lineog4 skriver:
Har hørt meget godt om 4:3 og 5:2 og kender en del med gode resultater. Men det går bare ind og gør mine dårlige vaner mere dårlige. For jeg kan sagtens gå en hel dag uden at spise og når jeg så spiser så går det amok og helst med dårlige ting. Kan sagtens først begynde at spise når jeg får fri fra arbejde men så har jeg så ondt af mig selv... Derfor er det ikke måden for mig må jeg erkende, for mig skal det være noget hvor jeg spiser mig til energi og overskud
Ja vi er jo forskellige, jeg kan slet ikke med forbud, hvis jeg ikke må spise fx chokolade, ja så sidder jeg og tænker på chokolade konstant, og til sidst spiser jeg en 200g bar.....
Af samme grund har vi herhjemme en madplan der inkluderer vores laster. Min største last er burgere (helst McD), så hver fredag hedder menuen "international", og ret ofte er det hjemmelavede burgere med pommes frites. Vi har sådan en Actifry hvor man kan laver gode pommes frites af rigtige kartofler uden ret meget olie. Det er naturligvis flere kalorier end hvis man spiste grøntsagssuppe, men betydelig mindre end "the real deal", og man får jo så styret sin lyst - den mentale mæthed betyder jo også noget.
i øvrigt kan man på Utube søge en australsk gut "Nicos kitchen" - han er selv mega fastfood junkie, og har derfor fundet frem til opskrifter hvor han får smagen af de forskellige ting frem, så man kan efterligne det derhjemme.
Min mand (der også er italiener) er til pizza, og det får vi fast HVER lørdag med gnavegrønt til. Igen klart nok flere kalorier end så meget andet, men så undgår vi take-away/fryse pizza. Den hjemmelavede udgave er jo med nogle gode råvarer, og fordi vi får det så tit undgår vi at rå-æde.
Anmeld
Citér