Barn uden far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ej vil du da holde mund er du ikke I stand til at hjælpe ts så hold da venligst din mening for dig selv 

Dette er et debatforum, og jeg har ytringsfrihed, så hvorfor skulle jeg dog det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

Mami

Anonym skriver:

Dette er et debatforum, og jeg har ytringsfrihed, så hvorfor skulle jeg dog det?

ytrings frihed - ikke ytrings pligt du bliver nok bedt om at tie stille fordi din kommentar er malplaceret og ingen har spurgt ind til din holdning. 

råber du også din holdning til andre mennesker på gaden?

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym

ytrings frihed - ikke ytrings pligt du bliver nok bedt om at tie stille fordi din kommentar er malplaceret og ingen har spurgt ind til din holdning. 

råber du også din holdning til andre mennesker på gaden?

Lad mig gentage: Dette er et debatforum.

Måske er min kommentar malplaceret, men det gør mig harm at læse om kvinder, som hverken tænker på barnets behov, ret eller tarv.

Anmeld Citér

11. februar 2016

Mami

Anonym skriver:

Måske er min kommentar malplaceret, men det gør mig harm at læse om kvinder, som hverken tænker på barnets behov, ret eller tarv.

Og hvad ændrer gentagelsen? 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Når vi nu er off topic fra det oprindelige emne, så vil jeg sige, at jeg synes, det er fesent at tale om ytringsfrihed og debatkultur og så samtidig være anonym 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Liv_86

Morogbarn skriver:

Når vi nu er off topic fra det oprindelige emne, så vil jeg sige, at jeg synes, det er fesent at tale om ytringsfrihed og debatkultur og så samtidig være anonym 

Min pointe også

synes dog stadig ikke man behøver at ytre sig, bare fordi man har ytringfrihed. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Hvor er det trist at I allerede sætter jeres egne behov før børnenes.

Prøv at sæt jer i barnets sted. Hvordan ville I have det med ikke at have en far? Ikke at kende jeres biologiske ophav? Det har alle børn da ret til.

For det 1. Hvorfor opretter du som anonym, hvis du står ved det du siger?

For det 2. Hvorfor opretter du ikke en selvstændig tråd inde under donerbørn hvis du har sådan et behov for at udgyde din forargelse over at nogle vælger donerbørn?

For det 3. Hvorfor ser du det som egoistisk at nogle vælger donerbørn? Hvad så med alle de børn der findes i verden, som er adopteret? Er det også egoistisk at adoptere? 

Og hvis du mener det er egoistisk, så mener du vel omvendt, at hvis man ikke har en partner i mens man er i den fødedygtige alder, så er man dømt til et liv uden børn?

Og hvorfor bliver du ikke forarget over alle de mænd der sælger sin sæd for at tjene på det? Der ville ikke være et donermarked hvis ikke der var en masse mænd verden rundt, der donerede deres sæd. 

Mvh. Monica

Anmeld Citér

11. februar 2016

Ka+Ma=Be

At få børn er jo for fanden alle dage et egoistisk valg 

Jeg kunne nævne andre konstallationer som kunne være værre!

Jeg har ikke selv donorbarn, men kender en der har. Hun fortryder naturligvis ikke sin beslutning, men er blevet klar over mange overvejelser som hun ikke nødvendigvis havde inden. Alt fra simple ting som "hvordan går jeg tur med hunden, når jeg er alene med baby?" til større ting som, at hun ville undersøge om hendes dreng havde søskende og ikke overvejede koncekvenserne ved pludselig at have kontakt med rigtig mange andre familier (hendes søn har kun kendskab til 2 søskende, for at han ikke skal forholde sig til for mange andre)

Foruden det, står hun alene med en 4 årig med autisme. Det kan man naturligvis ikke forudse uanset hvem man får børn med, men hun ville ønske at hun havde en og dele det med. Og det gælder selvfølgelig også alle de gode og store ting man oplever

Jeg håber at du kan bruge det til noget. Jeg er ikke ude på at skramme dig, men jeg tror det er fornuftigt, ligesom alle andre der får børn at gøre sig nogle overvejelser inden.

Også få afklaret med familie og venner hvilken støtte man kan forvente

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Nu kan man jo vælge en åben doner, så barnet rent faktisk har mulighed for at kende dens ophav. 

Og undskyld mig, men der er aldrig nogen garantier i livet. Du kan få børn med en mand som alligevel vælger ikke at være en del af barnets liv. Så kender barnet jo heller ikke der rigtig dens ophav.  

I grunden sørgeligt man skal gemme sig bag anonymitet når man kritisere andre. 

Latterlig kommentar, har ALDRIG sagt noget om det skulle være anonym sæddoner eller åben!

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Edit: jeg er EN ANDEN anonym og ikke den der skrev indlægget der blev svaret på herover.

Men hvis du vælger donor så ER der jo netop en garanti for at barnet ikke får en far. Og hvis du vælger anonym donor så er der garanti for at barnet ikke vil kende til sit ophav.

Beklager, men det ER egoistisk. Og kvinder vælger anonyme donorer, jeg gætter på af besidderiske grunde. Jeg synes personligt barnets perspektiv mangler her. Man beder jo ikke om at blive født 

Som  jeg skrev til en anden her inde, så er i latterlige at i STRAKS  tror det skal være anonym sæddoner.
Ja undskyld mig....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.