hvornår skal jeg gå på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.638 visninger
45 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har termin d 8 juli og jeg er sygeplejerske studerende.. Jeg er pt modul 2.. I ugerne inden min termin er jeg på modul 4 hvilket vil sige 2,5 mdr praktik på hospitalet.. Det er fra midten af april - slutningen af juni. Altså 8 dage inden min termin. 

Var oppe og snakke med su og studievejledere som ærlig talt var pisse ubehjælpelige... Jeg sagde jeg havde lidt betænksomheder ved at være høj gravid og stå i praktik og det eneste svar jeg fik var at graviditet ikke var en sygdom. Nej, det ved jeg godt det ikke er - men det er meget normalt at sygeplejersker går fra 2 mdr før... 

Nå men jeg fik altså ikke noget hjælp fra dem.. Så mit spørgsmål er - skal jeg bare tage mit 4 modul færdigt også gå på barsel 8 dage inden min termin eller skal jeg gå fra før? Og hvornår skulle det være?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Jeg har termin d 8 juli og jeg er sygeplejerske studerende.. Jeg er pt modul 2.. I ugerne inden min termin er jeg på modul 4 hvilket vil sige 2,5 mdr praktik på hospitalet.. Det er fra midten af april - slutningen af juni. Altså 8 dage inden min termin. 

Var oppe og snakke med su og studievejledere som ærlig talt var pisse ubehjælpelige... Jeg sagde jeg havde lidt betænksomheder ved at være høj gravid og stå i praktik og det eneste svar jeg fik var at graviditet ikke var en sygdom. Nej, det ved jeg godt det ikke er - men det er meget normalt at sygeplejersker går fra 2 mdr før... 

Nå men jeg fik altså ikke noget hjælp fra dem.. Så mit spørgsmål er - skal jeg bare tage mit 4 modul færdigt også gå på barsel 8 dage inden min termin eller skal jeg gå fra før? Og hvornår skulle det være?  

Tillykke med gravidteten 

Jeg ville ta så meget jeg overhovedet kunne nå

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

Tillykke med gravidteten 

Jeg ville ta så meget jeg overhovedet kunne nå

ja ik? men jeg får jo kun 1 år ligemeget hvordan jeg vender og drejer det ik? Og tak! 

Anmeld Citér

4. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg ville - under forudsætning for at jeg havde det godt, selvfølgelig - tage at gøre praktikken færdig. Ellers skal den vel blot tages på et andet tidspunkt?

Det er svært at forudsige, hvordan du har det i slutningen. Men man kan jo planlægge bedst muligt efter at alt selvfølgelig er godt - og forsøge at lave aftaler med praktikstedet og skånehensyn i slutningen - og så ellers se hvad der sker?

Anmeld Citér

4. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

ja ik? men jeg får jo kun 1 år ligemeget hvordan jeg vender og drejer det ik? Og tak! 

Jeg går selv på sygepleje studiet på modul 7. Hvis jeg var dig ville jeg tage modul 4 med og gøre alt for at gøre det færdigt (men man ved jo aldrig om du føder tidligere) du kommer nok også til eksamen i midten af juni eller lidt senere. 

Så kan du starte op igen på modul 5 i september 2017. 

Men husk at du stadig kun har 12 SU klip  

Hvis du ikke gør modul 4 færdig skal du starte op april 2017 eller november 2017. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg går selv på sygepleje studiet på modul 7. Hvis jeg var dig ville jeg tage modul 4 med og gøre alt for at gøre det færdigt (men man ved jo aldrig om du føder tidligere) du kommer nok også til eksamen i midten af juni eller lidt senere. 

Så kan du starte op igen på modul 5 i september 2017. 

Men husk at du stadig kun har 12 SU klip  

Hvis du ikke gør modul 4 færdig skal du starte op april 2017 eller november 2017. 

tak for svar  

og ja lige præcis, synes bare det er for tidligt at skulle tilbage igen allerede i april 2017 - der er min baby kun lige 9 mdr hvis du forstår Må krydse for jeg kan gøre 4 modul færdigt! 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg ville - under forudsætning for at jeg havde det godt, selvfølgelig - tage at gøre praktikken færdig. Ellers skal den vel blot tages på et andet tidspunkt?

Det er svært at forudsige, hvordan du har det i slutningen. Men man kan jo planlægge bedst muligt efter at alt selvfølgelig er godt - og forsøge at lave aftaler med praktikstedet og skånehensyn i slutningen - og så ellers se hvad der sker?

tak for svar Ja det er nemlig lige det. Og "alle" de sygeplejersker jeg har snakket med - og mine lærere - har sagt det er for hårdt at være så høj gravid og gå og passe på meget syge patienter - skal hjælpe med ud af sengen, "løfte dem" osv osv. Men gad da rigtig godt gøre modulet færdigt først!!  

Anmeld Citér

4. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

tak for svar  

og ja lige præcis, synes bare det er for tidligt at skulle tilbage igen allerede i april 2017 - der er min baby kun lige 9 mdr hvis du forstår Må krydse for jeg kan gøre 4 modul færdigt! 

Men hvis du først starter igen til september, kommer du ikke til at mangle lidt su i den anden ende? 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

tak for svar  

Arbejder eller studerer din kæreste? 

Anmeld Citér

4. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ved ikke nok om praktikker, men er det alt eller intet? Altså enten så gennemfører du eller også starter du helt forfra igen? Hvis det er det, så ville jeg planlægge at gå fra før, synes 8 dage før termin er meget riski også selvom jeg selv alle gangene har været frisk til dagen hvor jeg fødte, men du kan jo i realiteten have født 8 dage før termin. Og ja så betyder det du skal i gang når den lille er 9 mnd, men så kunne far måske tage den sidste barsel og du kunne starte roligt op velvidende baby var hjemme med far og det næste du kunne se frem til var en dejlig sommerferie før baby skal køres ind i institution

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.