For mig må folk gøre som det passer dem, og ser intet forkert i at amme hverken en på 3 mnd eller en på 3 år.
Hvad jeg derimod bliver træt af, er den hellighed og prædiken om naturlighed, og alle de der vælger modsat gør nærmest deres barn ondt, som langtidsammere kan ligge for dagen. Ja de synes det er det rigtige, men det er det så ikke for alle sammen, og deres jamen det er det naturlige er for mig på linie led stenalderkosten: sådan spiste vi i stenalderen (altså i den idealiserede naturlige stenalder). Sådan ammede man da vi levede i pagt med naturen, der var båndet mellem mor og barn så stærkt og barnet valgte selv hvornår det ikke ville amme mere - eller måske ikke, måske blev barnet afvist når mor var gravid eller parat til en ny graviditet som hos rigtig mange andre pattedyr, måske blev de kom ammet til de fik tænder, måske måske måske...
Jeg har forresten selv ammet til min datter var 17 mnd og det stoppede sådan helt af sig. Min søn ville kun til min store ærgelse til han var 11 mnd så afviste han prompte brystet. Skulle jeg have en ny måtte han/hun amme til han/hun ikke ville mere (men det er for mon skyld og ikke fordi jeg tror det er det bedste, men fordi den samhørighed er så fantastisk), nej okay over 3 så ville jeg sgu nok alligevel stoppe det....
Anmeld
Citér