Besøgende hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2016

FrkGranger

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er "sjovt" at det med besøgende altid fylder så meget og giver så mange potentielle konflikter. For mig er det helt indlysende, at de der skal tages hensyn til efter en fødsel, er den lille nye familie og deres behov. Den der er mest "følsom" får mest hensyn... måske er der ofte moderen...

Alle andre må såmænd pakke forventninger, krav og skuffelser hen er vist sted - Jeg finder det faktisk lidt barnligt og egoistisk at give udtryk for at man tror at man som pårørende har krav til noget som helst i den situation. Hvad ligner det egentlig at ligge den slags pres på folk? Hvad er man bange for? Der kommer jo masser af tid... og baby fatter ikke en meter alligevel...

Nogen har lyst til at vise frem med det samme, til alle der vil se. Andre vil have fred og ro. Man skylder hverken forklaringer for det ene eller det andet - man gør som man finder bedst for sig og sit barn. Hvis mor er følsom og vil have tid, synes jeg ikke at det er for meget at forlange.

Her får alle af vide, at vi giver lyd når vi synes. Om det bliver 4 timer eller 4 dage efter fødslen, vil jeg ikke stå til regnskab for inden jeg overhovedet ved hvordan vi har det. Hvis nogen kommer uanmeldt? Så kommer de til at vende rundt igen

Helt enig...

Her ringede begge familier hver dag fra en uge før termin til jeg fødte 41+5, og jeg måtte virkelig sætte en grænse til sidst...

Vi ringede og sagde fødslen var i gang da jeg ankom til sygehuset, kl 20 og efterfølgende havde min svigerfamilie kimet os ned, vi havde slukket for mobilerne.

Han er født 7:41 dagen efter, og min kæreste er gået ned for at ryge, Ca en time efter, hvor svigerfar kommer uanmeldt, han fik pænt lov til at tage hjem igen, uden at have set ham.

Vi tog hjem kl 14 samme dag og vi havde først besøg dagen efter da vi kom hjem...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Muffinmus

Vi er alle forskellige.. Personligt kunne jeg ikke vente med at vise hele verden mit smukke barn.

Ringede til mine forældre,  svigerne mm da kort tid efter. Både mine forældre og svigerne kom efter 2-3 timer. De blev kun lige 15-20 min, det kunne jeg sagtens holde til og de var bare skide stolte af os og de børn vi fik

3 lækre børn er kommet og de har set dem alle kort tid efter.

Fed fornemmelse 

Kunne ikke drømme om at vente en uge med at vise mine mirakler frem og holde dem væk fra familie. Ja, det er hårdt at føde, ingen tvivl, med de glædede sig jo næsten lige så meget som os. 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Tag nøglen fra hende, hvis hun ikke kan administrer det.

her er vi også dybt uenige, jeg håber på at de nærmeste lige kan komme forbi en halvtime og se lillemanden, forhåbentlig på sygehuset. Og så efterfølgende have nogle dage for os selv, men nu må vi se, tænker det kommer an på så meget, prøver at tage det roligt og tænke at vi tager den til den tid

Jeg tænker også at jeg vil tage nøglen fra hende - eller i hvert fald få kæresten til det! Alternativt overvejer jeg at indlogere mig hos min mor som bor i den by jeg skal føde i (og som har en kæreste 5 min kørsel fra hende med eget hus også), da jeg ved at jeg/vi der vil kunne få fred og ro. min mor bor 30 min fra os/svigermor, så svigermor ville forhåbentlig ikke bare kommer anmasende. Min familie kender mig og ved, at jeg er privat og ikke er særlig glad for uanmeldte besøg i sådan en situation. Svigermor vil bare ikke kunne se ud over sin egen næse i lige netop denne situation. Og selvfølgelig skal de kommende bedsteforældre da have lov til at se den lille på hospitalet, men jeg føler bare at hvis jeg ikke trækker en klar streg i sandet (som er til forhandling med kæresten), så bliver jeg overrumplet fuldstændig! 

Anmeld Citér

19. januar 2016

Mom2beIhope

Det er svært at sige hvordan man har det når man har født.

Er selv førstegangsfødende med termin slut april og aner ikke hvordan jeg har det med de ting - alt er jo nyt og man aner jo hverken fra eller til
Er dog ret sikker på at den nærmeste familie skal komme på hospitalet og se vores lille dreng, men ved også at de godt kender besøgstiderne
De ved jo godt at alt er nyt for mig - man er jo helt grøn her så tænker at de ved at det nok bliver korte besøg imens man er på hospitalet og så kan man have længere besøg derhjemme

Hvis din svigermor er påtrængende ville jeg på en pæn måde bede hende om at slutte sit besøg da både du, din kæreste og baby er trætte  Det burde hun kunne forstå (har selv en svigermor, som bestemt ikke er sendt fra himlen, men er sikker på at hun ville forstå dette)

Anmeld Citér

19. januar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første til slut april. Jeg læste på et tidspunkt en tråd om, hvornår man ville have besøg efter fødslen, og det har siden hen fyldt en del. Der var nogen der skrev, at de som udgangspunkt meddelte, at de ville have den første uge til selv at lære baby og deres nye familie at kende, samt sikre, at amningen kører som den skal. Her er min kæreste fuldstændig uenig, og vil gerne have at hans mor og lillesøster på 13 nærmest skal stå og vente udenfor døren og være en del af det hurtigst muligt. Jeg har sagt, at det jo er bedre at sige et større antal dage, da det er nemmere at ringe og fortælle folk at de bare kan komme før, end at gære det omvendt. Jeg er førdtegangs, og er allerede nu bekymret for amning mv, men min kæreste mener, at jeg er hysterisk.... Derudover forstår hans mor absolut ikke ordet grænser, og kan finde på at låse sig ind i vores hjem når vi ikke er hjemme, og vil bestemt se det som en selvfølge, at hun skal være der fra start, og hele tiden. Dette pointerede hun da også går, da hun fortalte, at hun havde 20 (!) gæster til kaffe dagen efter hun havde født. Jeg fortalte så, at det ikke var aktuelt for os, da det slet ikke ville komme på tale at invitere mennesker til kaffe og kage dagen efter, hvortil hun sagde, at folk bare kom. Snakkede efterfølgende med min kæreste om det og sagde, at hvis vi havde meldt uf at vi ikke ville have besøg, så var det vel også okay at sende folk væk igen. - vi er absolut ikke enige! 

hvordan har I haft det, og hvad var/er jeres tanker omkring dette emne?

Min holdning er at det er den der føder der bestemmer. slut prut.

Anmeld Citér

19. januar 2016

ninibadini

Vi fik besøg et par timer efter fødslen. Min svigermor ringede under fødslen. Hun ville have at vi satte et tidspunkt på hvornår jeg havde født så de kunne stå klar For det første kan man da ikke vide det mens man er igang? For det andet skulle vi altså have den første tid selv. Vi kunne holde dem væk i de par timer og de fik at vide at de kunne komme kort og ikke måtte holde ham. Det respekterede de. Nogle timer senere kom mine forældre. Jeg synes det var fint. Jeg var ved at sprænges fordi jeg var så stolt af ham og mig selv og ville vise guldet frem, men alle fik at vide at det var meget korte besøg. 

Jeg synes du skal vente og se hvordan du har det. Måske har du haft en let fødsel og har overskud, måske er du lige omvendt. Sig at I ringer når tiden er

Anmeld Citér

19. januar 2016

Ammi

Min søn blev født ved kejsersnit en onsdag eftermiddag.

Vi havde på forhånd sagt at vi ikke ville have besøg på hospitalet og de første dage. Dog var jeg kommet mig så meget og vi var så stolte, at vi to dage efter ringede og inviterede min mor og far ind på barselsgangen på kort visit ( de var der under en time). Lige præcis som du siger, sæt en grænse - den kan altid ændres.

Min mands familie kom om søndagen, da vi var kommet hjem.

Beslut hvad du vil. Det jeg tænkte på var meget at i de første timer efter fødslen er det dejligt med ro til amning og skabe god kontakt til sit barn. Så må alt andet komme i baggrunden.

De fik naturligvis alle opkald og billeder fra den stolte far på dagen. 

Anmeld Citér

21. januar 2016

Vilgerneværegravid

Jeg synes det er dig der skal bestemme, hvornår der skal komme gæster. Jeg selv havde besøg få timer efter hvor mine forældre kom. Var pissetræt og udkørt, men ringede selv og sagde de godt måtte komme. Kunne sket ikke vente med at vise mit barn frem �� Men det er dig der skal igennem en fødsel og har du ikke overskud til gæster med det samme, synes jeg det skal respekteres.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Vilgerneværegravid

Jeg synes det er dig der skal bestemme, hvornår der skal komme gæster. Jeg selv havde besøg få timer efter hvor mine forældre kom. Var pissetræt og udkørt, men ringede selv og sagde de godt måtte komme. Kunne sket ikke vente med at vise mit barn frem �� Men det er dig der skal igennem en fødsel og har du ikke overskud til gæster med det samme, synes jeg det skal respekteres.

Anmeld Citér

21. januar 2016

Tiggi

Jeg fødte kl 23:00 efter 24 timer med veer, så der blev sendt et billede af mig og bebs rundt og så ringede vi sammen om formiddagen og aftalte hvornår. (Var først på barselshotellet kl 5-6, da jeg lige skulle syes og var ventetid på portøren)   så vi gik meget kold da vi endelig nåede derop :-). 

Min far + farmor kom så omkring kl 5 da vi havde sovet ud og min svigerfamilie kom kl 20 ca, da de så kunne tage på arbejde normalt. 

Gæsterne blev vel 1-2 timer hver men var meget afslappet og lægen kom f.eks. hvor alle gik ud så Lea og jeg var på stuen alene. 

Dagen efter tog vi hjem, hvor min mormor og morfar kom til the/kaffe.... eller de havde kage og kaffe med så vi lavede bare the til os selv... tror de blev 30 minutter. Men alle snakkede vi med efter fødslen for at aftale, men alle havde så også minimum 1 times transport så vi skulle jo gerne have tid/overskud til gæsterne :-) 

Derefter fik vi 3-4 dage selv og så kom mine svigerforældre igen (svigerfar var ikke med første gang da han var syg og han sku jo også møde Lea) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.