Ingen alenetid med manden pga. baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2016

Mami

Hvorfor er det øv at sige "Det bliver bedre! - bare rolig!" -? Jeg kunne forstå din holdning, hvis folk meldte ud, at det aldrig bliver anderledes, og at skilsmissen nok banker på om lidt - eller modsat, at hun var helt alene i verden, og ingen havde oplevet noget lignende. 

Og det var jo det jeg skrev at det er mega øv at sige til folk det bliver bedre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mami skriver:

Og det var jo det jeg skrev at det er mega øv at sige til folk det bliver bedre.. 

Ja? Og jeg spørger hvorfor? 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mami

Mor og meget mere skriver:

Ja? Og jeg spørger hvorfor? 

Okay. Det var ikke det jeg skrev  

god aften 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym

Så længe baby er så lille, har min mand og jeg "taget trykket" med baby i sengen - det er der altså ikke noget perverst i.  Og ellers ja så må man jo tage de chancer der er. Nyd at der trods alt kun er en baby og ikke større børn, som forstår, hvad der foregår ��

Anmeld Citér

1. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej med jer!

Min søn på 2,5 måned vil ikke sove alene - og har ikke ville det længe. (sidst var nok, da han var omkring en måned gammel.) Han kræver simpelthen, at vi enten ligger ved siden af ham konstant under hele søvnen (ellers vågner han) eller at han får lov til at sove i vores arme/bæreselen. 

Dette medfører, at min mand og jeg ikke får nogen alenetid med hinanden uden baby. Vi har bl.a. endnu ikke været i seng sammen efter fødslen, selvom vi begge har lyst. Vi kan simpelthen ikke "få lov". Det begynder at frustrere mig ret meget, da jeg ikke ønsker at vores sexliv skal gå helt i stå.  

Har I nogle gode fifs? Både i forhold til at få baby til at sove alene og til at få gang i sexlivet som forældre til et lille barn. (Det skal lige siges, at svøb og babynest er prøvet - virker ikke.)

Min ærlige mening som du måske ikke gide at høre, men jeg tror det bedste i kan gøre er at acceptere at det er baby der sætter dagsordnen. I dør ikke af, at undvære sex et par måneder endnu. barnet har brug for nærhed og kropskontakt. Jeg kunne selv først lægge mit første barn fra mig da han var 4 måneder. Dengang føltes det som uendelig lang tid. Men i dag er jeg så glad for at jeg gav ham det han havde brug for. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Sex alle mulige andre steder ville også være fint.  Men vores søn sover så uroligt, at det ikke er muligt bare at 'liste ud'. Og jeg gør det ikke med ham liggende ved siden af... 

Jeg synes ikke, at det er helt hul i hovedet at forvente, at man på 1,5 måned kan få én intim stund med sin mand, selvom man er blevet forældre.   Mange børn i den alder sover jo nemt et par timer alene (i barnevogn, lift og lignende) både om dagen og natten. 

Børn er virkelige forskellige, du kan derfor ikke forvente  at dit barn kan sove selv fordi andre kan. Har du den forventning så bliver du bare frustreret. Mit bedste råd er virkelig kun at se på dit eget barn og ikke sammenligne med andres. Taler af erfaring

Anmeld Citér

1. januar 2016

Lililili

Anonym skriver:

Hej med jer!

Min søn på 2,5 måned vil ikke sove alene - og har ikke ville det længe. (sidst var nok, da han var omkring en måned gammel.) Han kræver simpelthen, at vi enten ligger ved siden af ham konstant under hele søvnen (ellers vågner han) eller at han får lov til at sove i vores arme/bæreselen. 

Dette medfører, at min mand og jeg ikke får nogen alenetid med hinanden uden baby. Vi har bl.a. endnu ikke været i seng sammen efter fødslen, selvom vi begge har lyst. Vi kan simpelthen ikke "få lov". Det begynder at frustrere mig ret meget, da jeg ikke ønsker at vores sexliv skal gå helt i stå.  

Har I nogle gode fifs? Både i forhold til at få baby til at sove alene og til at få gang i sexlivet som forældre til et lille barn. (Det skal lige siges, at svøb og babynest er prøvet - virker ikke.)

Tillykke med den lille. 

Hvor ER det fedt, i begge er der, at i har lysten til sex, trods en lille i huset! Verden går jo netop ikke i stå  Nogen oplever de ikke har specielt meget lyst til sex efter en fødsel ( hvilket nogle af svarende også afspejler), og det er selvfølgelig helt ok, andre har sinpelthen ikke muligheden, eller overskudet, og det er bestemt trist, men det bliver ofte bedre.  Men dejligt for din kæreste og du, at i har lysten. Så det bare ind i kampen Når lysten er der, så hop på hinanden så snart den lille sover ( og kan ligge lidt selv). Når i ikke så langt, så grin af det sammen, og prøv igen senere. Kys, kram, klem de rigtige steder  i løbet af dagen, når i går forbi hinanden. Sig det højt til hinanden " hvis bare den lille sov ku jeg da godt liiiige ta en hyggetur" eller hva i nu ku sige til hinanden. Her har det været rart, at vi har talt højt om at lysten var der, så har man noget at glæde sig til, når muligheden viser sig. For at give en positiv historie: vi kunne igen 2 uger efter fødsel af vores ældste søn. Derefter var der vel 1-3 dage mellem. Nu har vi to børn. De er 2 år og 9 mdr. ( der er 16 mdr mellem dem) og vi er så heldige, at kunne finde tiden og muligheden 1-4 gange om ugen. Det kan hurtigt ændre sig, så vi nyder det nu. For mig giver det også overskud og velvære, at få stillet de behov, så det har stor priotet. Held og lykke med det hele, sikker på, i nok skal få en masse dejlige voksen hyggestunder trods baby. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mami skriver:

Okay. Det var ikke det jeg skrev  

god aften 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Kløver

Jeg er nok lidt anderledes, ingen af mine 4 unger har eller sover i vores seng når de er helt små. Vi er ikke imod samsovning men fordi vi blev frarådet det pga risiko for vuggedød 

vi har feks vugget den lille i søvn i liften, taget barnevognen ind og trille i søvn, man kan når den lille er faldet i søvn, varme lift/vuggen med en varmepude, og fjerne den inden baby lægges i seng, så er der lunt og de vågner ikke fordi der pludselig bliver koldt. 

Om i får det til at lykkedes skal jeg ikke kunne sige, vi har haft mange natte problemer med de 2 ældste dog af andre årsager, men hvis det kan trøste er det oftest en periode. Bruger i meget kontakt og feks hud mod hud, strækvikle osv resten af døgnet får masser af nærhed  

det er da også kun utrolig dejligt i også gerne vil gøre en indsats som par, for selvom det er en oeriode erdet bare dejligt også at pleje forholdet ind imellem 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Snevejr84

Anonym skriver:

Hej med jer!

Det er jo ganske normalt, de fleste babyer vil helst sove der hvor de føler sig mest tryg.

hvad med om dagen? Sover bebs i barnevognen??

for i kan jo evt dyrke sex om dagen eller prøve at flytte den lille når hxn sover

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.