Så skuffet og ked af det... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.626 visninger
44 svar
127 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2015

Anonym trådstarter

Har lige brug for at komme ud med dette... Jeg er nygravid i 6. uge, og jeg er 18 år gammel. Sagen er dette AT (og håber ikke jeg forvirrer jer..) men jeg er kærester med min storesøsters kærestes lillebror, og hun blev IKKE ligefrem glad da hun fandt ud af at vi var blevet kærester, hvilket jeg blev lidt ked af, men var sådan set ligeglad for det var og ER ægte kærlighed. Jeg har derfor kendt min kæreste ligeså lang tid min søster og hendes kæreste har været sammen, hvilket er 8 år. Nå, men jeg er jo gravid nu, og var bange for at fortælle min søster det, så det måtte min kæreste sige til hans bror, som derefter fortalte det til min søster, og jeg var hjemme hos hende i dag og der var den dårligste stemning... faktisk så dårlig at jeg var tæt på at græde.. Hun sagde til mig: "Jeg har godt nok mange holdninger som jeg nok ikke burde sige til dig." Og det var det? Altså så kunne jeg sidde der og vide det. 

Jeg har også en anden storesøster som ellers altid har sagt til mig at jeg ville blive en god mor osv, men nu hvor jeg er gravid så er hun så tarvelig. Hun er lesbisk og har prøvet at få et barn osv, hvilket jeg ikke har styr på eller noget og så i dag spurgte hun ind til mit lægebesøg og svarede koldt, hvor jeg spurgte hvad der var galt, så skrev hun "Hvad tror du selv?" så svarede jeg hvorfor hun var sådan der, så skriver hun fandeme "Jeg er fandeme mere voksen og passer mine ting og så kan jeg ikke få en unge når du bare skal kneppe og så er det fint." Jeg har det SÅ dårligt over mine søstre er så tarvelige. Jeg har været så ked af det i dag og min kæreste blev nødt til at trøste mig i en time... Ved ikke hvad jeg skal tænke om dem nu. For de er virkelig ikke søde :-(

BEKLAGER LANGT OPLÆG........ Har bar brug for at høre meninger fra jer... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2015

Mami

Jeg tænker først og fremmest du er nød til at stå op for dig selv, dvs, fortælle dine søstre ting selv. Ellers vil de aldrig se dig som voksen eller moden. 

Ja du har kendt din kæreste i 8 år, men i var 10 år da i mødte hinanden, ikke ligefrem seriøst fra start, i er meget unge, måske din søster reagere på det? 

Det er en grim måde din anden søster regerer på, men prøv at sætte dig i hendes sted, hun kæmper for at få en lille, fylder sig med hormoner og så bliver hun "overhalet" inde om af sin 18 ørige søster, det gør ondt. Hun mener nok stadig du bliver en god mor, men havde nok først regnet med det om et par år.

men det er slet ikke iorden de reagere sådan, hvad siger jeres forældre ? 

Anmeld Citér

5. december 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Jeg tænker først og fremmest du er nød til at stå op for dig selv, dvs, fortælle dine søstre ting selv. Ellers vil de aldrig se dig som voksen eller moden. 

Ja du har kendt din kæreste i 8 år, men i var 10 år da i mødte hinanden, ikke ligefrem seriøst fra start, i er meget unge, måske din søster reagere på det? 

Det er en grim måde din anden søster regerer på, men prøv at sætte dig i hendes sted, hun kæmper for at få en lille, fylder sig med hormoner og så bliver hun "overhalet" inde om af sin 18 ørige søster, det gør ondt. Hun mener nok stadig du bliver en god mor, men havde nok først regnet med det om et par år.

men det er slet ikke iorden de reagere sådan, hvad siger jeres forældre ? 

Vi har kun samme mor og hun synes det er tarveligt, men jeg ser næsten aldrig min mor så hun har bare skrevet og det virker lidt som om hun er ligeglad, og mig og min kæreste blev kærester da vi var 16, bare så du ikke misforstod det

men jeg er glad for jeg har min kæreste og hans tvillingesøster som støtter mig, de to er sådan set de eneste jeg er tæt med, men det er så også rigeligt med kærlighed jeg får fra dem hehe 

Anmeld Citér

5. december 2015

lillespir26

Har lige brug for at komme ud med dette... Jeg er nygravid i 6. uge, og jeg er 18 år gammel. Sagen er dette AT (og håber ikke jeg forvirrer jer..) men jeg er kærester med min storesøsters kærestes lillebror, og hun blev IKKE ligefrem glad da hun fandt ud af at vi var blevet kærester, hvilket jeg blev lidt ked af, men var sådan set ligeglad for det var og ER ægte kærlighed. Jeg har derfor kendt min kæreste ligeså lang tid min søster og hendes kæreste har været sammen, hvilket er 8 år. Nå, men jeg er jo gravid nu, og var bange for at fortælle min søster det, så det måtte min kæreste sige til hans bror, som derefter fortalte det til min søster, og jeg var hjemme hos hende i dag og der var den dårligste stemning... faktisk så dårlig at jeg var tæt på at græde.. Hun sagde til mig: "Jeg har godt nok mange holdninger som jeg nok ikke burde sige til dig." Og det var det? Altså så kunne jeg sidde der og vide det. 

Jeg har også en anden storesøster som ellers altid har sagt til mig at jeg ville blive en god mor osv, men nu hvor jeg er gravid så er hun så tarvelig. Hun er lesbisk og har prøvet at få et barn osv, hvilket jeg ikke har styr på eller noget og så i dag spurgte hun ind til mit lægebesøg og svarede koldt, hvor jeg spurgte hvad der var galt, så skrev hun "Hvad tror du selv?" så svarede jeg hvorfor hun var sådan der, så skriver hun fandeme "Jeg er fandeme mere voksen og passer mine ting og så kan jeg ikke få en unge når du bare skal kneppe og så er det fint." Jeg har det SÅ dårligt over mine søstre er så tarvelige. Jeg har været så ked af det i dag og min kæreste blev nødt til at trøste mig i en time... Ved ikke hvad jeg skal tænke om dem nu. For de er virkelig ikke søde :-(

1 tænker jeg de er jaloux ihvertfald den ene og i chok over du er gravid som 18 årig kan sku godt forstå at hende der brændende gerne vil være mor reagere sådan da hun er ked af det ikke er hende fra jeg var 18-23 begyndte jeg sku ærligtalt at græde hvertgang nogle jeg kendte blev gravide fordi jeg selv frygtede det aldrig blev mig 

2 det er dine storesøster de skal reagere sådan de er bekymrer for om du kan klare der hele så ung hvis jeg tænker rigtigt skal de nok vende på en terlerknen på et tidspunkt når chokket og jalousien har lagt sig bare rolig Du er kun 6 uger henne der kan nå at ske meget de næste mange mange uger prøv evt at lade være med at dele ting med dem før de selv spørger og hvis de blever sure over det siger du til dem at sådan de tog det da du fortalte det regnede du ikke med de ville vide noget om det 

Anmeld Citér

5. december 2015

PernilleogLouis

Ligemeget om de er jaloux eller bekymret så er det da på ingen måde okay at snakke på den måde. 

Forstår godt du er ked af det og skuffet - ville jeg også være. Du må få sagt til dem at det ikke er okay. 

Også et stort tillykke herfra

Anmeld Citér

5. december 2015

Newsence

Jeg tænker lidt at din storesøster måske er mega skuffet over at du ikke selv fortæller hende at du er gravid men lader din kæreste sige det til hendes kæreste.. Det virker ærlig talt meget umodent. Og måske tænker hun at hvis du er SÅ umoden at du ikke engang kan være voksen nok til at stå ved dit valg hvordan skal du så klare en baby.  Ærlig talt syntes jeg du skylder din store søster en undskyldning for den måde hun fik det afvide på. Sådan en nyhed siger man Face to Face. Hun reagere forkert og voldsomt og skylder også dig en stor undskyldning ingen tvivl om det men hun bærer ikke al skyld alene. Du har også din del.

din anden søster er i chok. Jeg har selv prøvet noget ligne og kender følelsen. Jeg holdte det til mig selv men tænkte lidt det samme som jeg tror din søster har tænkt. Det er pisse hårdt at kæmpe for at blive mor og så andre bare bliver det hurtigt. Giv hende lidt tid. Hun skal nok komme sig. Prøv ikke at snakke så meget graviditet med hende i starten. Lad hende selv spørge når hun er klar og glem så ikke at spørge ind til deres projekt. Du skriver du ikke ved så meget om det, men hvorfor skulle hun interessere sig for dit hvis du ikke interessere dig for hendes?? Hun går igennem et helved lige nu og du kom ubevist salt i såret så måske skulke du spørge lidt ind til hendes liv ??

derudover må du stå fast på din beslutning og så må de jo acceptere det eller blive væk 

Anmeld Citér

5. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror også din søster er skuffet over at få det at vide af en anden. Det ville jeg også have blevet! men hendes reaktion er voldsom og hun burde kunne holde noget af det inde i sig selv... 

Jeg tænker, at du kan vælge at snakke med hende om det eller lade hende lidt være indtil chokket har lagt sig..

det lyder også til at der lægger noget mere bag...

mht. Din anden søster så tror jeg også, at hub lige skal have lov til at bearbejde det. Hun prøver selv at få en og så kommer hendes søster og haler inden om... 

Når alt det her er sagt, så kan jeg godt forstå, du er ked af det og skuffet for man ønsker jo folk bliver glade, når de får nyheden at vide... 

Det er godt, du har din kæreste at støtte dig op af...

Anmeld Citér

5. december 2015

MomToBe-2017

Det er bare på ingen måder iorden.

hvis det var min søster, havde jeg spurgt hende om hvad filan hun bilder sig ind, og hvis hun havde tænkt sig at blive ved med at opfører sig så latterligt, så har jeg ikke noget at snakke med hende om. 

Det kan godt være den ene er jaloux og den anden er bekymeret eller måske også jaloux. Men det er din familie, og de burde støtte dig i alle de ting som du gerne vil og som gør dig glad. Og især en graviditet, da det er en enorm både stor og følsom ting. Jeg syntes på ingen måder der er nogen god undskyldning for deres opførsel... Aldrig i mit liv om jeg kunne finde på at gøre det overfor min søster, om hun så var 16, 17 eller 18....

Min mening er at du skal passe lidt mere på dig selv og få sagt fra i de situationer, vise dem at du på ingen måder finder dig i det. Så vil de måske os se dig som et lidt mere voksent menneske.  

Kæmpe krammer fra mig

Anmeld Citér

5. december 2015

Kløver

Anonym skriver:

Min tanke er at der er meget som har gået forud. Jeg ved ikke hvor stor afstand der er imellem fine søstre og dig? Om du bor hjemme eller er flyttet hjemmefra, om dig og kæresten bor sammen osv 

ang din lesbiske søster tænker jeg at hun har reageret på hendes eget forløb, hvis de har svært ved at få ønskebarnet og har kæmpet længe. Det er bestemt ikke hensigtsmæssigt men hvis hun reagerer ud fra egne følelser, kan man måske forstå hendes frustrastion, som handler mere om hende end om dig 

ang din anden søster er det noget mere tricky, har hun længe været imod, og hvor stor er aldersforskellen mellem jer, for er hun bare nogle år ældre og de har været kærester i 8 år  og hvis i blev kærester da du var 16 har i været sammen i 2 år men kendt hinanden i 8. At du vælger at være sammen med din søsters svoger, forstår jeg slet ikke, især ikke hvis det er ambivalent og akavet for din søster. At du har et behov for at skrive at det ER ægte kærlighed, virker som om for mig at noget stikker dybere og om du selv skal bekræftes i det hele. 

At du heller ikke selv fortæller om graviditeten forstår jeg godt hvis din søster reagerer på. Jeg ville blive ked af det hvis min søster ikke ville dele det men det kommer af omveje. 

Det hele virker lidt mystisk og selvom jeg godt forstår dine følelser kan jeg også sagtens sætte mig ind i hvad problematikker og følelser det kan sætte gang i hos dine søstre 

Anmeld Citér

5. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes - groft sagt - at du får, hvad du beder om. Dine søstres reaktioner er ikke ok, men det er din egen heller ikke. 

Søster 1 møder ikke en 18-årig lillesøster, der modent står op for sig selv og sit valg ved at sige: "Hurra, jeg er gravid, og det er gennemtænkt - jeg glæder mig og har styr på tingene!" Hun hører ad omveje om din graviditet - det får det til at virke "lusket" og som noget, du ikke helt vil stå ved. Desuden viser du jo derved, at du ikke ønsker at være fortrolig med hende, men lader det være helt op til hende, hvordan I skal tale om det. Du skal være mor! - men du tør end ikke sige det til din søster. Hun er helt sikkert i tvivl om, om du har tænkt det igennem og har styr på økonomi, uddannelse osv., og ved at "putte med det" får du det til at virke som noget, der ikke helt tåler dagens lys. 

Søster 2 kæmper en kamp, du ikke "har styr på eller noget". Har du spurgt hende til det? Hvis du ikke har vist hende nogen interesse eller medfølelse, er det meget forlangt, at hun skal blive ellevild på dine vegne. Hun skal tale ordentligt til dig! - men måske skal du også tale med HENDE om det, hun kæmper med? 

Du kan ikke blive i rollen som den tilbageholdende lillesøster nu, hvor du vil være voksen med en voksens ansvar. På ét område af voksenlivet er det dig, der bliver den "store" søster nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.