Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ved min første gik der 7 uger, før mine forældre kom - lang historie, men jeg fortalte dem først om fødslen, da min datter var 4 uger gammel.
Ved min søn var en veninde med til selve fødslen, og en anden veninde, som var hjemme hos mig og passede min datter, kom ca 5 timer efter mit aks. Næste dag (eller senere samme dag - kan ikke helt huske det
) kom mine forældre på besøg, og min bror og svigerinde kom også den dag.
Ingen af dem blev særlig længe, men det var dejligt med besøg og at vise den lille frem.
Jeg var hjemme efter 48 timer, og derfra fik jeg besøg af veninder og familie hver dag.
En uge efter min søn var født, holdt jeg aqiqa (velkommen til verden fest) for ca 15 personer - dog kun til kaffe og kage, da jeg stadig var ved at komme mig efter mit aks.
Jeg syntes især, det var dejligt at have mine veninder omkring mig, og de hjalp med min store datter og sørgede for jeg fik noget at spise. Min ene veninde, som havde været hos os 3 uger inden fødslen, fyldte fryseren op med mad, inden hun tog hjem 10 dage efter, min søn kom til verden.
Med min mor blev jeg dog nødt til at sætte nogle hårde grænser og sige fra, da hun troede, hun skulle overtage mit liv og blot kunne komme og gå, som hun lystede.

Anmeld
Citér