hvornår skal jeg gå på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.638 visninger
45 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har termin d 8 juli og jeg er sygeplejerske studerende.. Jeg er pt modul 2.. I ugerne inden min termin er jeg på modul 4 hvilket vil sige 2,5 mdr praktik på hospitalet.. Det er fra midten af april - slutningen af juni. Altså 8 dage inden min termin. 

Var oppe og snakke med su og studievejledere som ærlig talt var pisse ubehjælpelige... Jeg sagde jeg havde lidt betænksomheder ved at være høj gravid og stå i praktik og det eneste svar jeg fik var at graviditet ikke var en sygdom. Nej, det ved jeg godt det ikke er - men det er meget normalt at sygeplejersker går fra 2 mdr før... 

Nå men jeg fik altså ikke noget hjælp fra dem.. Så mit spørgsmål er - skal jeg bare tage mit 4 modul færdigt også gå på barsel 8 dage inden min termin eller skal jeg gå fra før? Og hvornår skulle det være?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Jeg har termin d 8 juli og jeg er sygeplejerske studerende.. Jeg er pt modul 2.. I ugerne inden min termin er jeg på modul 4 hvilket vil sige 2,5 mdr praktik på hospitalet.. Det er fra midten af april - slutningen af juni. Altså 8 dage inden min termin. 

Var oppe og snakke med su og studievejledere som ærlig talt var pisse ubehjælpelige... Jeg sagde jeg havde lidt betænksomheder ved at være høj gravid og stå i praktik og det eneste svar jeg fik var at graviditet ikke var en sygdom. Nej, det ved jeg godt det ikke er - men det er meget normalt at sygeplejersker går fra 2 mdr før... 

Nå men jeg fik altså ikke noget hjælp fra dem.. Så mit spørgsmål er - skal jeg bare tage mit 4 modul færdigt også gå på barsel 8 dage inden min termin eller skal jeg gå fra før? Og hvornår skulle det være?  

Tillykke med gravidteten