Barn uden far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

At få børn er jo for fanden alle dage et egoistisk valg 

Jeg kunne nævne andre konstallationer som kunne være værre!

Jeg har ikke selv donorbarn, men kender en der har. Hun fortryder naturligvis ikke sin beslutning, men er blevet klar over mange overvejelser som hun ikke nødvendigvis havde inden. Alt fra simple ting som "hvordan går jeg tur med hunden, når jeg er alene med baby?" til større ting som, at hun ville undersøge om hendes dreng havde søskende og ikke overvejede koncekvenserne ved pludselig at have kontakt med rigtig mange andre familier (hendes søn har kun kendskab til 2 søskende, for at han ikke skal forholde sig til for mange andre)

Foruden det, står hun alene med en 4 årig med autisme. Det kan man naturligvis ikke forudse uanset hvem man får børn med, men hun ville ønske at hun havde en og dele det med. Og det gælder selvfølgelig også alle de gode og store ting man oplever

Jeg håber at du kan bruge det til noget. Jeg er ikke ude på at skramme dig, men jeg tror det er fornuftigt, ligesom alle andre der får børn at gøre sig nogle overvejelser inden.

Også få afklaret med familie og venner hvilken støtte man kan forvente

Nemlig, og  en ting jeg er 100% sikker på er at en barn skal have mulighed for at kende sin far, om det så er fra barns ben eller først som 18 åring, ja det må tiden vise, men en ting jeg holder fast i er at et barn har ret til både EN  mor  men  også EN far

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Som  jeg skrev til en anden her inde, så er i latterlige at i STRAKS  tror det skal være anonym sæddoner.
Ja undskyld mig....

Hvor læser du at jeg tror det? Den må stå for egen regning.

Faktum er dog at anonym eller ej, så får barnet jo ikke en far. Men ja, jeg er endnu mere betænkelig når der er tale om anonym.

Anmeld Citér

13. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Latterlig kommentar, har ALDRIG sagt noget om det skulle være anonym sæddoner eller åben!

Nu var den ikke myntet til dig men den anden Anonym som "angreb" dig. 

Jeg har ikke sagt noget som helt om at det er forkert at bruge doner. Tvært imod. Prøv at læs det som det står

Anmeld Citér

13. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Latterlig kommentar, har ALDRIG sagt noget om det skulle være anonym sæddoner eller åben!

Det eneste jeg skrev om anonymitet var at det var sørgeligt at personen som angreb dig var anonym...

Anmeld Citér

13. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hun bakker dig op...

Anmeld Citér

13. februar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Hold da op, hvor blev du sur på en, der rent faktisk prøvede at forsvare dig . Men det er heller ikke nemt at finde rundt i alle de 'anonyme' svar 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Det eneste jeg skrev om anonymitet var at det var sørgeligt at personen som angreb dig var anonym...

Det må du undskylde at jeg misforstået dig. Det er jeg ked af.

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Hold da op, hvor blev du sur på en, der rent faktisk prøvede at forsvare dig . Men det er heller ikke nemt at finde rundt i alle de 'anonyme' svar 

Nej det er ikke nemt,tænkte at det ville være godt at man kunne svare anonymt, men ikke i denne debat, andre gange kan det være meget godt

Anmeld Citér

13. februar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Hvor er det trist at I allerede sætter jeres egne behov før børnenes.

Prøv at sæt jer i barnets sted. Hvordan ville I have det med ikke at have en far? Ikke at kende jeres biologiske ophav? Det har alle børn da ret til.

Det eneste der trist her, er vist dig.. 

Min mor og far kendte hinanden i 6 år inden de fik min bror og min far har valgt os fra, man er ikke sikker her i livet ligemeget hvad man gør..

min datters far har været så lidt i hendes liv og hun sikkert ikke kan kende ham når den tid kommer.. 

Så kan du ikke hjælpe trådstarter eller komme med en god kommentar så hold dig da væk! 

Anmeld Citér

14. februar 2016

AJ14

Anonym skriver:

Jeg søger råd omkring det at blive gravid med en sæd doner, hvis der nu skulle sidde nogen her inde som har erfaring omkring det 

Hej.  På udeoghjemme.dk er der lige nu en mindre artikel om en kvinde med et donorbarn. Ved ikke du kan bruge den til noget. ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.