Så skuffet og ked af det... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2015

Moar2011

Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med dette... Jeg er nygravid i 6. uge, og jeg er 18 år gammel. Sagen er dette AT (og håber ikke jeg forvirrer jer..) men jeg er kærester med min storesøsters kærestes lillebror, og hun blev IKKE ligefrem glad da hun fandt ud af at vi var blevet kærester, hvilket jeg blev lidt ked af, men var sådan set ligeglad for det var og ER ægte kærlighed. Jeg har derfor kendt min kæreste ligeså lang tid min søster og hendes kæreste har været sammen, hvilket er 8 år. Nå, men jeg er jo gravid nu, og var bange for at fortælle min søster det, så det måtte min kæreste sige til hans bror, som derefter fortalte det til min søster, og jeg var hjemme hos hende i dag og der var den dårligste stemning... faktisk så dårlig at jeg var tæt på at græde.. Hun sagde til mig: "Jeg har godt nok mange holdninger som jeg nok ikke burde sige til dig." Og det var det? Altså så kunne jeg sidde der og vide det. 

Jeg har også en anden storesøster som ellers altid har sagt til mig at jeg ville blive en god mor osv, men nu hvor jeg er gravid så er hun så tarvelig. Hun er lesbisk og har prøvet at få et barn osv, hvilket jeg ikke har styr på eller noget og så i dag spurgte hun ind til mit lægebesøg og svarede koldt, hvor jeg spurgte hvad der var galt, så skrev hun "Hvad tror du selv?" så svarede jeg hvorfor hun var sådan der, så skriver hun fandeme "Jeg er fandeme mere voksen og passer mine ting og så kan jeg ikke få en unge når du bare skal kneppe og så er det fint." Jeg har det SÅ dårligt over mine søstre er så tarvelige. Jeg har været så ked af det i dag og min kæreste blev nødt til at trøste mig i en time... Ved ikke hvad jeg skal tænke om dem nu. For de er virkelig ikke søde :-(

BEKLAGER LANGT OPLÆG........ Har bar brug for at høre meninger fra jer... 

Luk dem ude af dit liv indtil de kan blive voksne !!! 

I går en fantastisk tid i møde og den skal i nyde og ikke høre på jaloux søskende .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2015

Loa

Jeg forstår heller ikke dem, der beder dig undskylde.

Er du forpligtet til at oplyse din søster om din graviditet? Næh, det er du egentlig ikke.
Jeg selv hørte om min søsters graviditet via min far, og jeg har aldrig spekuleret over om det var forkert eller ej. 

Uanset om man forstår deres følelser eller ej, kan det aldrig nogensinde blive okay, at tale så grimt til et andet menneske.
Jeg var blevet sindssyg vred og fortalt dem, at enten begynder de at respektere mig som menneske og tale ordentligt eller også behøver de ikke være en del af mit liv.

Livet er for kort til at bruge det på mennesker, der gør en ked af det.

Min søster havde forøvrigt kendt sin mand i 17 år, da jeg gaflede hans fætter, som jeg nu er gift og har barn med. 
Havde min søster været imod det, havde det bare været ærgerligt. Man er sin egen lykkes smed og den skal ens søster da ikke stå i vejen for, fordi hun synes det er akavet. (Min søster var så stor nok til blot at glæde sig på mine vegne)

Held og lykke med graviditet.  Og ikke mindst familien.

Man er ikke forpligtiget til at oplyse sin søster om sin graviditet, men hvis man ikke gør det, hvordan kan man så forvente en jubelscene fra hende? Det må gå lidt begge veje.

Til TS:

Jeg synes i øvrigt du skal læse lidt grundigere hvad folk skriver, folk sviner dig ikke til, som du åbenbart tolker det som. Ja de skriver din måde at håndterer dine søstre på, måske heller ikke har været den bedste, MEN jeg læser da stort set alle skriver, at det slet ikke er ok den måde de har skrevet til dig på. Måden de formulerer sig på til dig, er rigtig groft og ubehøvlet, især over for deres lillesøster. Måske i alle tre skulle arbejde lidt på jeres søskende forhold, hvis i altså gerne vil have et lidt bedre og tættere forhold...

At du er kæreste med din søsters svoger, kan jeg så i øvrigt slet ikke forstå er et problem...

Anmeld Citér

5. december 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Loa skriver:

Man er ikke forpligtiget til at oplyse sin søster om sin graviditet, men hvis man ikke gør det, hvordan kan man så forvente en jubelscene fra hende? Det må gå lidt begge veje.

Til TS:

Jeg synes i øvrigt du skal læse lidt grundigere hvad folk skriver, folk sviner dig ikke til, som du åbenbart tolker det som. Ja de skriver din måde at håndterer dine søstre på, måske heller ikke har været den bedste, MEN jeg læser da stort set alle skriver, at det slet ikke er ok den måde de har skrevet til dig på. Måden de formulerer sig på til dig, er rigtig groft og ubehøvlet, især over for deres lillesøster. Måske i alle tre skulle arbejde lidt på jeres søskende forhold, hvis i altså gerne vil have et lidt bedre og tættere forhold...

At du er kæreste med din søsters svoger, kan jeg så i øvrigt slet ikke forstå er et problem...

Jeg reagerer heller ikke så meget på den manglende jubelscene, som på den meget grimme respons fra søsteren.

Jeg skal da være ærlig og indrømme, at jeg var dybt misundelig på min søster, men jeg blev da glad på hendes vegne og udtrykte det også. Alt andet er da småligt. Også selv om man har fået det at vide af 3. part.

Anmeld Citér

5. december 2015

Anonym

Anonym skriver:

Kiggede lige på mit opslag der hed "Så skuffet og ked af det", men det er fandeme kun blevet værre nu. Jeg ville havde låst denne her tråd hvis jeg kunne, men det kan jeg altså ikke, så jeg kan ikke se på jeres kommentarer mere. Skriv hvad i vil, jeg ser det bare ikke. Synes fandeme i er stride, for at være ærlig.

Det er desværre et problem her inde man skal virkelig passe på med hvad man skiver da folk her inde har det med at spille kloge og snakke om alt muligt andet ind det man søgte svar på. 

Vis du er lykkelig med din kæreste skal du på ingen måde tage dig af hvad ser bliver skrevet her inde  

Og tillykke med graviditeten nyd det og lad hver at tænk så meget over hvad andre siger selv om det er svært 

Anmeld Citér

5. december 2015

put

Jeg kan slet ikke se der skulle være et problem i at ts er kæreste med sin søsters kærestes bror?? Hvorfor ses det mon som et problem? 

Anmeld Citér

5. december 2015

CarinaSB

Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med dette... Jeg er nygravid i 6. uge, og jeg er 18 år gammel. Sagen er dette AT (og håber ikke jeg forvirrer jer..) men jeg er kærester med min storesøsters kærestes lillebror, og hun blev IKKE ligefrem glad da hun fandt ud af at vi var blevet kærester, hvilket jeg blev lidt ked af, men var sådan set ligeglad for det var og ER ægte kærlighed. Jeg har derfor kendt min kæreste ligeså lang tid min søster og hendes kæreste har været sammen, hvilket er 8 år. Nå, men jeg er jo gravid nu, og var bange for at fortælle min søster det, så det måtte min kæreste sige til hans bror, som derefter fortalte det til min søster, og jeg var hjemme hos hende i dag og der var den dårligste stemning... faktisk så dårlig at jeg var tæt på at græde.. Hun sagde til mig: "Jeg har godt nok mange holdninger som jeg nok ikke burde sige til dig." Og det var det? Altså så kunne jeg sidde der og vide det. 

Jeg har også en anden storesøster som ellers altid har sagt til mig at jeg ville blive en god mor osv, men nu hvor jeg er gravid så er hun så tarvelig. Hun er lesbisk og har prøvet at få et barn osv, hvilket jeg ikke har styr på eller noget og så i dag spurgte hun ind til mit lægebesøg og svarede koldt, hvor jeg spurgte hvad der var galt, så skrev hun "Hvad tror du selv?" så svarede jeg hvorfor hun var sådan der, så skriver hun fandeme "Jeg er fandeme mere voksen og passer mine ting og så kan jeg ikke få en unge når du bare skal kneppe og så er det fint." Jeg har det SÅ dårligt over mine søstre er så tarvelige. Jeg har været så ked af det i dag og min kæreste blev nødt til at trøste mig i en time... Ved ikke hvad jeg skal tænke om dem nu. For de er virkelig ikke søde :-(

BEKLAGER LANGT OPLÆG........ Har bar brug for at høre meninger fra jer... 

Kære dig :-) kæmpe stort tillykke med din bette spir :-) jeg kan sq godt forstå at du er ked af det og rigtig meget skuffet. Jeg syntes ærligt at det er en skod måde dine søskende har behandlet dig på. Giv dem tid og de skal nok falde ned igen det er jeg sikker på. Og du skal på ingen måder undskylde til din søster. Du skal bare nyde at der er en lille på vej og nyd kærligheden og ved du hvad så skal det hele nok gå :-) 

held og lykke herfra :-)

Anmeld Citér

5. december 2015

lineog4

RGN skriver:

Jeg reagerer heller ikke så meget på den manglende jubelscene, som på den meget grimme respons fra søsteren.

Jeg skal da være ærlig og indrømme, at jeg var dybt misundelig på min søster, men jeg blev da glad på hendes vegne og udtrykte det også. Alt andet er da småligt. Også selv om man har fået det at vide af 3. part.

Jeg er måske smålig, men jeg har givet mig selv lov, både med alderen og med det vi har gået igennem, til at være misundelig og egentlig også ikke hele tiden og med det samme at kunne glæde mig på andres vegne. Det har været en kæmpe lettelse og faktisk gjort jeg bedre kan glæde mig for nu er det ikke et krav, men noget jeg giver den tid det tager. 

Jeg synes det er helt okay selv for en søster ikke at være glad, ikke at kunne juble med det samme. Og vil hellere have ærligheden end forstillelsen. Det betyder ikke jeg synes ordene der er faldet er okay. Dog har jeg sådan en eller anden følelse af der er langt mere i den her historie ikke mindst et knapt sp godt forhold mellem 3 søstre

Anmeld Citér

6. december 2015

RGN

Profilbillede for RGN
lineog4 skriver:

Jeg er måske smålig, men jeg har givet mig selv lov, både med alderen og med det vi har gået igennem, til at være misundelig og egentlig også ikke hele tiden og med det samme at kunne glæde mig på andres vegne. Det har været en kæmpe lettelse og faktisk gjort jeg bedre kan glæde mig for nu er det ikke et krav, men noget jeg giver den tid det tager. 

Jeg synes det er helt okay selv for en søster ikke at være glad, ikke at kunne juble med det samme. Og vil hellere have ærligheden end forstillelsen. Det betyder ikke jeg synes ordene der er faldet er okay. Dog har jeg sådan en eller anden følelse af der er langt mere i den her historie ikke mindst et knapt sp godt forhold mellem 3 søstre

Igen;
Jeg anerkender misundelse, bekymring mm., men ikke søsterens ytring. Jeg ved ikke hvordan jeg tydeligere skal sige det.

Alle følelser er okay. Alle handlinger er ikke.

Anmeld Citér

6. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er desværre et problem her inde man skal virkelig passe på med hvad man skiver da folk her inde har det med at spille kloge og snakke om alt muligt andet ind det man søgte svar på. 

Vis du er lykkelig med din kæreste skal du på ingen måde tage dig af hvad ser bliver skrevet her inde  

Og tillykke med graviditeten nyd det og lad hver at tænk så meget over hvad andre siger selv om det er svært 

Jeg synes, det er et problem med de her "Man skal virkelig passe på, hvad man skriver herinde"-indlæg. TS skriver: 

Ved ikke hvad jeg skal tænke om dem nu. For de er virkelig ikke søde :-(

BEKLAGER LANGT OPLÆG........ Har bar brug for at høre meninger fra jer... "

Det nemmeste i verden er at give hende ret i, at hun har ret, og verden er dum. Det ændrer bare ikke spor på situationen. Hun ved ikke, hvad hun skal tænke om dem og har brug for at høre meninger, og adskillige herinde forsøger derfor at få hende til at se tingene fra en anden synsvinkel - HVORFOR mon søstrene reagerer sådan, kunne TS selv have grebet noget anderledes an, er der mulighed for at ændre noget, hvis TS fremadrettet ser på sin rolle og adfærd i konflikterne? 

Har man kun brug for at få at vide, at man intet kunne gøre anderledes, og at det hele er de andres skyld, så har du ret - så skal man passe på med at skrive, at man har brug for andre meninger. 

Anmeld Citér

6. december 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Kan slet ikke se, hvorfor TS skal have på puklen for at være kæreste med svogeren, de er jo på ingen måde i familie... Min mands kammerat har en kæreste... Hans lillebror er kæreste med hendes lillesøster og de er en stor lykkelig familie... Og laver alt sammen... Deres børn elsker at tilbringe tid sammen, idet deres børn er nogenlunde jævnaldrende... 

Det er jo på ingen måde Incest.. Men bare tilfældig, at søskende falder for samme familie...

Vil gerne høre begrundelsen for, hvorfor i mener at det er forkert?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.