Ingen alenetid med manden pga. baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2016

JH12

Anonym skriver:

Sex alle mulige andre steder ville også være fint.  Men vores søn sover så uroligt, at det ikke er muligt bare at 'liste ud'. Og jeg gør det ikke med ham liggende ved siden af... 

Jeg synes ikke, at det er helt hul i hovedet at forvente, at man på 1,5 måned kan få én intim stund med sin mand, selvom man er blevet forældre.   Mange børn i den alder sover jo nemt et par timer alene (i barnevogn, lift og lignende) både om dagen og natten. 

Min dreng er lige blevet 6måneder, derudover har vi en datter på 3,5 år. 

Min søn sover også meget uroligt, og vil have rigtig meget tryghed. Så hver aften går jeg i seng samtidig med ham, han vågner så snart jeg tænker på at flytte mig. 

Vi har ikke haft mulighed for alene tid endnu, siden han kom til.. Og månederne op til min fødsel havde jeg slem bækkenløsning, så her har der ikke været sexet i langtid  (og vi er blevet gift i mellemtiden) 

Det er en periode, heldigvis . Og det skal nok komme igen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2016

Anonym trådstarter

Snevejr84 skriver:

Det er jo ganske normalt, de fleste babyer vil helst sove der hvor de føler sig mest tryg.

hvad med om dagen? Sover bebs i barnevognen??

for i kan jo evt dyrke sex om dagen eller prøve at flytte den lille når hxn sover

Han er lige begyndt at falde i søvn i barnevognen. I starten nægtede han og begyndte at skrige, når han ikke længere kunne holde sig vågen. Lille pus. Så det blev nogle korte ture. Men selvom han nu er blevet tryg nok til at sove deri, så vågner han igen, når vi holder op med at gå. Men det er nok også bare en sag om tilvænning. 

Vi har forsøgt at flytte ham i søvnen flere gange. Fx. at han faldt i søvn hos mig i sengen og jeg så lagde ham ned i liften bagefter - dét ville være en hel fin løsning! Men det virker desværre heller ikke. Enten vågner han af det eller også ligger han max 5 min. det nye sted før han begynder at rumstere, vride sig og åbne øjnene. Og så er slaget tabt. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Han er lige begyndt at falde i søvn i barnevognen. I starten nægtede han og begyndte at skrige, når han ikke længere kunne holde sig vågen. Lille pus. Så det blev nogle korte ture. Men selvom han nu er blevet tryg nok til at sove deri, så vågner han igen, når vi holder op med at gå. Men det er nok også bare en sag om tilvænning. 

Vi har forsøgt at flytte ham i søvnen flere gange. Fx. at han faldt i søvn hos mig i sengen og jeg så lagde ham ned i liften bagefter - dét ville være en hel fin løsning! Men det virker desværre heller ikke. Enten vågner han af det eller også ligger han max 5 min. det nye sted før han begynder at rumstere, vride sig og åbne øjnene. Og så er slaget tabt. 

Jeg håber, det bliver bedre! Jeg havde en datter som nægtede barnevognen... Lift.. Ja alt.. Hun sov bedst på mig... Jeg snakkede meget med sp om det, da jeg var bange for hun aldrig ville kunne sove andre. 

Da hun blev 4 måneder begyndte det så småt. Hun kunne sove i egen seng om natten... Det var slet ikke et problem.. 

Barnevognen gider hun faktisk nu... Hun er 1 år.. Så nå hun skulle have en lur blev det i egen seng. 

Nogle babyer har bare brug for mere tryghed.. og det er vigtigt de får den....

Jeg håber, det bliver bedre med tiden... Ligesom det gjorde her 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg håber, det bliver bedre! Jeg havde en datter som nægtede barnevognen... Lift.. Ja alt.. Hun sov bedst på mig... Jeg snakkede meget med sp om det, da jeg var bange for hun aldrig ville kunne sove andre. 

Da hun blev 4 måneder begyndte det så småt. Hun kunne sove i egen seng om natten... Det var slet ikke et problem.. 

Barnevognen gider hun faktisk nu... Hun er 1 år.. Så nå hun skulle have en lur blev det i egen seng. 

Nogle babyer har bare brug for mere tryghed.. og det er vigtigt de får den....

Jeg håber, det bliver bedre med tiden... Ligesom det gjorde her 

Tak for dit svar.  Det er altid rart at høre om andre, hvor det er gået godt. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

MorTil3+

Vi havde sex selvom baby lå i sengen og faktisk tror jeg ikke de har noget imod at blive 'vugget' lidt, vores er i hvert fald aldrig vågnet af det. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Sex alle mulige andre steder ville også være fint.  Men vores søn sover så uroligt, at det ikke er muligt bare at 'liste ud'. Og jeg gør det ikke med ham liggende ved siden af... 

Jeg synes ikke, at det er helt hul i hovedet at forvente, at man på 1,5 måned kan få én intim stund med sin mand, selvom man er blevet forældre.   Mange børn i den alder sover jo nemt et par timer alene (i barnevogn, lift og lignende) både om dagen og natten. 

Har heller ikke sagt at det er hul i hovedet

men det er bare meget normalt at babyer i den alder gerne vil have masser af tryghed og ja så er der ikke så meget tid til voksen hygge. Men det skal nok komme

Anmeld Citér

2. januar 2016

Sedigfor

Et godt råd, lad vær med at gøre det til en vane at i skal gå før jeres barn falder i søvn, da de meget hurtig vænner sig til ting, os er det meget svært at afvænne dem igen (: 

håber det hele løsner sig på den ene eller anden måde.

Anmeld Citér

2. januar 2016

migxher

I skal nok have redeffineret hvad alenetid/kærestetid er med sådan en bette en (: Jeres baby lyder helt normal. De første 3 måneder sov vores dreng også kun i arm, så vi havde voksentid med baby på armen. Så film, snakkede om aftenen osv. med baby på armen. Man kan fint se en film i sofaen mens man sidder med baby. 
Sex var det ikke så meget af. Nogle gange kunne vi lige snige ham i barnevognen 5 minuter, mere behøves man vel heller ikke til en hurtig omgang sex. Også selvom han var vågen, græd han ikke kunne han jo fint lige ligge 5-10 minuter for sig selv. 
Nu er han 9 månder og sover stadig hos os. Så sex foregår andre steder end soveværelset, om aftenen når han sover. Nu vil han heldigvis gerne sove selv. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar og gode råd!  

Muligheden bød sig igår aftes og vi greb den selvfølgelig. Det var længeventet, skøn - men selvfølgelig lidt anderledes sex. Man skal lige vænne sig til, at man hele tiden har et øje/øre på babyen + at man skal bruge kondom igen, når man så længe har gjort det uden beskyttelse.  

God mandag til jer allesammen!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.