hvornår skal jeg gå på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Arbejder eller studerer din kæreste? 

Han studerer også. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

PernilleogLouis

Anonym skriver:

tak for svar Ja det er nemlig lige det. Og "alle" de sygeplejersker jeg har snakket med - og mine lærere - har sagt det er for hårdt at være så høj gravid og gå og passe på meget syge patienter - skal hjælpe med ud af sengen, "løfte dem" osv osv. Men gad da rigtig godt gøre modulet færdigt først!!  

KOmmer nok også an på hvor du kommer i praktik - min modul 4 praktik havde jeg godt kunne klare højgravid. 

Har du undersøgt om du kan bytte om på modulerne så du får et skolemodul istedet?

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym

En baby på 9 måneder er da meget normalt at sende i pasning synes jeg. 

Jeg ville starte op igen april2017 hvis jeg var dig 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har i begge mine graviditeter været fuldt funktionsdygtig indtil få timer før selve fødslen. Jeg skriver dette fordi man ofte kun hører om dem der får bækkenløsning eller er ved at gå til af gener de sidste måneder - men tror da flertallet har det fint indtil den store dag. Det kan godt være man brokker sig lidt, og trænger til at sidde ned om aftenen, men alt i alt ville de fleste nok godt kunne klare jobbet op til fødslen - det gjorde man da for 30 år siden. Klart nok at det er FEDT at gå fra en måned før (eller 2 mdr for de heldige), men det er jo ikke det samme som at man ikke KAN (og jer der ikke kunne, lad nu være med at gå i selvsving og fortælle hvor hårdt det var - jeg kritiserer IKKE, jeg siger jeg tror de fleste har det pænt ok til det sidste)

Jeg forestiller mig at din praktik plads vil forsøge at tage lidt hensyn til din mave. Det er selvfølgelig umuligt at spå om du ender med bækkenløsning, men jeg ville nok satse på at det nok skulle gå alt sammen 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Sandratoft

Lomm skriver:

Jeg har i begge mine graviditeter været fuldt funktionsdygtig indtil få timer før selve fødslen. Jeg skriver dette fordi man ofte kun hører om dem der får bækkenløsning eller er ved at gå til af gener de sidste måneder - men tror da flertallet har det fint indtil den store dag. Det kan godt være man brokker sig lidt, og trænger til at sidde ned om aftenen, men alt i alt ville de fleste nok godt kunne klare jobbet op til fødslen - det gjorde man da for 30 år siden. Klart nok at det er FEDT at gå fra en måned før (eller 2 mdr for de heldige), men det er jo ikke det samme som at man ikke KAN (og jer der ikke kunne, lad nu være med at gå i selvsving og fortælle hvor hårdt det var - jeg kritiserer IKKE, jeg siger jeg tror de fleste har det pænt ok til det sidste)

Jeg forestiller mig at din praktik plads vil forsøge at tage lidt hensyn til din mave. Det er selvfølgelig umuligt at spå om du ender med bækkenløsning, men jeg ville nok satse på at det nok skulle gå alt sammen 

Enig, jeg var også igang indtil jeg fødte det er ikke kun dårligdom at være gravid. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Han studerer også. 

Perfekt, han har ret til 6 måneders barsel. 

Hvis jeg var dig, ville jeg gå fra til april, så kroppen ikke blev overbelastet. Og så vende tilbage igen til april 2017. Derefter tager din kæreste over i de næste 6 måneder, alt afhængig af hvordan hans studie hænger sammen  

alternativt kan han også overføre sin barsel til dig. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg gå fra til april, så kroppen ikke blev overbelastet. Og så vende tilbage igen til april 2017. Derefter tager din kæreste over i de næste 6 måneder, alt afhængig af hvordan hans studie hænger sammen  

Kan han seriøst give mig hans barsel? Sådan jeg så jeg - i teorien - kan gå fra til april 16 og først være tilbage igen halv andet år efter i september 17? Det ville VÆRE HELT PERFEKT hvis du har ret  Hvordan kan man gøre det? 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

sidder og googler og googler men kan simpelthen ikke finde noget der beskriver hvordan man som studerende kan opdele sin barsel - eller overføre til moren?  

Anmeld Citér

5. januar 2016

lineog4

Kan han seriøst give mig hans barsel? Sådan jeg så jeg - i teorien - kan gå fra til april 16 og først være tilbage igen halv andet år efter i september 17? Det ville VÆRE HELT PERFEKT hvis du har ret  Hvordan kan man gøre det? 

Nej det kan han ikke. Du kan overføre til ham. Her er linker til hvor jeg har fundet reglerne:

http://www.srg.dk/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2FFiler%2FSRG+2013%2FPublikationer%2FTemabrochurer%2FBARSEL.pdf

Men udover det er det da super fedt bare det I kan tage halvanden år og far så kan få det sidste halve år - kan man jo ikke hvis man er i arbejde der er det kun 52 uger også selvom man deler. Faktisk overrasket over en så favorabel regel.

her er reglerne i forhold til de 12 ekstra klip:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nej det kan han ikke. Du kan overføre til ham.

her er reglerne i forhold til de 12 ekstra klip:

det er nemlig også det jeg kunne læse mig frem til. øv øv så er vi tilbage til ground 0

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.