Er det for uhyggeligt til baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2016

Christine

morBirthe skriver:

Hejsa!

Jeg er igang med at gøre klar til når baby kommer og jeg vil gerne have noget flot plakat kunst på væggene som gerne sætter gang i noget fantasi kreativitet hos den lille.

Jeg har fundet nogle plakater som jeg syntes er ret fede og sætter gang i nogle historier, men jeg kan ikke finde ud af om de måske er lige til den uhyggelige side?

Hvad siger I?? Og har i andre gode ideer til nogle plakater som kan lidt mere end at sætte farve på væggen??

Jeg tilhører nok et absolut mindretal, da jeg faktisk synes de er ret seje 

Til gengæld synes jeg de passer bedre på et teenageværelse end på et babyværelse. Jeg er sikker på baby ikke ville blive bange, men der er jo ingen grund til at skræmme livet af bedsteforældrene eller barnepigen 

(jeg ved ikke hvorfor folk synes de er så skumle, men det er der åbenbart en del der gør)

Jeg ville kigge på Mimi's circus hvis jeg var dig. Og jeg kan også anbefale Society6. Der er i hvert fald nogle enkelte jeg synes godt kan passe på et børneværelse. Og der er mange forskellige kunstnere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Christine skriver:

Jeg tilhører nok et absolut mindretal, da jeg faktisk synes de er ret seje 

Til gengæld synes jeg de passer bedre på et teenageværelse end på et babyværelse. Jeg er sikker på baby ikke ville blive bange, men der er jo ingen grund til at skræmme livet af bedsteforældrene eller barnepigen 

(jeg ved ikke hvorfor folk synes de er så skumle, men det er der åbenbart en del der gør)

Jeg ville kigge på Mimi's circus hvis jeg var dig. Og jeg kan også anbefale Society6. Der er i hvert fald nogle enkelte jeg synes godt kan passe på et børneværelse. Og der er mange forskellige kunstnere 

Jeg synes også, de er fede... ville dog ikke bruge dem til børneværelse :p

Anmeld Citér

25. januar 2016

Mor i Aarhus

morBirthe skriver:

Hejsa!

Jeg er igang med at gøre klar til når baby kommer og jeg vil gerne have noget flot plakat kunst på væggene som gerne sætter gang i noget fantasi kreativitet hos den lille.

Jeg har fundet nogle plakater som jeg syntes er ret fede og sætter gang i nogle historier, men jeg kan ikke finde ud af om de måske er lige til den uhyggelige side?

Hvad siger I?? Og har i andre gode ideer til nogle plakater som kan lidt mere end at sætte farve på væggen??

Et spædbarn er slet ikke på et stadie, hvor de kan vurdere og kategorisere om noget er uhyggeligt eller ikke uhyggeligt. 

Selv synes jeg ikke, de er uhyggelige, men de er ikke min smag - ligesom det er en smagssag, er spørgsmålet om de er uhyggelige eller ej, en vurderingssag. 

Hvis du er i tvivl, kan du kigge på Kathrine Ærtebjerg, som ligeledes opererer med et farverigt fabulerende eventyr univers. 

Eller Julie Nord, dog mindre farverigt og måske lidt mere 'uhygge', hvis det er den følelse det skaber i en og som man dermed tillægger billedet (igen; det gør et spædbarn ikke)

Anmeld Citér

25. januar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg synes de er vildt fede, og kunne godt købe dem til mig selv, men de er ikke så "børne-agtige". Jeg tænker du gerne vil opnå at man kan tale om billedet, elementerne og skabe historier om karaktererne - jeg tror dog de er så "abstrakte" at der går lang tid før barnet kan indgå i den form for fantasileg. Jeg ville nok finde nogen der var mere "ligetil" i tolkningen. Håber du kan følge mig:-)

Anmeld Citér

25. januar 2016

modesty

Hejsa!

Nej, jeg synes bestemt ikke at de er for uhyggelige. Jeg kan ikke se hvorfor alt på et babyværelse partout skal være pussenusset og lyserødt/-blåt. Jeg synes de er flotte og stemningsfyldte. 

Der hænger også kunst på min søns værelse som ikke er målrettet børn, men som jeg alligevel synes passer ind i helheden på hans værelse.

Anmeld Citér

25. januar 2016

Sprit25

Jeg synes de er smukke! Jeg tænker lidt alice i eventyrland 

Anmeld Citér

25. januar 2016

Christine

Saphiira skriver:

Jeg synes også, de er fede... ville dog ikke bruge dem til børneværelse :p

Enig 

Og godt jeg ikke er den eneste.

De minder mig også om filmen Drengen med det tikkende hjerte (som er super mærkelig, men synes "tegne"stilen er ret cool og sød)

Anmeld Citér

25. januar 2016

Hectar

Reklame much? 

Anmeld Citér

25. januar 2016

lineog4

Jeg hører så også til mindretallet der godt kan lide det. Dog passer de ikke ind i stilen der hjemme så de vil ikke blive købt, eller rettere der er så meget andet på væggen som har en historie og derfor er det der bliver 

med hensyn til et børneværelse tænker jeg der er forskel på om man køber dem for at skabe et æstetisk udtryk, passer ind osv. Eller om det er for babys skyld, for for baby der er hverken de her eller Peter Plys eller andet der foretrukne men derimod simple sort/hvide mønstre da baby i starten kun kan skelne sort/hvid, den første farve de sanser er rød. Og baby går hverken på opdagelse i et billede eller danner historie - de ser. Men ja jeg kunne sagtens vælge sådan et plakat til et barneværelse hvis det gav er samlet for mig "rigtigt" æstetisk udtryk

Anmeld Citér

25. januar 2016

SandraXOXO

De er vildt flotte, de må gerne hænge i min stue/ soveværelse eller køkken. Men med den pris ville jeg ikke give dem til en baby, altså når baby er to år og river dem ned til fordel for en kæmpe Mickey mouse plakat fra morfars arbejde er det ret surt at ha 800kr kunst liggende i skraldespanden. Om de er uhyggelige, tror jeg meget afhænger af resten af stilen på værelset. Men fede er de!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.