Jeg har desværre selv taget for meget på i min graviditet indtil videre, og må nok også gå på diæt når jeg engang har født. Er 21+0 i morgen, og har desværre allerede taget 10-11 kg på. De 8 kg røg dog på inden uge 14, da jeg følte mig nødsaget til at gå at småspise hele tiden grundet virkelig slem kvalme (at småspise kunne holde opkastningerne nede til ca. 10 gange om dagen). Kaster heldigvis kun op et par gange om ugen nu, og madleden er heldigvis ikke nær så slem. Inden mit bryllup i december sidste år tabte jeg 35 kg (det tog mig halvandet år at tabe dem). Fulgte de anbefalede kostråd og talte kalorier. Har hele vejen igennem spist masser af grove kulhydrater (kartofler, rugbrød, grovpasta, brune ris og fuldkornsbulgur), og i det hele taget bare helt almindeligt og fornuftigt. Forsøgte at få mine 600 gram frugt og grønt om dagen, nedsatte min indtagelse af mættet fedt, osv. Der var også stadig plads til lidt sødt ind imellem. Er vokset delvist op hos mine bedsteforældre, der begge to er meget slanke og sunde mennesker. De har altid fået en småkage til eftermiddagskaffen og sådan... Alt med måde.
Ens kost bør ikke være noget man skal gå og stresse over. Dyrkede for resten ikke nogen nævneværdig motion. Begyndte at gå til alt i stedet for at tage bussen, og fandt nogle work out sessions på youtube ind imellem med lidt aerobic og styrketræning og sådan.
Altid noget som man ikke behøvede specielle redskaber til, og som man kunne lave derhjemme. Det er det jeg kan anbefale hvis man som mig ikke er så glad for motion, og aldrig ville kunne få sparket sig selv regelmæssigt ned i fitnesscenteret alligevel.
Det skal være små ændringer og noget man kan holde, for ellers lykkes det ikke. Tror at det er derfor at mange på diverse modekure giver op undervejs.
Anmeld
Citér