Hvis far ikke betaler børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du skal læse mit indlæg igen. Det hele - ikke kun detaljen om de 500 kr. 

endeløse diskussioner og konflikter fordi vi har hvert vores behov.
inden det eskalerede havde vi en aftale om hvad der skulle være..
1 par sandaler - 1 par vinterstøvler - 1 par gummistøvler - en vinter jakke - 1 flyver dragt - 1 par kondisko 1 - sommer jakke (alt efter årstid) det var fast lagt og det skiftes de om at købe så der er noget for begge parter, det fungere fint, så der vil ikke komme konfliker ud af dette.

Nedsættelse af samvær tvivler jeg på vil ske. jeg kan aldrig vide, men hun ved at hun til en hver tid ville tabe denne sag (oplysninger jeg ikke ønsker at videre give) så det er jeg egentlig ikke bekymret for... 

Nuværende aftale fungere. men den fungere ikke godt. 
Derfor var muligheden for at ændre dette, da far vil kunne give barnet mere end han kan nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Men bidrag er jo ikke et krav på denne ordning.. 

og far betaler selv for det barnet har behov for hos ham? 
som en anden skriver er det bopælsforældren der skal stå for det børnehave osv. 
og der bliver da ikke brugt 500 kr om måneden på tøj og overtøj (ihvertfald ikke hos os) ? 

Men hvad har ændret sig siden det var okay i sidste måned men ikke i fremtiden? 

Ærligt, hvis mig ville jeg sluge de 500/1000 velvidende at så kan mor ikke kræve mere, der skal ikke debatteres hvad man køber ind, hvad barnet må gå til, børnefødselsdagegaver, hvem betaler lagkagen til klassen, medicin, forsikring, saxofonen og hvad ved jeg. Ja måske kan mor nu blive klippet hos økofrisøren, men børn bliver dyrere og så kan I hævde hun skulle spare på netop til saxofonen og hvad ved. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skriver tidligere, at far gerne vil bidrage til BARNET. Hvorfor betaler han så ikke halvdelen af institution?, i stedet for at gå op i at det er bopælsforælder der gør det. Hvis i har barnet 6/8 er begge jo bopælsforældre.

Du vil gerne have det til at fremstå som om at faderen gerne vil bidrage til barnets behov, men det skinner så tydeligt igennem at det modsatte er tilfældet. Han/du er så bange for at bidrage lidt til at moderen har et godt liv, hvorfor?

Hvis i fortsætter ud af den vej du beskriver i denne tråd, er det den direkte vej til konflikt. Konflikt over økonomiske petitesser, der i sidste ende går ud over barnet.

Du skriver jo selv at samarbejdet er godt, så længe de ikke diskuterer økonomi. Jamen så slug dog den kamel og betal de 1000kr. i hele tiden har gjort, og lad være med at bekymre jer om, hvad moderen bruger pengene på.

Nu skal du bare huske du kun kender langt under halvdelen af den virkelige sandhed, og kan tolke det jeg skriver forkert. men ok. 

Far vil gerne betale halvdelen til børnehaven. 
men det skal da ikke være en indtjening til mor? 

Selvfølgelig skal far ikke bidrage til mor har et godt liv. når mor valgte at smutte fra alt gæld, hus, og hund. for selv at leve luksus.? ej vel. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men hvad har ændret sig siden det var okay i sidste måned men ikke i fremtiden? 

Ærligt, hvis mig ville jeg sluge de 500/1000 velvidende at så kan mor ikke kræve mere, der skal ikke debatteres hvad man køber ind, hvad barnet må gå til, børnefødselsdagegaver, hvem betaler lagkagen til klassen, medicin, forsikring, saxofonen og hvad ved jeg. Ja måske kan mor nu blive klippet hos økofrisøren, men børn bliver dyrere og så kan I hævde hun skulle spare på netop til saxofonen og hvad ved. 

ja hvis det bare var så let. 
men skal vi virkelig gå ned i SÅ små deltager. 
mor betaler ikke fredags mad, fødselsdags gaver, eftermiddagsmad, osv osv der nu vil komme, hvis dette ligger i fars uge. selvom far betaler børnepenge hver måned. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

ja hvis det bare var så let. 
men skal vi virkelig gå ned i SÅ små deltager. 
mor betaler ikke fredags mad, fødselsdags gaver, eftermiddagsmad, osv osv der nu vil komme, hvis dette ligger i fars uge. selvom far betaler børnepenge hver måned. 

Åh gud, det virker virkelig som om at du er sur over en eller anden ting, som der ikke har noget med de 1000 kr om måneden  af gøre ( undskyld)

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Åh gud, det virker virkelig som om at du er sur over en eller anden ting, som der ikke har noget med de 1000 kr om måneden  af gøre ( undskyld)

åh gud. det er jeg da ked af. 
men det var jo så heller ikke det oplaget handlet om. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

åh gud. det er jeg da ked af. 
men det var jo så heller ikke det oplaget handlet om. 

Nej, det er selvfølgelig rigtig nok , det var også bare et lille input

Anmeld Citér

17. februar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Nu skal du bare huske du kun kender langt under halvdelen af den virkelige sandhed, og kan tolke det jeg skriver forkert. men ok. 

Selvfølgelig skal far ikke bidrage til mor har et godt liv. når mor valgte at smutte fra alt gæld, hus, og hund. for selv at leve luksus.? ej vel. 

I vil gerne betale mere til barnet, så betal da hele institutions pladsen. Det er direkte til barnet. 

Men uanset hvordan i gør så er det jo stadig "penge til eksen". Om det er fordi I giver 1000 eller i betaler børnehaven, da det jo bare frigiver penge i hendes budget. 

Prøv at stop op og se lidt realistisk på det, du kommer nemlig meget hurtigt til at lyde som en der kun er ude på at generer bio mor 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Fremad

Det lyser så langt væk at dette o bund og grund ikke handler penge.... 

Jøsses.... Stakkels børn der står her midt i mellem far, mor og bonus... Og må erfare at "penge kamp"er vigtigere end selve barnet og at bruge tid og energi på netop barnet.

Og nej jeg kendee ikke hele historien og JA det er barnet der taber nu og i fremtiden på jeres magt spil og krig!

Anmeld Citér

17. februar 2016

lineog4

Jeg tror simpelthen min præmis er forkert, og jeg derfor ikke forstår. For en hver indtjening hjemme hos mig går mere eller mindre til børnene, om det er huslejen, maden, indkøb til kolonihaven og ja så de udgifter der er tydeligt til dem: institution, tøj, sko, fritidsinteresser osv. Mine største laster er stof og garn og ja det er oftest til dem også eller til salg, nå ja og så støvler på tilbud til mig selv  

så skulle jeg ende med at være enlig og få tilskud fra far ved jeg, at han ved min 1. Prioritet er ungerne og pengene er til dem også dem man ikke direkte kan sige: nu betaler hun til børnene. Ved godt det er naivt at tro alle har det sådan. Og jeg ved også far jo skal have en bolig med plads til børnene osv.  

Og så er der jo også den præmis at det er dyrere at være i to familier, for hvor vi kan tage på ferier sammen, holde fødselsdage sammen, have turbo i en weekend og så næste slappe af osv. Så er der nu to familier der skal have ferier og oplevelser mm. Og i princippet skal far ikke finansiere mors oplevelser, men tænker alligevel okay de ordinære tilskud som jeg også får som værende blot forældre de skal vel netop være det eller ja ved det ikke - synes det bliver sp småligt og tænker det må være dyrere at være enlig mor end være mig i er forhold

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.