Smølfine123 skriver:
Så det er mangel på selvstændighed hvis ens mand ikke er med på råd eller har nogen indflydelse på beslutningen om man skal have en tatovering på ryggen fx.? Det er da trods alt også noget ham skal se på de næste 40-50 år.
Jeg er selvstændig, men jeg er da også lydhør overfor hvad andre siger og har stor respekt for min mands smag og mening. Jeg lytter da også stadigvæk på råd fra min mor...
jeg er da helt med på at man selv træffer valget - men jeg giver da også råd den anden vej og vil da ikke ønske at han får skæg fx. Andre synes det er fint og jeg ville da leve med det. Men jeg ville aldrig bryde mig om det. Det gør da ikke at man elsker den anden mindre eller er overfladisk.
Der er jo stor forskel på at tage med på råd eller ikke ville gøre noget man virkelig gerne vil selv fordi ens mand nedlægger veto.
Da jeg fik min tatovering fx var min mand med på råd på den måde, jeg spurgte hvad han syntes om mine ideer til placering, om tegningen osv. Men da jeg vidste det var noget JEG ville, så var han ikke med på råd og hvorvidt jeg skulle. Og kan han ikke lide at se på den så er det ærgerligt.
Hvis jeg ønsker at klippe mig helt kort, og det er mit ønske. Så kan jeg høre ham om frisurer, om farve om detaljer, men hvis JEG ønsker at være korthåret så er det bare sådan det er.
Jeg spørger gerne om den kjole er pæn på, om jeg hellere skulle have de sko på til osv. Og jeg lytter gerne, men jeg vil fx aldrig tage noget på jeg ikke føler mig tilpas i bare fordi min mand kan lide det, så igen i sidste ende er det mig der bestemmer.
Jeg kan også udtale mig om min mands tøjvalg fx men i sidste ende vælger han da, og jeg ville aldrig sige: fordi du får skæg, fordi du klipper håret sådan, fordi du får en stor tatovering eller.... Så kan jeg ikke tænde på dig...
så jo vi kan give hinanden råd, men vi er selvstændige individer som bestemmer helt selv.
Var forresten en gang til en polterabend og inden længe talte alle de skønne kvinder om, hvad deres mænd skulle have på til brylluppet. Den ene havde nedlagt veto for han skulle have ditten og datten på selvom han hellere ville have dytten, en anden havde købt det for ham fordi det skulle matche hendes, en tredje var stadig i diskussion for tænk han ville have.... Og sådan var det hele vejen rundt. Og mig, jeg anede da ikke hvad han skulle have på, det var da hans problem og endte han i et par cowboybukser og en t-shirt som altid, ja så gjorde han da det, men han skulle altså følges med mig med min lange fine kjole