Bedste råd...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg skal også igang, synes personligt st 4:3 er super fordi der ikke er noget der er "forbudt", men man er jo så forskellig.

Du kan også tage sådan nogle HUSK piller sammen med dit vand før maden, det er fibre så de fylder godt og tager en del af appetitten. 

Jeg kørte også engang med en slags "skal spises dagligt" madplan, så jeg måtte egentlig spise hvad jeg ville, men skulle dagligt spise fx 6 rå gulerødder, en håndfuld mandler, 2 stk rugbrød osv - når man først har fyldt op med sunde ting, er der kun begrænset plads til det usunde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2015

lineog4

Lomm skriver:

Jeg skal også igang, synes personligt st 4:3 er super fordi der ikke er noget der er "forbudt", men man er jo så forskellig.

Du kan også tage sådan nogle HUSK piller sammen med dit vand før maden, det er fibre så de fylder godt og tager en del af appetitten. 

Jeg kørte også engang med en slags "skal spises dagligt" madplan, så jeg måtte egentlig spise hvad jeg ville, men skulle dagligt spise fx 6 rå gulerødder, en håndfuld mandler, 2 stk rugbrød osv - når man først har fyldt op med sunde ting, er der kun begrænset plads til det usunde.

Har hørt meget godt om 4:3 og 5:2 og kender en del med gode resultater. Men det går bare ind og gør mine dårlige vaner mere dårlige. For jeg kan sagtens gå en hel dag uden at spise og når jeg så spiser så går det amok og helst med dårlige ting. Kan sagtens først begynde at spise når jeg får fri fra arbejde men så har jeg så ondt af mig selv... Derfor er det ikke måden for mig må jeg erkende, for mig skal det være noget hvor jeg spiser mig til energi og overskud 

Anmeld Citér

26. december 2015

nielsen80

lineog4 skriver:

Har prøvet madlog og også andre optælling og jeg går hele tiden død på aftensmaden fordi jeg åbenbart blander meget sammen i min mad og det tager en krig - men ja det er nok vejen frem. 

Før min sidste gik jeg en time hver dag og det er i gang igen (fra i går) elsker det, og kan egentlig ikke forstå hvorfor jeg holdt op

Kan jeg godt forstå, jeg ville selv gå død i det. Derfor anbefalder jeg højst et par uger, fordi det giver et overblik over, hvor ens synder ligger. Altså er det de flydende kalorier, er det aften spiseri eller noget tredje, som gør man tager på/ikke taber sig. Når man har identificeret det, så er det nemmere at komme af med.

Men gåtur er guld!!!! Både for krop og sjæl. Jeg elsker min daglige gåtur. Kiloene rasler ikke af, men jeg synes personligt, at fedtet sidder anderledes(bedre) når man sørger for at være aktiv.  Og den ro man har til at samle tanker og afstresse, er bare fantastisk. Så det vil være mit ultimative råd - selvom det ikke gør du taber dig med lynets hast.

Har ikke erfaring med at skulle tabe mig mange kilo, og ved ikke hvor mange du snakker om - men hvis det er mange tænker jeg også en diætist eller træner kunne være en mulighed.

held og lykke med det!

Anmeld Citér

26. december 2015

Mulle0802

lineog4 skriver:

har allerede skrevet mail til en der bliver anbefalet her i nærheden - tak for skubbet

Godt gået 

Opdatere du med hvordan det går for dig 

Anmeld Citér

26. december 2015

grinny

Det jeg har gjort er at skære sukker og stivelse helt ud af min kost. Jeg har valgt at der ikke findes dage hvor jeg må tage lidt sukker - men jeg er også ude i et kæmpe vægttab, så man kan jo godt have en dag om ugen hvor det er okay.

Så spiser jeg kun 1 portion til aftensmad, sørger bare for at mine råvare er gode så jeg derfor vil være mæt resten af aftenen. 

Motion kommer man altså ikke helt uden om, så en gåtur om dagen er en god ide 

Det er råd jeg er kommet langt med - og jeg føler ikke jeg lever et sparsomt liv, for man kan få mange gode ting i stedet for slik og chokolade 

Anmeld Citér

26. december 2015

lineog4

grinny skriver:

Det jeg har gjort er at skære sukker og stivelse helt ud af min kost. Jeg har valgt at der ikke findes dage hvor jeg må tage lidt sukker - men jeg er også ude i et kæmpe vægttab, så man kan jo godt have en dag om ugen hvor det er okay.

Så spiser jeg kun 1 portion til aftensmad, sørger bare for at mine råvare er gode så jeg derfor vil være mæt resten af aftenen. 

Motion kommer man altså ikke helt uden om, så en gåtur om dagen er en god ide 

Det er råd jeg er kommet langt med - og jeg føler ikke jeg lever et sparsomt liv, for man kan få mange gode ting i stedet for slik og chokolade 

Ingen stivelse så mener du også linser, bulgur osv ikke? Har jeg haft gjort og tabte mig fint, men kunne simpelthen ikke holde det i det lange løb. Skal have en omlægning hvor det er med de ting inkluderet. 

Udover det er jeg altså også en alt eller intet - kan ikke have en synde dag for så kan den jo også være i morgen og i overmorgen og og...

Anmeld Citér

26. december 2015

lineog4

Mulle0802 skriver:

Godt gået 

Opdatere du med hvordan det går for dig 

Ja hvis det går godt 

Anmeld Citér

26. december 2015

jenny4

Jeg tror det bedste råd jeg har fået er at være realistisk omkring det. Lad være at sætte målet til eks "tab 20 kg" - sig i stedet "nu vil jeg være sundere". Prøv hver dag at tænke på at spise lidt mindre men uden at lave forbud. Vores skøre sind er indstillet på at forbud skal brydes så det dur ikke at sige "må ikke". Og så sæt nogle delmål som er til at tage og føle på. For mig virker det at tænke, vand når jeg er tørstig, kun en franskbrød, vent ti minutter og se om jeg stadig er sulten og så det allervigtigste: Lad de usunde varer blive i butikken. 

Anmeld Citér

26. december 2015

grinny

lineog4 skriver:

Ingen stivelse så mener du også linser, bulgur osv ikke? Har jeg haft gjort og tabte mig fint, men kunne simpelthen ikke holde det i det lange løb. Skal have en omlægning hvor det er med de ting inkluderet. 

Udover det er jeg altså også en alt eller intet - kan ikke have en synde dag for så kan den jo også være i morgen og i overmorgen og og...

Mener mere stivelse som i kartofler, hvide ris og hvid pasta.7

Har selv 1-2 dage om ugen hvor vi får grov bulgur - sørger bare for at det altid er grov  Det er nemlig super godt og mættende 

Anmeld Citér

26. december 2015

lineog4

grinny skriver:

Mener mere stivelse som i kartofler, hvide ris og hvid pasta.7

Har selv 1-2 dage om ugen hvor vi får grov bulgur - sørger bare for at det altid er grov  Det er nemlig super godt og mættende 

Okay det lever jeg stort set uden allerede �� Mangler bare de dejlige hjemmebagte boller, kage, kanelsnegle, hjemmebagt rugbrød og og og også forsvinder lige så stille ud af dagsrationen ��

Men kan "sagtens" klare mig uden ris, pasta (og det til trods for manden er italiener) og kartofler. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.