Hvor længe er det acceptabelt at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.713 visninger
75 svar
159 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2016

Anonym trådstarter

Hvad tænker i, når i set billeder som disse?

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Kan jeg tillade mig at gå væk eller sige noget? 

Anonyme svar er tilladt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Loa

Ham på billederne er alt alt for stor i følge min mening. Men jeg har også et mærkeligt forhold til amning. 

Generelt synes jeg kun amning hører heeeeelt små babyer til...

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvad tænker i, når i set billeder som disse?

Hvornår bliver (hvis det bliver) grænseoverskridende for jer at se på et stort barn bliver ammet, altså hvilken alder? 

Jeg har en veninde som ammer sit barn på halvandet 6-8 gange i døgnet, og jeg får det faktisk mere og mere underligt hver gang jeg er sammen med dem og det så sker. 

Kan jeg tillade mig at gå væk eller sige noget? 

Anonyme svar er tilladt 

Hvis man kan(og vil) amme, synes jeg man skal gøre det så længe barnet har en ernæringsmæssig grund til at få modermælk.

Når barnet kommer på fast føde og alm mælk og vand, kan jeg ikke se nogen grund til at amme barnet.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ham på billederne er alt alt for stor i følge min mening. Men jeg har også et mærkeligt forhold til amning. 

Generelt synes jeg kun amning hører heeeeelt små babyer til...

Så er 6 måneder eller 1 år grænsen for dig?

Anmeld Citér

7. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg siger ca. 1 år  

men tænker at folk må gøre det de vil. Jeg tror bare, jeg lige ville gå væk  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Loa

Anonym skriver:

Så er 6 måneder eller 1 år grænsen for dig?

Ved ikke om jeg har en grænse, folk styrer det jo selv, jeg bryder mig bare ikke om at se det... 

Tror jeg ville synes 6-7-8 måneder var mest naturligt...

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg siger ca. 1 år  

men tænker at folk må gøre det de vil. Jeg tror bare, jeg lige ville gå væk  

Men hvad hvis du sad med en veninde og hyggesnakkede i sofaen, mens jeres børn legede. Pludselig kommer hendes datter over og vil amme, kan man så godt bare rejse sig og lige gå væk et øjeblik, uden at såre moderen alt for meget?

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym

Til 1 år er det acceptabelt at amme. 

Min veninde ammer stadig sin 2,5 årige 6-7 gange om dagen. Jeg får det virkelig fysisk skidt, når hun gør det foran mig.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Men hvad hvis du sad med en veninde og hyggesnakkede i sofaen, mens jeres børn legede. Pludselig kommer hendes datter over og vil amme, kan man så godt bare rejse sig og lige gå væk et øjeblik, uden at såre moderen alt for meget?

Jeg ved det faktisk ikke. Måske kunne man lade som om man skulle tisse eller hente noget eller sådan noget?

Anmeld Citér

7. januar 2016

snuskesmor

WHO anbefaler amning til 2 år.

Jeg synes det er OK at kigge væk. Også OK at tale med moderen om at man foretrækker at trække sig tilbage,  så længe man er klar på at det er en selv der er underlig - ikke den ammende mor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.