Bedste råd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2015

Christine

lineog4 skriver:

Har faktisk lige meldt mig til yoga igen, gik for mange år siden og har drømt om det lige siden men ja pengene, tiden og og og.... Men nu fandt jeg et hold med kun 6 gange så jeg lige kan mørke efter. Men det er så en mere dynamisk yoga form så nu må jeg se....

ja at have tid til at spise er egentlig altid svært med børn. Men jeg er nok også en der har behov for regler for ellers skrider det for mig.

Fedt med yoga! Ville ønske jeg også kunne tage mig sammen og komme på et hold. Enig i at det skal være et overskueligt forløb.

Kan godt følge dig i det med regler, men som en anden skriver, så synes jeg det nemt bliver problematisk at udelukke bestemte fødevarer. Så.her fungerer det bedre med alt med måde (og spises én ting, så må en anden ting droppes i stedet osv).

Men her i julen sejler det godt nok for mig  Tør.slet ikke hoppe på.vægten!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg har desværre selv taget for meget på i min graviditet indtil videre, og må nok også gå på diæt når jeg engang har født. Er 21+0 i morgen, og har desværre allerede taget 10-11 kg på. De 8 kg røg dog på inden uge 14, da jeg følte mig nødsaget til at gå at småspise hele tiden grundet virkelig slem kvalme (at småspise kunne holde opkastningerne nede til ca. 10 gange om dagen). Kaster heldigvis kun op et par gange om ugen nu, og madleden er heldigvis ikke nær så slem. Inden mit bryllup i december sidste år tabte jeg 35 kg (det tog mig halvandet år at tabe dem). Fulgte de anbefalede kostråd og talte kalorier. Har hele vejen igennem spist masser af grove kulhydrater (kartofler, rugbrød, grovpasta, brune ris og fuldkornsbulgur), og i det hele taget bare helt almindeligt og fornuftigt. Forsøgte at få mine 600 gram frugt og grønt om dagen, nedsatte min indtagelse af mættet fedt, osv. Der var også stadig plads til lidt sødt ind imellem. Er vokset delvist op hos mine bedsteforældre, der begge to er meget slanke og sunde mennesker. De har altid fået en småkage til eftermiddagskaffen og sådan... Alt med måde.  Ens kost bør  ikke være noget man skal gå og stresse over. Dyrkede for resten ikke nogen nævneværdig motion. Begyndte at gå til alt i stedet for at tage bussen, og fandt nogle work out sessions på youtube ind imellem med lidt aerobic og styrketræning og sådan.  Altid noget som man ikke behøvede specielle redskaber til, og som man kunne lave derhjemme. Det er det jeg kan anbefale hvis man som mig ikke er så glad for motion, og aldrig ville kunne få sparket sig selv regelmæssigt ned i fitnesscenteret alligevel.  Det skal være små ændringer og noget man kan holde, for ellers lykkes det ikke. Tror at det er derfor at mange på diverse modekure giver op undervejs. 

Anmeld Citér

1. januar 2016

Lilleput

Bruger selv Herbalife. Sundt og nemt. Alle i familien elsker det også ungerne, som gerne må spise det da det er kosttilskud

https://www.facebook.com/Eeg-sundhed-wellness-965355810165924/

Anmeld Citér

1. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
lineog4 skriver:

hmm har ofte efter vi fik den sidste sagt: nu skal det være, nu skal graviditets kiloene smides og ja egentlig er det modsatte sket og der har sneget sig en del "jeg-er-ikke-gravid-men- ligner-det" kilo på. Det er som jeg gav op efter den sidste, lod det hele sejle og lod slikket og "jegharondtafmigselv" rutiner tage over. Efter de andre graviditeter kunne jeg, jeg havde gejsten, havde ønsket om at være en kvinde i en krop jeg selv kunne holde ud. 

Nå men nu har jeg truffet nogle valg, nohle valg som hænger sammen med det at finde mig selv og nu vil jeg sgu....! Men men men gode råd, jo jeg kan tabe mig ved LCHF alla metode, men kan ikke holde det, da det nok egentlig er lettere for mig at blive vegetar end at sige farvel til linser, bulgur, hjemmebag og goddag til alt det kød jeg egentlig godt kunne undvære. 

Har prøvet at faste, men ja kan jeg sagtens nok egentlig mit problem spiser ikke og kaster mig så pludselig over alt det forkerte så det var en metode der gik lige ind i mine dårlige rutiner - dvs. No go for mig. 

Så kan jeg tælle kalorier, tror egentlig det er vejen frem, men synes det er svært med alt det blande sammen mad jeg åbenbart spiser... 

Nå en masse ord, men ville egentlig bare høre de bedste råd til en kostomlægning der holder, ikke en skrap kur men en omlægning hvor man også taber sig i et tempo så jeg ikke giver op

Jeg tror helt klart på, at Ðet er fuldstændig individuelt hvordan man bedst taber sig. Jeg synes man må finde ud af hvilken mad man næsten ikke kan undvære og hvilken man kan. Og så kan man se på hvor mange måltider man har brug for dagligt og i hvilke mængder. Hvilken motion/bevægelse kan lægges ind? Og så tror jeg klart på, at det er bedre at ta det stille og roligt. Langsomt vægttab er ofte mere ffektivt i den lange ende. For så har man ikke presset sig selv for meget og tar det hele på igen. For mig selv er kalorietælling helt klart bedst. Jeg har brugt madlog. Så springer jeg ofte morgenmaden over, ved godt man siger at bla, bla, men er sådan set ikke sulten før ved 10-11 tiden og er fint frisk, tilgengæld er jeg altid mega sulten eftermiddag/aften. og det uanset om jeg har spist morgenmad eller ej. Motion er for mig korte cykelture, gåture og i sjældne perioder svømmehallen. Jeg kan desuden nemt undvære kød, men ikke kulhydrater. Og grøntsager. Jeg kan desuden bedre undvære fedt end sukker. held og lykke! Jeg planlægger selv at gå i gang igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.