Hvor længe er det acceptabelt at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
snuskesmor skriver:

WHO anbefaler amning til 2 år.

Jeg synes det er OK at kigge væk. Også OK at tale med moderen om at man foretrækker at trække sig tilbage,  så længe man er klar på at det er en selv der er underlig - ikke den ammende mor.

Hvorfor er man underlig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

JH12

Jeg ammet min datter til hun blev et og har planer om det samme med min søn.. 

Men jeg har det underligt med at amme når barnet kan sige ord og gå .. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

AnonymMor

Hvad tænker i, når i set billeder som disse?

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Kan jeg tillade mig at gå væk eller sige noget? 

Anonyme svar er tilladt 

alt over et år er for gammelt synes jeg.. Synes det er direkte ulækkert at nogle vælger at amme børn i den alder som drengen er på billedet  

forstår slet ikke hvorfor man har behov for det så længe? Altså børn har jo ikke ernæringsmæssigt behov for modermælk efter 12 mdrs alderen hvor de kan begynde på fast føde.. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi tog herhjemme en kold tyrker da vores datter var 9 mdr. Hun ville nemlig gerne ammes 6-8 gange i døgnet=begge lure og til natten samt nogle gange om natten. Det var for meget syntes vi selv men hele vores familie og omgangskreds syntes også at det var helt vildt i sådan en alder. 

Grunden til ammestop var en stor del pga måden det var på, men det blev også fremskyndet og lagt pres på fordi der blev set ned på det. 

Nu med det i bagagen synes jeg stadig at det er mange gange i sådan en alder og vil da helst se at børn i en alder af fx 1 år spiser almindeligt og måske kun får en aften/nat-tår.

Ham på billedet, ja jeg skal være ærlig og sige at jeg næsten får kvalme. Men jeg vill intet sige til det. 

I din situation ville jeg foregive at skulle noget, fx slukke et lys i køkkenet, eller sådan noget 

Anmeld Citér

7. januar 2016

snuskesmor

Saphiira skriver:

Hvorfor er man underlig?

Når man har det skidt med at se en mor amme sit barn, har man mere eller mindre direkte stemplet den ammende mor som underlig. Jeg mener man godt kan sige at man gerne vil trække sig tilbage under amningen hvis man i stedet placerer underligheden på sig selv.

Hvis du synes "underlig" er et dumt ord, erstat det med et du selv synes passer bedre. Pointen var at ingen bør blive sur over dine følelser så længe du placerer problemet hos dig selv.

Anmeld Citér

7. januar 2016

JC2014

Profilbillede for JC2014

Personligt håber jeg på at kunne fuldamme i 6 måneder, og amme delvist op til min bebs er 1 år. 1 år er meget passende synes jeg. Op til halvandet år ville jeg ikke selv gøre det, men tænker ikke at det er bizart.... Når barnet så er ældre end det, begynder jeg at finde det lidt upassende. Men tænker at det er noget kulturelt? I vesten er folk jo generelt ret amme-forskrækkede... Der har jo også været alle de der debatter om hvor vidt det er socialt acceptabelt at amme sin baby ude i offentligheden på f.eks. en café. Folk bestemmer jo selv, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at forstå at nogen ønsker at fortsætte til barnet er flere år gammelt. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

migxher

Amning er sundt og naturligt, også selvom barnet er over et år. Amning er meget mere end bare mad, det er lige så meget tryghed, trøst osv. og så er der masser af gode antistoffer i mælken. Det er i hvertfald mere naturligt end at drikke mælk fra en ko, som jo faktisk er til kalve. Det er klamt at amme et barn over et år, men det er ikke klamt at drikke kalvemælk?
Det er bare vores del af verden der er blevet for sarte og har fået et helt forkert syn på bryster (:
Man skal da amme lige så længe man vil. Jeg bliver ikke stødt af moren og barnet på billedet.
Faktisk er den naturlige selvafvendings alder typisk mellem 2 og 7 år. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
snuskesmor skriver:

Når man har det skidt med at se en mor amme sit barn, har man mere eller mindre direkte stemplet den ammende mor som underlig. Jeg mener man godt kan sige at man gerne vil trække sig tilbage under amningen hvis man i stedet placerer underligheden på sig selv.

Hvis du synes "underlig" er et dumt ord, erstat det med et du selv synes passer bedre. Pointen var at ingen bør blive sur over dine følelser så længe du placerer problemet hos dig selv.

Okay. Tak for uddybelse

Anmeld Citér

7. januar 2016

LOL

Det et da acceptabelt så længe mor og barn vil det og de har det godt med det. Jeg synes det er et personligt valg, og derfor mener jeg heller ikke du har ret kommentere på det hvis hun ikke spørger om din mening. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Becks

Jeg er fløjtende ligeglad med, hvor længe et barn bliver ammet!

Jeg ved dog ikke selv, hvornår jeg vil stoppe når den tid kommer (Har termin 3/2)

Men hvad andre gør, kunne ikke genere mig mindre ☺️☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.