rejser, plus engangsbeløb til uniform på 1000 plus hvis skjorte, sorte sko, hvide handsker og noget mere. 

Min datter ville gå til elbas sådan en er dyr i indkøb, ethjulet cykling, teater og kor. Bare i kontingenter er vi oppe omkring de 4000 om året. 

Så ærligt at slippe 1200 hver måned også de måneder hvor der ikke er interesser, hvor der ikke skal købes sko, ikke er 10 børnefødselsdage, ikke er ture, ikke er biografklub, for ikke at tale om lommepenge til teenageren osv. Tror jeg set på et helt børneliv er meget fair måske endda til den billige side. Men selvfølgelig hvis far er villig til atsmide halvdelen af alt også de små ting eventuelt med en fælles konto og hele vejen op til den unge flytter hjemme fra (dvs også når de er 19 og går på gymnasiet og skal på studietur) uden brok så skal han selvsagt betale mindre når udgifterne er mindre, men så hedder det også betale mere når udgifterne er højere for mor har jo så ikke kunne spare op af børnepengene fx

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Skal lige forstå: far har betalt de 1200 hver måned som kan trækkes fra og nu vil han ikke længere. Hvad har ændret sig?

Hvis han gerne vil betale hvad der skal betales så kunne han jo betale ind på en konto til sko og overtøj, medicin, opsparing til når barnet får interesser mm. For i dit budget for hende har hun 2000 kr om året til alt det, det passer vist cirka til fodtøj hvis man er heldig og fødderne ikke vokser midt i sæsonen. 

Og pludselig vil den lille trold få interesser og så vil jeg sige så er de 500 hver 3. Måned (hvilket forresten bliver mindre og SFO er lige så dyr hvis ikke dyrere end børnehave). Mob søn fx vil gå i Roskilde garden det er 750 hver 4. Måned plus rejser, plus engangsbeløb til uniform på 1000 plus hvis skjorte, sorte sko, hvide handsker og noget mere. 

Min datter ville gå til elbas sådan en er dyr i indkøb, ethjulet cykling, teater og kor. Bare i kontingenter er vi oppe omkring de 4000 om året. 

Så ærligt at slippe 1200 hver måned også de måneder hvor der ikke er interesser, hvor der ikke skal købes sko, ikke er 10 børnefødselsdage, ikke er ture, ikke er biografklub, for ikke at tale om lommepenge til teenageren osv. Tror jeg set på et helt børneliv er meget fair måske endda til den billige side. Men selvfølgelig hvis far er villig til atsmide halvdelen af alt også de små ting eventuelt med en fælles konto og hele vejen op til den unge flytter hjemme fra (dvs også når de er 19 og går på gymnasiet og skal på studietur) uden brok så skal han selvsagt betale mindre når udgifterne er mindre, men så hedder det også betale mere når udgifterne er højere for mor har jo så ikke kunne spare op af børnepengene fx

Søde Line......alle dine tal skal ganges med 2, der er 2 forældre, og moderen skal altså også yde. - og hvad sker der for det her millimeterdemokrati, faderen skal yde til ditten og datten, lad os nu ikke glemme, at i langt de fleste tilfælde, så er det moderen, der tager beslutninger om indkøb og brugen af pengene, - så faderen skal bare udskrive checks til flyverdragter til 1500 kr og støvler til 800 kr, når det sagtens kan gøres meget billigere til samme kvalitet? (Ikke jeres situation, men en generel betragtning).

I vores familie er vi "økonomisk solide", det vil sige, at vi stort set kan tillade os alt, men hvis et af mine børn ville gå til en fritidsaktivitet, som kostede buler af penge, så ville det blive et nej....der ville sagtens kunne findes et billigere alternativ, som barnet ville blive lige så glad for, og det er også en del af vores (kald det bare jydementalitet) økonomiske opdragelse. 

Min steddatter kommer jævnligt i f.eks. nye bukser til 1200 kr, vi betaler børnepenge hver måned og intet andet, og hvis hendes mor vælger, at det er prioriteringen, så er det sådan, men vi kommenterer ikke på hyleriet over, at de mangler penge (moderen har valgt at være hjemmegående uden indtægt), og vi har også sagt nej til at betale halvdelen af efterskolen (af flere grunde).

Hvis der er fornuftige "investeringer", der skal laves, kan hun altid komme til os, f.eks. betalte vi for et knallertkørekort i går, som hendes mor ikke mente var nødvendigt, men det gør det nemmere for hende at få fritidsarbejde.

Lad os bare opsummere, at vi gerne betaler til udgifter med omtanke, men hovedløse udgifter støtter vi ikke, og dem må moderen så selv dække, vi vil ikke tvinges til at dække den slags udgifter.

Anmeld Citér

17. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Søde Line......alle dine tal skal ganges med 2, der er 2 forældre, og moderen skal altså også yde. - og hvad sker der for det her millimeterdemokrati, faderen skal yde til ditten og datten, lad os nu ikke glemme, at i langt de fleste tilfælde, så er det moderen, der tager beslutninger om indkøb og brugen af pengene, - så faderen skal bare udskrive checks til flyverdragter til 1500 kr og støvler til 800 kr, når det sagtens kan gøres meget billigere til samme kvalitet? (Ikke jeres situation, men en generel betragtning).

I vores familie er vi "økonomisk solide", det vil sige, at vi stort set kan tillade os alt, men hvis et af mine børn ville gå til en fritidsaktivitet, som kostede buler af penge, så ville det blive et nej....der ville sagtens kunne findes et billigere alternativ, som barnet ville blive lige så glad for, og det er også en del af vores (kald det bare jydementalitet) økonomiske opdragelse. 

Min steddatter kommer jævnligt i f.eks. nye bukser til 1200 kr, vi betaler børnepenge hver måned og intet andet, og hvis hendes mor vælger, at det er prioriteringen, så er det sådan, men vi kommenterer ikke på hyleriet over, at de mangler penge (moderen har valgt at være hjemmegående uden indtægt), og vi har også sagt nej til at betale halvdelen af efterskolen (af flere grunde).

Hvis der er fornuftige "investeringer", der skal laves, kan hun altid komme til os, f.eks. betalte vi for et knallertkørekort i går, som hendes mor ikke mente var nødvendigt, men det gør det nemmere for hende at få fritidsarbejde.

Lad os bare opsummere, at vi gerne betaler til udgifter med omtanke, men hovedløse udgifter støtter vi ikke, og dem må moderen så selv dække, vi vil ikke tvinges til at dække den slags udgifter.

Men I betaler jo også bare børnepengene og ja så må moren da bare lave sine egne prioriteringer. Mit regnestykke handler om at en far har fundet ud af han ikke vil betale børnepenge (tænker han har gjort det før), og det er fordi hun jo for børnetilskud og det dækker fint.... Så vil jeg bare pointere j der er måneder der dækker fint, år det dækker fint og andre måneder og år hvor det ikke dækker. Og når barnet bliver 14 falder der drastisk fx - og ved ikke med andre men jeg oplever ikke min datter er blevet billigere med årene og hun går ikke i bukser til 1200, men er såmænd bare kommet i voksenstørrelse og der koster sko og cowboy en del mere og hun gror stadig, hvad så der hvis man har valgt millimeter demokrati?

Måske det ikke stod klart, at det egentlig netop var er skriv mod millimeter demokrati og taler for det da er lettere at smide de 1200 som man kan trække fra i skat afsted og så kan den der skal købe flyverdragten selv prioriterer i prisen. Og ja hvis nu jyden mødte Line der vil bruge penge på deres fritidsinteresser (til en grænse fx nægtede jeg scenekunst der koster knapt 3000 hver 4 måned) skal man så også diskutere det? at fravælge at betale børnepenge kræver er godt samarbejde, og man kan tale om det, finde kompromiser osv. Børnepenge gør det da noget lettere????

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym

Nej far har ikke pligt til at betale noget som Helst. Mor er bopælsforældre og har dermed udgifter til børnehave osv. Derudover behøver han ikke betale børnepenge når han har sit barn så meget .. Mener det er 5 eller 6 dage ud af 14 der skiller det. 

Brand ærgerligt for moren ja - men med hendes behov så er det en anden sag. 

Jeg er selv bopælsforældre (her ser far dog ikke helt ligeså meget sit barn) men selvom hans indkomst er 4 gange så høj som min, så har han altså ingen nogen som helst form for pligt til at betale noget som helst. 

Nu er jeg så heldig at han gør det, men hvis jeg var kommet med en udmeldning som moren gjorde i det her tilfælde så var han da stoppet med det samme og dét kan jeg sagtens forstå! 

Selvfølglig skal far forsørge sit barn, men han skal ikke betale mors forbrug! 

Anmeld Citér

17. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Nej far har ikke pligt til at betale noget som Helst. Mor er bopælsforældre og har dermed udgifter til børnehave osv. Derudover behøver han ikke betale børnepenge når han har sit barn så meget .. Mener det er 5 eller 6 dage ud af 14 der skiller det. 

Brand ærgerligt for moren ja - men med hendes behov så er det en anden sag. 

Jeg er selv bopælsforældre (her ser far dog ikke helt ligeså meget sit barn) men selvom hans indkomst er 4 gange så høj som min, så har han altså ingen nogen som helst form for pligt til at betale noget som helst. 

Nu er jeg så heldig at han gør det, men hvis jeg var kommet med en udmeldning som moren gjorde i det her tilfælde så var han da stoppet med det samme og dét kan jeg sagtens forstå! 

Selvfølglig skal far forsørge sit barn, men han skal ikke betale mors forbrug! 

Hvis man læser inde på statsforvaltningen står der:

vis forældrene ikke bor sammen og har fælles forældremyndighed, og har barnet boende nogenlunde lige meget, kan en forælder opfylde sin pligt til at forsørge barnet ved enten at betale for nogle af de ting barnet har brug for i sin dagligdag, eller ved at betale børnebidrag til den forælder, hvor barnet har adresse.

Jeg tænker at betale nogle af de ting barnet har brug for i sin dagligdag er en vag beskrivelse, men må dække mere end hverdagstøj. 

Og tjener samværsforældre en del mere end bopæls så kan man søge om forhøjet børnepenge - men da meget bedre hvis man selv kan løse det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.