Ingen alenetid med manden pga. baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Hej med jer!

Min søn på 2,5 måned vil ikke sove alene - og har ikke ville det længe. (sidst var nok, da han var omkring en måned gammel.) Han kræver simpelthen, at vi enten ligger ved siden af ham konstant under hele søvnen (ellers vågner han) eller at han får lov til at sove i vores arme/bæreselen. 

Dette medfører, at min mand og jeg ikke får nogen alenetid med hinanden uden baby. Vi har bl.a. endnu ikke været i seng sammen efter fødslen, selvom vi begge har lyst. Vi kan simpelthen ikke "få lov". Det begynder at frustrere mig ret meget, da jeg ikke ønsker at vores sexliv skal gå helt i stå.  

Har I nogle gode fifs? Både i forhold til at få baby til at sove alene og til at få gang i sexlivet som forældre til et lille barn. (Det skal lige siges, at svøb og babynest er prøvet - virker ikke.)

Kan faktisk ikke huske hvad vi gjorde for vi havde samtidig en teenager i huset, men vi fik sex dog ikke i samme kvantum og kvalitet  men lyder som en god ide med at få nogle til at trille, derudover fik vi også alene tid aå selvsagt ikke sex osv ved vi begge lå i sengen og bare det at kunne snakke sammen.

Og så må jeg lige skrive som skræk at bare vent til de er teenagere og går senere i seng end de voksne, så begynder det virkelig at blive svært med mindre man tror på man kan gøre det lydløst og ikke ligger og skæver mod døren hele tiden  så for os er sex stort set en by i Rusland, en pige der går i seng som os i ferier og en dreng der står op kl 7, så ingen aften sex og ingen morgensex og der er børn hele dagen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej med jer!

Min søn på 2,5 måned vil ikke sove alene - og har ikke ville det længe. (sidst var nok, da han var omkring en måned gammel.) Han kræver simpelthen, at vi enten ligger ved siden af ham konstant under hele søvnen (ellers vågner han) eller at han får lov til at sove i vores arme/bæreselen. 

Dette medfører, at min mand og jeg ikke får nogen alenetid med hinanden uden baby. Vi har bl.a. endnu ikke været i seng sammen efter fødslen, selvom vi begge har lyst. Vi kan simpelthen ikke "få lov". Det begynder at frustrere mig ret meget, da jeg ikke ønsker at vores sexliv skal gå helt i stå.  

Har I nogle gode fifs? Både i forhold til at få baby til at sove alene og til at få gang i sexlivet som forældre til et lille barn. (Det skal lige siges, at svøb og babynest er prøvet - virker ikke.)

Jeg kan ikke hjælpe med alenesøvn, udover de ting I allerede har prøvet, og tænker at det er en fase I bliver nødt til at komme igennem. Det er forskelligt hvor meget behov de små har for kropskontakt, og jeres har åbenbart behov for meget.

M.h.t. sex, var det mantra der virkede for mig: Vi skal være sammen resten af vores liv. Lige nu er fokus et andet. 

Lad være med at stresse over det. Det skal nok komme tilbage når der er tid og overskud.

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Tak til jer, der er kommet med gode og konstruktive råd.  Det er meget værdsat. 

Der skal ikke herske tvivl om, at forældreskabet får en til at ændre sine prioriteter og forventninger. Jeg vidste godt, hvad vi gik ind til, inden vi blev gravide. Men jeg vil helt sikkert mene, at der er forskel på, at man som forældre måske må nøjes med sex 1-2 gange om måneden og så dét, at man aldrig har ét øjeblik for sig selv.  Det første mener jeg er forventeligt som forældre til små børn, mens det andet scenarie er uholdbart i længden. Så tak til jer, der kom med gode råd og idéer! 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hej med jer!

Tænker lidt "hvad har I forventet". 

Kan godt forstå jeres baby ikke gider sove alene, det er kun 2,5 måned. Det har brug for tryghed. 

Så enten må i have sex mens baby også sover der ellers må i liste ud. 

Min datter er 6 år og sover tit inde ved min kæreste og jeg. Hun har stadig brug for den tryghed nogen gange. Og hvis vi så har brug for sex, så går vi ind i stuen. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Tænker lidt "hvad har I forventet". 

Kan godt forstå jeres baby ikke gider sove alene, det er kun 2,5 måned. Det har brug for tryghed. 

Så enten må i have sex mens baby også sover der ellers må i liste ud. 

Min datter er 6 år og sover tit inde ved min kæreste og jeg. Hun har stadig brug for den tryghed nogen gange. Og hvis vi så har brug for sex, så går vi ind i stuen. 

Sex alle mulige andre steder ville også være fint.  Men vores søn sover så uroligt, at det ikke er muligt bare at 'liste ud'. Og jeg gør det ikke med ham liggende ved siden af... 

Jeg synes ikke, at det er helt hul i hovedet at forvente, at man på 1,5 måned kan få én intim stund med sin mand, selvom man er blevet forældre.   Mange børn i den alder sover jo nemt et par timer alene (i barnevogn, lift og lignende) både om dagen og natten. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Tak til jer, der er kommet med gode og konstruktive råd.  Det er meget værdsat. 

Der skal ikke herske tvivl om, at forældreskabet får en til at ændre sine prioriteter og forventninger. Jeg vidste godt, hvad vi gik ind til, inden vi blev gravide. Men jeg vil helt sikkert mene, at der er forskel på, at man som forældre måske må nøjes med sex 1-2 gange om måneden og så dét, at man aldrig har ét øjeblik for sig selv.  Det første mener jeg er forventeligt som forældre til små børn, mens det andet scenarie er uholdbart i længden. Så tak til jer, der kom med gode råd og idéer! 

Men det skal jo netop heller ikke være holdbart 'i længden'. En anden bruger skriver, at folk er ukonstruktive, men det er faktisk meget konstruktivt at skrive, at I må se på de næste par måneder (vi regnede med et år herhjemme) som en slags undtagelsestilstand i jeres forhold. Når man har accepteret dette, så bliver det lettere at acceptere alt det andet. Kort sagt: opgiv håbet pt - så hænger det manglende sex- og samliv ikke som en tung sky over Jer. Det positive er jo, at I begge har lyst ��

og ja - få en mormor eller farmor til at trille en tur med barnet en gang imellem. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Sex alle mulige andre steder ville også være fint.  Men vores søn sover så uroligt, at det ikke er muligt bare at 'liste ud'. Og jeg gør det ikke med ham liggende ved siden af... 

Jeg synes ikke, at det er helt hul i hovedet at forvente, at man på 1,5 måned kan få én intim stund med sin mand, selvom man er blevet forældre.   Mange børn i den alder sover jo nemt et par timer alene (i barnevogn, lift og lignende) både om dagen og natten. 

Der er nu også mange børn der ikke gør, ikke for at være ukonstruktiv, men kun et af mine 3 har sovet alene i den alder de to andre skulle have kropskontakt for at sove - jeg kunne vidt nok liste af en gang imellem men ja havde så en teenager så det var ikke bare at hoppe på hinanden i sofaen 

Men jeg tænker I må omformulere hvad der er alene tid, man kan godt have en skøn voksen stund uden den seksuelle intimitet i sengen mens lillemanden ammer, sover tæt - der kan faktisk haves mange dybe gode samtaler i den stund. Den seksuelle intimitet skal nok komme dog på en anden måde med et barn i huset, men det skal nok komme. Og hvis I er så heldige så han kan sove på en trilletur (kunne min datter ikke) så er der jo den mulighed, lidt planlagt sex men dog sex. Og så se hinanden dybt i øjnene og lov det ikke skal ødelægge den side af parforholdet, det er blot sat på stand-by og i oplever intimitet på en anden måde

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Der er nu også mange børn der ikke gør, ikke for at være ukonstruktiv, men kun et af mine 3 har sovet alene i den alder de to andre skulle have kropskontakt for at sove - jeg kunne vidt nok liste af en gang imellem men ja havde så en teenager så det var ikke bare at hoppe på hinanden i sofaen 

Men jeg tænker I må omformulere hvad der er alene tid, man kan godt have en skøn voksen stund uden den seksuelle intimitet i sengen mens lillemanden ammer, sover tæt - der kan faktisk haves mange dybe gode samtaler i den stund. Den seksuelle intimitet skal nok komme dog på en anden måde med et barn i huset, men det skal nok komme. Og hvis I er så heldige så han kan sove på en trilletur (kunne min datter ikke) så er der jo den mulighed, lidt planlagt sex men dog sex. Og så se hinanden dybt i øjnene og lov det ikke skal ødelægge den side af parforholdet, det er blot sat på stand-by og i oplever intimitet på en anden måde

Det var absolut ikke ukonstruktivt. Det var rigtig godt formuleret og jeg forstår, hvad du mener. Det vil jeg tage til efterretning.  

Anmeld Citér

1. januar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du skriver at det må være forventeligt at have en stund for sig selv når baby er 2,5mdr gammel. Der vil jeg sige - nej  

baby er stadig helt ny i verden, og intet er forventeligt med et spædbarn. 

Se på den lyse side, i har begge lyst til sex, men i er lige et sted nu hvor det ikke kommer til at ske. Accepter det og glæd dig til bebs kan ligge lidt selv igen, det skal nok komme  

her er bebs blevet et år og vi har masser af mulighed for intimitet om aftenen nu. Men jeg har slet ikke fået lysten tilbage endnu! Se dét er et problem.... 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du skriver at det må være forventeligt at have en stund for sig selv når baby er 2,5mdr gammel. Der vil jeg sige - nej  

baby er stadig helt ny i verden, og intet er forventeligt med et spædbarn. 

Se på den lyse side, i har begge lyst til sex, men i er lige et sted nu hvor det ikke kommer til at ske. Accepter det og glæd dig til bebs kan ligge lidt selv igen, det skal nok komme  

her er bebs blevet et år og vi har masser af mulighed for intimitet om aftenen nu. Men jeg har slet ikke fået lysten tilbage endnu! Se dét er et problem.... 

Tja, måske har du ret. Det er som sagt mit første barn, så har kun min mødregruppe at sammenligne med - og her sover de allesammen (på nær én) flere lure alene i løbet af dagen.  Dermed ikke sagt, at min søn skulle kunne gøre det samme. Før jeg fik bæreselen kunne jeg heller ikke få hverken mad eller komme på toilettet i løbet af dagen - han ville ikke ligge bare 30 sekunder alene. Men det lader til, at det er mere normalt end jeg troede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.