Besøgende hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2016

Sedigfor

Jeg fødte kl 13:53 og bi fik besøg på sygehuset kl 19, ellers jar vi ik haft besøg, da vi tog ud til dem, vi boede i samme by (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Linmose??

Da jeg fik vores første, var både min mor og og svigermor med til fødesel! Min stedfar og sviger ventede udenfor og kom ind en halv time efter! Jeg fødte om natten, så dagen efter kom min far og stedmor! Var på hospitalet i 6 dage, og der kom mange forbi de 2 første dage, men det var besøgstid, så vi havde meget tid for os selv med den lille, hvilket var meget rart, så man kunne have ham for sig! Jeg tror ikke du kan planlægge dig ud, af hvordan du har det med besøg, det kommer jo os an på hvordan din fødsels forløber! Men det er vigtig i er enige om det!��

Anmeld Citér

16. januar 2016

Nadiapigen

Da jeg fødte min dreng i april sidste år. Kom jeg på barselsgangen ved en 18 eller 19 tiden. Min kærestes familie var lige kommet hjem fra Berlin. Så mine svigerforældre, hans søskende hans moster og onkel og hans søsters kæreste plus min søster (som var med til fødslen) var der. Puha det var hårdt.  Var SÅ træt. Lignede noget katten havde skidt ud og kunne ikke selv gå på toilettet. Men det var fint nok. Kunne lige overskue det. ( kunne selvfølgelig bare sig fra) 

Men det var lige lidt tidligt nok. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første til slut april. Jeg læste på et tidspunkt en tråd om, hvornår man ville have besøg efter fødslen, og det har siden hen fyldt en del. Der var nogen der skrev, at de som udgangspunkt meddelte, at de ville have den første uge til selv at lære baby og deres nye familie at kende, samt sikre, at amningen kører som den skal. Her er min kæreste fuldstændig uenig, og vil gerne have at hans mor og lillesøster på 13 nærmest skal stå og vente udenfor døren og være en del af det hurtigst muligt. Jeg har sagt, at det jo er bedre at sige et større antal dage, da det er nemmere at ringe og fortælle folk at de bare kan komme før, end at gære det omvendt. Jeg er førdtegangs, og er allerede nu bekymret for amning mv, men min kæreste mener, at jeg er hysterisk.... Derudover forstår hans mor absolut ikke ordet grænser, og kan finde på at låse sig ind i vores hjem når vi ikke er hjemme, og vil bestemt se det som en selvfølge, at hun skal være der fra start, og hele tiden. Dette pointerede hun da også går, da hun fortalte, at hun havde 20 (!) gæster til kaffe dagen efter hun havde født. Jeg fortalte så, at det ikke var aktuelt for os, da det slet ikke ville komme på tale at invitere mennesker til kaffe og kage dagen efter, hvortil hun sagde, at folk bare kom. Snakkede efterfølgende med min kæreste om det og sagde, at hvis vi havde meldt uf at vi ikke ville have besøg, så var det vel også okay at sende folk væk igen. - vi er absolut ikke enige! 

hvordan har I haft det, og hvad var/er jeres tanker omkring dette emne?

Jeg har aldrig helt forstået det der med at man skal isolerer sig i 8-14 dage fordi man får et barn 

Vi har haft besøg og vist vidunderet frem på barselsgangen. Der er masser og masser af tid til at lære den lille at kende, og selvfølgelig vil den nærmeste familie gerne ønske tillykke 

Så ja -det Var mine tanker, om end lidt kortfattet 

Anmeld Citér

16. januar 2016

LOL

Jeg tror du skal lade være med at tænke så meget over det på forhånd, det giver dig bare unødvendige bekymringer. Men selvfølgelig skal du lige ha snakket med manden så i er nogenlunde enige, at han fx siger til "hans" gæster at nu skal du amme, nu skal du ha ro osv. Du må respektere han gerne vil vise hans barn frem for familien, men han skal også respektere det hvis du kun har overskud til 20 minutters besøg. 

Min fødsel gik ekstremt stærkt, så mine forældre ventede lige udenfor og kom ind kort efter fødslen. Faktisk havde jeg besøg af det meste af personalet fordi rygtet lød på han var så sød min søn og jeg var da bare mega stolt over jeg både havde klaret en fødsel så godt OG havde den mest perfekte lille dreng jeg kunne vise frem. Dagen efter kom min mands familie, venner osv og det var skønt de kom på barselshotellet. Vi havde MASSER af tid os 3 alene om aftenen. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

1990h

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første til slut april. Jeg læste på et tidspunkt en tråd om, hvornår man ville have besøg efter fødslen, og det har siden hen fyldt en del. Der var nogen der skrev, at de som udgangspunkt meddelte, at de ville have den første uge til selv at lære baby og deres nye familie at kende, samt sikre, at amningen kører som den skal. Her er min kæreste fuldstændig uenig, og vil gerne have at hans mor og lillesøster på 13 nærmest skal stå og vente udenfor døren og være en del af det hurtigst muligt. Jeg har sagt, at det jo er bedre at sige et større antal dage, da det er nemmere at ringe og fortælle folk at de bare kan komme før, end at gære det omvendt. Jeg er førdtegangs, og er allerede nu bekymret for amning mv, men min kæreste mener, at jeg er hysterisk.... Derudover forstår hans mor absolut ikke ordet grænser, og kan finde på at låse sig ind i vores hjem når vi ikke er hjemme, og vil bestemt se det som en selvfølge, at hun skal være der fra start, og hele tiden. Dette pointerede hun da også går, da hun fortalte, at hun havde 20 (!) gæster til kaffe dagen efter hun havde født. Jeg fortalte så, at det ikke var aktuelt for os, da det slet ikke ville komme på tale at invitere mennesker til kaffe og kage dagen efter, hvortil hun sagde, at folk bare kom. Snakkede efterfølgende med min kæreste om det og sagde, at hvis vi havde meldt uf at vi ikke ville have besøg, så var det vel også okay at sende folk væk igen. - vi er absolut ikke enige! 

fødte første gang kvart over 8 om aftenen og der kom min mor og søster og svigerforældre med det samme. Det gjorde os ikke noget. Vi var jo stolte og lettede og vil gerne vise hende frem de blev dog ikke længe og vi rykkede på barsels gangen og fik gæster ved 16 tiden dagen efter. Oldeforældre og svigerforældre og sådan. Og det gik også fint. En kop kaffe også tog de hjem vi havde sådan lidt skiftevis besøg da vi kom hjem. Aldrig mange på samme tid. 

Skal føde til marts og kunne forstille mig det bliver det samme. Jeg ser det ikke som et problem. Om ikke andet kan man jo begrænse det til bedste forældre. De vil jo også gerne se guldet og vi vil gerne dele oplevelsen med dem. 

Der gik dog lidt tid før der kom venner og det var fint 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Carina:-)

Jeg har prøvet det modsatte at folk ikke er int i at se baby

Vi har en relativ stor familie ,men flere af den tætte familie er ikke int i at se baby

Faktisk har det taget op til et år inden nogen af min mands brødre og koner så babyen ....

Og her sidste gang så f.eks farmor og farfra først baby da han var knap 3 uger gammel og vi selv kom med ham - Og min egen familie så ham først til barnedåb da han var 2 mdr. 

Så jeg ville elske hvis folk ikke kunne vente med at se min baby .

Og tror du får det ligesådan  at du slet ikke kan lade være med at vise frem .

Anmeld Citér

16. januar 2016

1990h

Og jeg kunne i øvrigt aldrig finde på at bede mine forældre eller svigerforældre med at vente med at komme. For jeg ved de glæder sig ligeså meget som os og mine forældre vil ligeså meget se at jeg er okay. Og både os og baby skal nok klare de besøg vi får massere af tid sammen

mit eneste krav er dog at jeg når i bad denne gang inden der kommer gæster ��

Anmeld Citér

16. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fødte kl 6.01, og vi havde det første besøg kl 20. Det varede kun 20 minutter.

Du og din kæreste aner ikke hvordan fødslen kommer til at gå, og personligt ville jeg være super stresset over at folk ventede udenfor på at komme ind.

jeg havde også regnet med, at være klar til besøg samme dag som jeg fødte, men skæbnen ville at vores søn røg på neo få minutter efter fødsel, og jeg var SUPER dårlig, så jeg så ham først 8 timer senere.

Det ville være mega stressende hvis folk stod og trippede for at komme ind.

dagen efter jeg fødte havde vi besøg løbende hele dagen.. De første kl 9, og så kom de i hold derefter. De fleste blev i 45 minutters tid, men vi oplevede også at en kammerat blev i 2,5 time! 

Det var aaaalt for meget!

Hvis jeg var i dine sko, så ville jeg indgå et kompromis der hedder, at I først giver besked om fødslen, når barnet er født og I alle tre er klar til besøg. 

Måske er det efter en time, måske er det først efter seks timer.

Så kan farmor, farfar, moster, mormor og morfar komme som de første.

én ting er sikkert.. Ingen bliver lukket ind på fødestuen medmindre du giver tilladelse. Det er jordemoderen super obs på, fordi den første stund er enormt vigtig for barn, mor og far, og også for amning.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

I skal som nybagte forældre være enige, jeg kan godt forstå hvis han gerne vil vise sin nyfødte frem, men jeg forstår også hvis du ikke vil have et rend af mennesker i tide og utide. 

I er nødt til at få snakket ordentligt om det, og evt få fundet et kompromis. 

Vi var første gang indlagt 4 dage på barselsgangen, her havde vi besøg i besøgstiderne og synes det var rart at folk ikke bare kunne komme når det passede dem. 

Anden gang kom vi hjem samme dag og fik besøg dagen efter, men kun af svigerne og fordi de alligevel skulle aflevere vores ældste hos os. 

Resten kom efter en uges tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.