Hvor længe er det acceptabelt at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes at min datter var for stor til at få flaske da hun var et år. Sådan har jeg det egentlig også med amning. 

Selvfølgelig er det op til den enkelte hvor længe man vil amme, men personligt er det ikke noget jeg vil gøre (når det en gang bliver aktuelt) ret meget længere end 1 år. 
Har veninder der ammer deres børn på 1½, og det synes jeg egentlig også er ok. Men synes et barn på 2 år er for stort til at blive ammet..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

lineog4

For mig må folk gøre som det passer dem, og ser intet forkert i at amme hverken en på 3 mnd eller en på 3 år. 

Hvad jeg derimod bliver træt af, er den hellighed og prædiken om naturlighed, og alle de der vælger modsat gør nærmest deres barn ondt, som langtidsammere kan ligge for dagen. Ja de synes det er det rigtige, men det er det så ikke for alle sammen, og deres jamen det er det naturlige er for mig på linie led stenalderkosten: sådan spiste vi i stenalderen (altså i den idealiserede naturlige stenalder). Sådan ammede man da vi levede i pagt med naturen, der var båndet mellem mor og barn så stærkt og barnet valgte selv hvornår det ikke ville amme mere - eller måske ikke, måske blev barnet afvist når mor var gravid eller parat til en ny graviditet som hos rigtig mange andre pattedyr, måske blev de kom ammet til de fik tænder, måske måske måske... 

Jeg har forresten selv ammet til min datter var 17 mnd og det stoppede sådan helt af sig. Min søn ville kun til min store ærgelse til han var 11 mnd så afviste han prompte brystet. Skulle jeg have en ny måtte han/hun amme til han/hun ikke ville mere (men det er for mon skyld og ikke fordi jeg tror det er det bedste, men fordi den samhørighed er så fantastisk), nej okay over 3 så ville jeg sgu nok alligevel stoppe det....

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mullesmith

Ligeså lang tid som folk synes de vil give deres barn sutteflaske  her er det max 1 år og her stoppede det ved 10mdr. Synes ikke det er ulækkert at blive ved, men der er absolut ingen ernæringsmæssig grund til det i DK

Anmeld Citér

7. januar 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvad tænker i, når i set billeder som disse?

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Kan jeg tillade mig at gå væk eller sige noget? 

Anonyme svar er tilladt 

Jeg ammede min søn til han var 14 mdr. og de sidste 4-5 mdr. var det kun til natten og evt. en gang eller to i løbet af natten...

Jeg har altid sagt at min grænse gik når de blev store nok til selv at pakke ud (bevidst)...

Anmeld Citér

7. januar 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg vil sige max 2 år. Jeg har slet ikke ammet mine 2 unger men det er en anden sag

Anmeld Citér

7. januar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Anonyme svar er tilladt 

Jeg ammede vores datter til hun var lige knap 2 år, der var der ikke rigtig nogen af os der gad mere, det føltes naturligt for os. Men fra hun var lige omkring et år var det kune når vi var derhjemme at vi ammede, fordi det ikke var som sådan aktuelt eller nødvendigt længere, men det var hyggeligt og hun har et fantastisk immun forsvar Idag som jeg da gerne giver amningen lidt credit for. jeg tror jeg begynder at finde det lidt grænseoverskridende når barnet når børnehave alderen. Synes jo selvfølgelig at det jeg gjorde var det helt rigtige, og anbefalingen fra WHO siger to år, men hvad andre gør må de sgu selv om.

Anmeld Citér

7. januar 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg kunne desværre ikke amme min datter, men min søn ammede jeg, til han blev to år. 

Jeg har flere veninder, der har ammet til barnet var to-tre år, og det, synes jeg ikke, er unaturligt, så længe både mor og barn har det godt med det. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

A.n.onym.

Jeg vil sige at når de selv kan gå over og hive op i blusen - så går grænsen for mig - dog blev min store pige blevet vænnet fra da hun fik tænder oppe i munden, da hun bed ret meget  den lille bliver det nok det samme med 

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

Anonym skriver:

Anonyme svar er tilladt 

Jeg synes i princippet at det er okay at amme så længe både barn og mor har lyst. Kan ikke se hvorfor det skulle være et problem.

Anmeld Citér

7. januar 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hvis man kan(og vil) amme, synes jeg man skal gøre det så længe barnet har en ernæringsmæssig grund til at få modermælk.

Når barnet kommer på fast føde og alm mælk og vand, kan jeg ikke se nogen grund til at amme barnet.

Alm mælk.. Er det babykoens/kalvens mælk du mener? Mine børn får mælk altså, men drikker det ikke selv. At kalde koens modermælk for alm mælk er lidt på grænsen synes jeg. Det er i mine øjne mere naturligt og alm at give det lille barn menneske modermælk.

jeg synes to år er min grænse. Men tror selv jeg stopper ved et års alderen an på min søns behov. Den første blev kun ammet i 4 mdr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.