Hvor meget har jeres kæreste/mand at sige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2015

lineog4

Smølfine123 skriver:

Er lidt overrasket over alle dem der siger mit hår/ tøj - min beslutning. Selvfølgelig skal man lang hen af vejen selv kunne bestemme men mændene tænder jo altså også på hvad man har på eller ens hår. Det gør da en ret stor forskel om man har kort hår eller hvis det går ned til taljen. Jeg synes faktisk håret er noget at det der ændrer ens udseende mest.

hvis min mand sagde klart nej ville jeg da sikkert lade være. ... Eller overveje det meget før. 

Prøv at vende det om og manden lige pludselig fik en ide om overskæg eller fuldskæg.... Hvis man er faldet for en der var glatbarberet........

Ville slet ikke overveje at spørge ham. Kunne sagtens spørge til råds, eller vise ham et billede eller.... Man kunne også sagtens sig; nej det tror jeg ikke ville være pænt og så ville jeg overveje igen og så også spørge andre måske... 

Men at han ikke skulle tænde på mig har jeg slet ikke overvejet. Vi mødte hinanden for 23 år siden, jeg var 19 vejede 55 kilo, ingen rynker, brysterne stak lige ud i vejret og min numse havde ikke hørt om tyngdekraften. Nu 23 år efter har jeg født 4 børn, brysterne kan bestå ikke bare blyantsprøven men oenalhusprøven, mine mavemuskler har ikke fundet sammen så har både topmave og navlebrok, mine ben er blevet 10 cm kortere efter numsen mødte tyngdekraften og jeg vejer alt for meget, jeg har rynker og de fine blå øjne er foldet godt ind... Og han tænder stadig på mig så tænker kan han klare så kan han nok også klare en frisure der ikke passer ind i hans billede af en kvinde 

Jo jeg vil gerne at min mand synes jeg er fantastisk og jeg tænker da over det, men er også nået der til at jeg forstår han åbenbart også synes jeg er lækker selvom jeg selv ikke kan klare mit spejlbillede....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt spørge hvad min mand synes, men jeg bestemmer helt alene selv. Det er mit hår! 

Ja, jeg klippede det også fuldstændig kort på et tidspunkt. Jeg elskede det. Det var SÅ rart at være korthåret. 

Håret vokser jo ud igen. Det er ikke verdens undergang. jeg siger go for it, hvis det er det du vil

Anmeld Citér

26. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Smølfine123 skriver:

Er lidt overrasket over alle dem der siger mit hår/ tøj - min beslutning. Selvfølgelig skal man lang hen af vejen selv kunne bestemme men mændene tænder jo altså også på hvad man har på eller ens hår. Det gør da en ret stor forskel om man har kort hår eller hvis det går ned til taljen. Jeg synes faktisk håret er noget at det der ændrer ens udseende mest.

hvis min mand sagde klart nej ville jeg da sikkert lade være. ... Eller overveje det meget før. 

Prøv at vende det om og manden lige pludselig fik en ide om overskæg eller fuldskæg.... Hvis man er faldet for en der var glatbarberet........

Hår gror ud igen hvis det viser sig ikke at du til en. Desuden er det forhåbentlig ikke håret der er afgørende for hverken sex eller kærlighed, og hvis det er, vil jeg næsten vove at påstå at ens forhold ikke stikker ret dybt  desuden er en kvinde der har det godt med ejet udseende vel at foretrække fremfor en der er ked/træt af hvordan hun ser ud.

folk forandre sig med alderen, det gør alle, og så længe det kun er håret eller garderoben der ændre sig, er man virkelig ikke særlig hårdt ramt af forandringer  

Anmeld Citér

26. december 2015

Ellie79

Nu tror jeg ikke min mands kærlighed til mig sidder i længden på mit hår, men i mine indre værdier og den livsholdning jeg har, at jeg har født 3 børn og hver dag balancere en hverdag som kæreste, mor og kollega på arbejdsmarkedet. Jeg er ret sikker på han tænker det samme om mig og ville han have skæg så respekterer jeg det.  

Anmeld Citér

26. december 2015

Benjamins'mor

Jeg har længe gået og overvejet at prøve at blive klippet kort DS mit hår er tyndt og slasket. Og jeg er bare så træt af det....der skal ske noget med det... Men..... Min kæreste vil slet ikke have at jeg gør det. Jeg har endda fundet nogle billeder af håret og han vil ikke engang se dem. Han mener at det ikke vil komme til at se godt ud og at jeg er for stor kropsmæssigt til at jeg vil kunne bære det. Det med kroppen kan jeg sagtens tåle at høre da jeg godt ved at jeg har for meget på sidebenene og sådan noget kan vi godt sige til hinanden uden at vi bliver sure. 

Jeg har prøvet at forklare ham at det altid vil vokse ud igen og tænk nu hvis det kom til at se skide godt ud. Jeg har før fået mit hår klippet i en kort page og jeg fik så mange ros for det af alle. 

Min barsel er snart slut, jeg har 2 børn og jeg vil bare så gerne se lidt mere voksen ud og det tror jeg at den korte frisure vil hjælpe på det. 

Jeg ved at hvis jeg bare klippede mig selvom han siger nej så vil han blive meget sur og skuffet. Men hvordan pokker får jeg ham til at komme med på ideen om den korte frisure?? 

Jeg spørger tit min mand til råds, men i sidste ende bestemmer jeg selv. Og han er som sådan også ligeglad. 

Jeg havde hår til midt på ryggen, men det var slidt efter rigtigt mange farvninger. Så i november 2014 stoppede jeg med at farve hår og for et par mdr siden fik jeg det klippet til skuldrene. Nu er det selvfølgelig vokset ud igen, men du kan se på billederne nedenunder. 

Jeg er simpelthen så glad for det, og der går ikke længe før det sidste grimme farve er groet nok ud til at det kan klippes af. Mit hår er så meget sundere og lettere nu. 

Jeg vil bare sige, dit hår dit valg. Han kan have en mening, men i sidste ende bestemmer du det jo selv. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. december 2015

TNBC

Smølfine123 skriver:

Mit hår, mit tøj jeg bestemmer, ja han må gerne komme med en mening, men han skal ikke bestemme hvad jeg gør ved mig selv. Altså med ting, der kan forsvinde, skiftes og gro ud igen. Ting der ikke ændre min krop for evigt.

Ja, min mand må blive skaldet, langt skæg, få ny tøjstil, for det er hans krop, ikke min. Jeg vil sige min mening, men i sidste ende er det hans valg.
Og hvis jeg stopper med at elske min mand, bare fordi han får langt skæg, skal jeg nok lige tænke over om jeg faktisk elsker ham eller kun hans udseende. Og jeg håber da heller ikke at min mand ville stoppe med at elske mig, fordi jeg ændrede mit hår(jeg er VIRKELIG kort håret.. )

Jeg gør hvad jeg vil, for jeg skal føle mig godt tilpas, han må gerne have en mening, og jeg lytter, men jeg bestemmer over mig selv.

Anmeld Citér

26. december 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

her tæller hans mening rigtig meget.. mest af alt fordi jeg er hamrende dårlig til at vælge hvad der ser godt ud til mig... har jeg altid haft svært ved... så derfor stoler jeg meget på hans mening...

Lige med håret endnu mere end tøjet da hvis det bliver for kort tager lang tid førend det er kommet ud igen...

Anmeld Citér

26. december 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Smølfine123 skriver:

Da min mand og jeg lærte hinanden at kende for over 25 år siden, havde jeg ikke født vores fem børn, havde ingen strækmærker, ingen løs hud, havde noget mere og længere hår, og han var noget mere trænet, havde ikke de fine rynker i ansigtet og havde ikke overskæg....og heller ikke antydning af en lille måne på hovedet...

Jeg er godt nok glad for, at vores kærlighed ikke sidder i de forandringer vi hver især har gjort igennem årene, men mere i vores liv sammen.

Mit hår har haft alverdens farver og faconer og jeg har godt nok aldrig en eneste gang overvejet at spørge min mand til råds ang det. Jeg har også vejet både mere og mindre end jeg gør nu...og det har jeg altså heller ikke spurgt ham til råds om.

Mit tøj,make up mv....det klare jeg bare selv og han klare hans egen stil selv. Selvfølgelig kan vi godt sige...at den og den frisure klædte dig bedre, eller den farve står pænere til dine øjne osv.

Men jeg ville godt nok løbe skrigene væk ret hurtigt hvis hans kærlighed tik mig og vores liv sad i længden på mit hår, eller i et af mine strækmærker...  

Anmeld Citér

26. december 2015

Babilooo

der er selvfølgelig ændringer man ikke kan gøre ved - strækmærker og flere rynker osv.

Og selvfølgelig sidder kærligheden ikke i længden på ens hår. Jeg ville imidlertid ikke lave en stor ændring (tatovering, fra lang til ultra kort hår osv.) uden at min partner var med på ideen. Det giver sig selv at man ikke forlader hinanden pga det men jeg synes faktisk, at det er respekt at man høre hinandens meninger om sådanne ting. Og jo hår vokser ud - mennhvis du går fra 40 cm til 10 cm langt hår tager det år. Og 

Anmeld Citér

26. december 2015

AJ14

Anonym skriver:

Jeg har længe gået og overvejet at prøve at blive klippet kort DS mit hår er tyndt og slasket. Og jeg er bare så træt af det....der skal ske noget med det... Men..... Min kæreste vil slet ikke have at jeg gør det. Jeg har endda fundet nogle billeder af håret og han vil ikke engang se dem. Han mener at det ikke vil komme til at se godt ud og at jeg er for stor kropsmæssigt til at jeg vil kunne bære det. Det med kroppen kan jeg sagtens tåle at høre da jeg godt ved at jeg har for meget på sidebenene og sådan noget kan vi godt sige til hinanden uden at vi bliver sure. 

Jeg har prøvet at forklare ham at det altid vil vokse ud igen og tænk nu hvis det kom til at se skide godt ud. Jeg har før fået mit hår klippet i en kort page og jeg fik så mange ros for det af alle. 

Min barsel er snart slut, jeg har 2 børn og jeg vil bare så gerne se lidt mere voksen ud og det tror jeg at den korte frisure vil hjælpe på det. 

Jeg ved at hvis jeg bare klippede mig selvom han siger nej så vil han blive meget sur og skuffet. Men hvordan pokker får jeg ham til at komme med på ideen om den korte frisure?? 

Min mand har ikke forstand på sådan noget. Så spørger ham ikke rigtigt om sådan noget. ☺men du kan ved nogen frisører få dem til at lave et billede af dig hvor de laver frisuren på billedet. Så du selv kan se hvordan det kommer til at se ud på på billedet af dig inden de klipper dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.