Så skuffet og ked af det... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2015

Kløver

Anonym skriver:

Ej hvor du bare ikke forstår mig. Jeg vil sgu da godt være kærester med ham. Men at han er min søsters svoger er jeg ligeglad med når jeg elsker ham.

Men du harjo selv valgt at følge de følelser, man elsker jo ikke en person ved første øjekast 

har du tænkt tanken at børnene vil få samme mormor og morfar OG samme farmor og farfar som deres fætre og kusiner ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2015

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Kan det også bunde i bekymring fordi hun netop har noget uønsket livserfaring? Nu skriver du ikke om du bor hjemme eller er flyttet, alene eller med din søsters svoger, job/udd situation 

Jeg bor sammen med min kæreste i lejlighed 

Anmeld Citér

5. december 2015

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Men du harjo selv valgt at følge de følelser, man elsker jo ikke en person ved første øjekast 

har du tænkt tanken at børnene vil få samme mormor og morfar OG samme farmor og farfar som deres fætre og kusiner ? 

Ja. Og hvad er der galt i det? Har ikke spurgt jer ind til det! Jeg bliver fandme såret når i skal skrive det er underligt at jeg er kærester med min søsters svoger! Helt ærligt. Føj jeg får det skidt.

Anmeld Citér

5. december 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Du er ikke selv skyld i dine følelser, nej. Det er jeg enig i. MEN, at skrive du ikke selv har valgt at være i et forhold med ham, det er jo ikke sandt. Du kunne have ladt være, der var nok ikke nogen der tvang dig. 

Skulle jeg havde ladet være hvis jeg havde følelser for ham?! Nej vel. Og stop nu forhelvede med at køre i mit forhold, det er ikke det den her tråd handler om.

Anmeld Citér

5. december 2015

Anonym trådstarter

Kiggede lige på mit opslag der hed "Så skuffet og ked af det", men det er fandeme kun blevet værre nu. Jeg ville havde låst denne her tråd hvis jeg kunne, men det kan jeg altså ikke, så jeg kan ikke se på jeres kommentarer mere. Skriv hvad i vil, jeg ser det bare ikke. Synes fandeme i er stride, for at være ærlig.

Anmeld Citér

5. december 2015

Kløver

Anonym skriver:

Skulle jeg havde ladet være hvis jeg havde følelser for ham?! Nej vel. Og stop nu forhelvede med at køre i mit forhold, det er ikke det den her tråd handler om.

Du skrev om vores meninger og hvis du tror at dit forhold til din søsters sviger ingen betydning tror jeg du negligerer et problem for din søster. Du læser åbenbart kun det du selv vil. Jeg prøver i venligste mening at hjælpe 

Anmeld Citér

5. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Kiggede lige på mit opslag der hed "Så skuffet og ked af det", men det er fandeme kun blevet værre nu. Jeg ville havde låst denne her tråd hvis jeg kunne, men det kan jeg altså ikke, så jeg kan ikke se på jeres kommentarer mere. Skriv hvad i vil, jeg ser det bare ikke. Synes fandeme i er stride, for at være ærlig.

Du kan bede om at få tråden lukket

Anmeld Citér

5. december 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg undrer mig over at du 1) citere mig 2 gange, jeg har skrevet et indlæg i denne tråd, du behøves ikke citere mig med 2 forskellige formuleringer. 2) at du har behov for at angribe på den måde, hvis du går sådan til angreb overfor dine søstre, så forstår jeg ærligt godt de kan blive sure på dig. 

Jeg siger ikke du burde have ladet være med at blive kærester med ham, det bestemmer du selv. Jeg skrev bare at du selv har valgt at være kærester med ham. Bare fordi man får lidt små følelser behøves man ikke blive kærester med folk, så det har udelukkende været dit eget valg. 

Anmeld Citér

5. december 2015

lineog4

Anonym skriver:

Har lige brug for at komme ud med dette... Jeg er nygravid i 6. uge, og jeg er 18 år gammel. Sagen er dette AT (og håber ikke jeg forvirrer jer..) men jeg er kærester med min storesøsters kærestes lillebror, og hun blev IKKE ligefrem glad da hun fandt ud af at vi var blevet kærester, hvilket jeg blev lidt ked af, men var sådan set ligeglad for det var og ER ægte kærlighed. Jeg har derfor kendt min kæreste ligeså lang tid min søster og hendes kæreste har været sammen, hvilket er 8 år. Nå, men jeg er jo gravid nu, og var bange for at fortælle min søster det, så det måtte min kæreste sige til hans bror, som derefter fortalte det til min søster, og jeg var hjemme hos hende i dag og der var den dårligste stemning... faktisk så dårlig at jeg var tæt på at græde.. Hun sagde til mig: "Jeg har godt nok mange holdninger som jeg nok ikke burde sige til dig." Og det var det? Altså så kunne jeg sidde der og vide det. 

Jeg har også en anden storesøster som ellers altid har sagt til mig at jeg ville blive en god mor osv, men nu hvor jeg er gravid så er hun så tarvelig. Hun er lesbisk og har prøvet at få et barn osv, hvilket jeg ikke har styr på eller noget og så i dag spurgte hun ind til mit lægebesøg og svarede koldt, hvor jeg spurgte hvad der var galt, så skrev hun "Hvad tror du selv?" så svarede jeg hvorfor hun var sådan der, så skriver hun fandeme "Jeg er fandeme mere voksen og passer mine ting og så kan jeg ikke få en unge når du bare skal kneppe og så er det fint." Jeg har det SÅ dårligt over mine søstre er så tarvelige. Jeg har været så ked af det i dag og min kæreste blev nødt til at trøste mig i en time... Ved ikke hvad jeg skal tænke om dem nu. For de er virkelig ikke søde :-(

BEKLAGER LANGT OPLÆG........ Har bar brug for at høre meninger fra jer... 

Først man skal tale pænt til alle også selvom man er uenig i deres valg, er misundelig osv. 

For mig lyder det til i 3 søstre ikke har et særligt tæt eller for den sags skyld godt forhold. Ja de siger ting til dig som de ikke skulle, men lyder heller ikke til at du har ville lytte til deres følelser både med hensyn til du er kæreste med svoger og det at stå med fødderne solidt placeret i bwhandlingsverden. Det er ikke en undskyldning og jeg synes du skal fortælle dem de har såret dig, men du skal også være klar til at modtage at du har såret dem, måske dybt irrationelt, måske uden at vide det - men kan du rumme din søster fx siger: hold kæft, det gør så ondt du står der hvor jeg gerne ville stå. Jeg vil gerne være der for dig, jeg vil gerne glædes med dig men jeg ved ikke om jeg kan hele vejen og om jeg kan lade være med sige nogle dumme ting.

kan du rumme din søster giver dig en forklaring på hendes frustration over du er kæreste med hendes svoger? Kan du lytte til den og forstå hende, men også forklare at ja sådan er det faldet ud og elsker din kæreste. Har du en gang lige sat dig ned og tænkt: hvorfor mon hun er imod det? Jeg kunne fx forestille mig en forklaring alla, hvad hvis I får fra hinanden, hvad så med hvordan din søster og hendes mand kan komme i en forfærdelig klemme.... 

Selvsagt skal de opføre sig ordentligt, selvsagt skal de tale pænt osv. Men et forhold mellem to mennesker, er netop et forhold mellem 2 og man skal selv også kunne rumme, lytte, forstå og acceptere

Anmeld Citér

5. december 2015

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Tak tak. 

Min søster 2 HAR allerede et barn. 

Og jeg ved ikke noget om hendes projekt fordi hun ikke siger noget.

OG hun er på bistand og bor hos min morfar uden at betale husleje.

og jeg synes fandeme - ligemeget hvor nederen det er for hende at hun ikke må få barn - at det ikke er okay at skrive så grimt til mig.

altså jer der siger i kan forstå hende? Havde i så også bare skrevet sådan til jeres lillesøster eller hvad? 

Jeg forstår heller ikke dem, der beder dig undskylde.

Er du forpligtet til at oplyse din søster om din graviditet? Næh, det er du egentlig ikke.
Jeg selv hørte om min søsters graviditet via min far, og jeg har aldrig spekuleret over om det var forkert eller ej. 

Uanset om man forstår deres følelser eller ej, kan det aldrig nogensinde blive okay, at tale så grimt til et andet menneske.
Jeg var blevet sindssyg vred og fortalt dem, at enten begynder de at respektere mig som menneske og tale ordentligt eller også behøver de ikke være en del af mit liv.

Livet er for kort til at bruge det på mennesker, der gør en ked af det.

Min søster havde forøvrigt kendt sin mand i 17 år, da jeg gaflede hans fætter, som jeg nu er gift og har barn med. 
Havde min søster været imod det, havde det bare været ærgerligt. Man er sin egen lykkes smed og den skal ens søster da ikke stå i vejen for, fordi hun synes det er akavet. (Min søster var så stor nok til blot at glæde sig på mine vegne)

Held og lykke med graviditet.  Og ikke mindst familien.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.