Danskere er blevet vilde med islamiske navne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
TNBC skriver:

Jeg kender et par fra syrien(mener jeg) deres børn hedder johannes, marius og emilus. Danske navne.

Det er ikke danske navne  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke danske navne  

Nej ok, men i hvert fald ikke syriske.  

Anmeld Citér

7. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Har set rigtig mange gange at når folk spørg indtil råd omkring navngivning at hvis der er tale om eksempelvis et engelsk eller amerikansk navn, så bliver dette kommenteret. Det lyder fjollet når barnet er pæredansk "Man kan jo ikke hedde Matt Jensen" (eksempel)

Tilgengæld er der flere og flere der er begyndt at bruge Islamiske navne som jo stammer fra mellemøsten, navne så som Alia, Alina og Aya, på trods af at børnene de er 100% danske. Kan man så hedde det sammen med eksempelvis Jensen til efternavn mener i ? Og hvad hvis nu det er en dreng Mohammed Jensen. 

Jeg synes det lyder vildt fjollet. Når jeg hører disse pigenavne, så forventer jeg at se et barn med mørkt hår, brune øjne og brun hud. 

Jeg er vild med Alina. Vi er pære danske. Men har begge brunt hår og brune øjne. Dog ikke brun hud. 

Jeg går efter navne jeg kan ide og ikke hvad andre forventer  

Anmeld Citér

7. januar 2016

alenemor42

Der findes faktisk meget meget få danske navne

Der findes en del nordiske men mange af dem har faktisk baggrund i andre lande.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
TNBC skriver:

Nej ok, men i hvert fald ikke syriske.  

Det forstår jeg ikke. Jeg kender ikke navnet Emilus, men Johannes er hebraisk - tænk fx på Johannes Døberen - og Marius oprindeligt romersk. Syrien var en romersk provins historisk, og det ligger jo klods op ad Libanon, Israel, Palæstina osv. - så indflydelsen fra det hebraiske virker nærliggende. Mere nærliggende, end at så mange hebraiske navne er endt i DK (selvfølgelig grundet kristendommen). 

Syrien er præget af mange kulturer, lande og sprog, så jeg ved ikke, hvor mange decideret syriske navne, der findes. Altså som helt igennem syriske - ligesom de ganske få,oprindelige danske navne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.