Hvor længe er det acceptabelt at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
lineog4 skriver:

Du skal endelig ikke misforstå, om det er den ene eller den anden man træffer en beslutning på forhånd er for mig hip som hap, det er mere det at man træffer de beslutninge r og ikke bare ser hvad der sker. Men så på den anden side, da jeg sad gravid med den første der troede jeg også jeg skulle til en Wagner opera og være væk i 6 timer når hun var 5 uger gammel - jeg skulle blive klogere, for set bestemte hun! Så måske er det bare fordi jeg ikke kan huske hvordan det var at være 1. Gangs gravid hvor man er så klog sp man kunne miste hovedet  

Jeg havde også mange forestillinger i hovedet inden jeg fødte. Jeg vil dog sige, at det var ikke beslutninger, men mange ting, som jeg gerne ville. Ja, jeg blev også klogere. Barnet er ikke altid enig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jo jeg har gjort det til noget seksuelt i mit hovede, og det er jeg godt klar over at det ikke er og at det er mig der er gal på den. Men det er derfor jeg finder det ulækkert

Du skriver du godt selv ved du er galt på den, fordi du i dit hoved har seksualiseret amning, hvordan pokker kan du så komme på om det er ok du siger noget til din veninde som ammer, fordi DU har en forskruet opfattelse af det? Det kan da vel på ingen måde være hendes problem.

Anmeld Citér

9. januar 2016

lineog4

Saphiira skriver:

Jeg havde også mange forestillinger i hovedet inden jeg fødte. Jeg vil dog sige, at det var ikke beslutninger, men mange ting, som jeg gerne ville. Ja, jeg blev også klogere. Barnet er ikke altid enig 

Men der er forskel på forestillinger, kloge sig og så kunne sige: det er forkert/ulækkert at amme efter x antal måneder, eller det er pga pres fra omverden og delvist unaturligt at stoppe amning før x antal måneder. Jeg havde da også ideer om amning, men ville aldrig udtale mig kategorisk, fordi jeg heldigvis har lært at mine børn simpelthen havde glemt at læse teorierne og manualerne og derfor måtte jeg et langt stykke hen ad vejen tilpasse mig deres stædighed 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
lineog4 skriver:

Men der er forskel på forestillinger, kloge sig og så kunne sige: det er forkert/ulækkert at amme efter x antal måneder, eller det er pga pres fra omverden og delvist unaturligt at stoppe amning før x antal måneder. Jeg havde da også ideer om amning, men ville aldrig udtale mig kategorisk, fordi jeg heldigvis har lært at mine børn simpelthen havde glemt at læse teorierne og manualerne og derfor måtte jeg et langt stykke hen ad vejen tilpasse mig deres stædighed 

Enig. Stor forskel!  

Anmeld Citér

10. januar 2016

MrsB

Storebror sagde selv stop til amning da han var 8 mdr. Lillesøster ammer stadig 0-2 gange om dagen og 2-6 gange om aften natten.. Hun er 16-17 mdr. 

Jeg har som sådan ikke en grænse, vi stopper når lillesøster ikke gider mere. Men alligevel så synes jeg drengen på billedet er for stor. 

Vi ammer dog næsten kun hjemme, for det er mest om aften at hun har behov for den nærhed det giver. 

Jeg har ikke behov for at gå på en cafe og sidde der for at amme XD haha.. Men hvis andre ammer offentligt, både små og store babyer - det kan altså ikke få mit pis i kog.. 

Anmeld Citér

10. januar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad tænker i, når i set billeder som disse?

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Kan jeg tillade mig at gå væk eller sige noget? 

Anonyme svar er tilladt 

Sådan helt kort og "koldt" virker det frastødende og grænseoverskridene på mig. Men han ser måske ældre ud end han egenlig er

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.