Når dyr bliver syge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

Bella&Lina

Jeg vil blankt indrømme at vi IKKE ville kunne fiske 10000 op af lommen bare sådan lige. Af den grund har vi så også sygeforsikret vores hund. Men skulle vi engang ende ud af at stå og skulle vælge mellem og betale 10-20000 eller aflivning, så ville det uden tvivl være noget der skulle vendes og vendes igen og snakkes meget om. Vi er gode hundeejere, vi elsker vores hund og ungerne er tæt knyttede til hende. Hun får 100% kornfrit foder og vi gør meget for hende i hverdagen. Jeg vil ikke mene vi er dårlige hundeejere fordi vi ikke har 10000-20000 stående på bankkontoen mærket til hende. Men igen, hun er sygeforsikret og vi kommer ikke til og skulle betale så store beløb hvis hun skulle komme galt afsted eller blive syg. Så vores forholdsregler har vi taget og ansvaret .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Loa

Roselil skriver:

Jeg ville altid vælge aflivning. Men bryder mig nu ikke helt om formuleringen i afstemningen "det er bare et dyr" etc. Jeg har holdt rigtig meget af mine kæledyr(katte) og sørget over dem når de er døde. Men jeg mener ikke at man skal menneskeliggøre dyrene på den måde mange gør i dag. Jeg vil til enhver tid vælge min egen race og der er så utrolig mange mennesker i nød. Derfor ville jeg aldrig kunne få over min samvittighed, at bruge 7-10.000 på en kat når der f.eks er små børn der dør af sult.

Men sådan kan man da ikke stille det op?

Så du ville heller ikke købe hus, bil eller lækre goder til dig selv og din familie, fordi der er børn rundt omkring der sulter?

Altså, det styrer du selvfølgelig selv, men synes bare det var en mærkelig sammenligning.

Anmeld Citér

2. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Loa skriver:

Men sådan kan man da ikke stille det op?

Så du ville heller ikke købe hus, bil eller lækre goder til dig selv og din familie, fordi der er børn rundt omkring der sulter?

Altså, det styrer du selvfølgelig selv, men synes bare det var en mærkelig sammenligning.

Hus, bil osv. er til min familie og jeg (og vi er altså alle af racen mennesket ) det er dem jeg har forpligtelse til at sørge for. Dyr er søde og dejlige, men skal behandles som dyr. Er de syge og lider, så skal de aflives. Jeg vil dog lige nævne her, at jeg ikke er særlig vild med forbrugersamfundet så det er ikke sådan, at jeg voldskøber ting til familien og ikke under dyrene noget. Køber f.eks. Økokød fordi jeg mener, at dyrene skal behandles som dyr og ikke bare et produkt. De er levende væsner og kan sagtens mærke smerte f.eks. Men det der pussenusse-kæledyrshalløj, det mener jeg klart er menneskets behov og ikke dyrenes.

Anmeld Citér

2. november 2015

Loa

Roselil skriver:

Hus, bil osv. er til min familie og jeg (og vi er altså alle af racen mennesket ) det er dem jeg har forpligtelse til at sørge for. Dyr er søde og dejlige, men skal behandles som dyr. Er de syge og lider, så skal de aflives. Jeg vil dog lige nævne her, at jeg ikke er særlig vild med forbrugersamfundet så det er ikke sådan, at jeg voldskøber ting til familien og ikke under dyrene noget. Køber f.eks. Økokød fordi jeg mener, at dyrene skal behandles som dyr og ikke bare et produkt. De er levende væsner og kan sagtens mærke smerte f.eks. Men det der pussenusse-kæledyrshalløj, det mener jeg klart er menneskets behov og ikke dyrenes.

Men det hænger jo ikke sammen alligevel.

Vi har brugt mange 1000 kr på vores hund, en del har vi ikke engang fået dækket af forsikringen, fordi det for det første overskred beløbsgrænsen pr. år og for det andet fordi de ikke dækker hoftedysplasi, men vi brugte da pengene på ham alligevel. Det var jo ikke penge der var gået til fattige lande eller noget? Så var de "bare" brugt til almindelige forbrugsting jo... Så om man bruger 5-10.000 på sit dyr eller ej, skader jo ikke fattige eller dårligere stillet rundt om i verden.

Anmeld Citér

2. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Loa skriver:

Men det hænger jo ikke sammen alligevel.

Vi har brugt mange 1000 kr på vores hund, en del har vi ikke engang fået dækket af forsikringen, fordi det for det første overskred beløbsgrænsen pr. år og for det andet fordi de ikke dækker hoftedysplasi, men vi brugte da pengene på ham alligevel. Det var jo ikke penge der var gået til fattige lande eller noget? Så var de "bare" brugt til almindelige forbrugsting jo... Så om man bruger 5-10.000 på sit dyr eller ej, skader jo ikke fattige eller dårligere stillet rundt om i verden.

Jeg gir til flygtninge osv. 

Anmeld Citér

2. november 2015

LBK

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

tage operationen, samt en kæmpe regning, eller aflivning?

forklar gerne jeres valg 

Jeg har to hunde på 6 og 7 år. 

Blev den ene hund syg ville jeg tage regningen og operationen. Blev den anden hund syg ville han blive aflivet.

årsagen er, at min ene hund er stresset og bliver medicineret for det, han KAN ikke tåle at komme til dyrlæge (kommer det selvfølgelig en gang imellem da det jo ikke helt kan undgås ) men en operation ville betyde flere kontroller egterfølgende og det ville være så synd for ham. (Og så er han jo "syg" i forvejen) 

så individuel vurdering 

Anmeld Citér

13. november 2015

Camilze

Hvis man har en hund, hvor der ofte følger mange sygdomme med racen etc, er det fx. en god ide at forsikre dem, således at forsikringen dækker en stor del af beløbet til en operation. Generelt er det en god ide, da man jo aldrig kan vide, hvornår og hvordan ens kæledyr bliver syg. 

Anmeld Citér

13. november 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg står pt i en situation hvor min hund skal undersøges for en lidelse der vil koste dette cirka som behandling, hvis den har lidelsen.

jeg føler selv at operation er det helt rigtige valg, men min mand derimod synes ikke vi skal bruge den sum penge på hunden.. Det synes stort set alle andre i min omgangskreds heller ikke.

jeg elsker min hund sindsygt meget, og synes økonomisk ikke det er vanvittigt at ofre den sum på hunden.

jeg har desværre ingen sygeforsikring på hunden, da jeg dengang jeg fik hunden ikke fik tænkt mig godt nok om. Desuden er der en klausul på forsikringen der ikke dækker denne type lidelse for denne race med mindre den er tegnet inden et vist stykke tid i starten af hundens liv. 

Det er jo så som det er, men jeg er glad for at høre jeres meninger om at operation er go, blandt andet grundet ansvaret man tager sig når man får hund.

jeg er fuldstændig af samme mening.

Jeg synes ikke rigtigt, at der er sammenhæng mellem dine indlæg og det du beskriver hunden evt fejler.

Er det kun dig selv der har en formodning om hvad hunden fejler, eller er det dyrlægen? Hvis dyrlægen har stillet diagnosen burde behandlingen jo være iværksat. 

Grunden til du kun kan tegne en tidlig forsikring for løse knæskaller er jo at det oftest er arveligt og opdages i hvalpestadiet. Det lyder som om din hund er ældre og derfor burde det være opdaget nu, hvis det er det den fejler.

Hvis hunden allerede er der hvor operation er påkrævet, har dyrlægen været indeover, og det er tydeligt at se på hunden.

Så jeg synes ikke tingene passer sammen. Jeg håber dog at jeg tager fejl, for hvis ikke jeg gør, går hunden rundt med ubehandlede smerter og halter evt også. -Tilsyneladende fordi din mand ikke er med på at betale og derfor trækkes tiden ud.

Jeg håber jeg tager fejl.

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg synes ikke rigtigt, at der er sammenhæng mellem dine indlæg og det du beskriver hunden evt fejler.

Er det kun dig selv der har en formodning om hvad hunden fejler, eller er det dyrlægen? Hvis dyrlægen har stillet diagnosen burde behandlingen jo være iværksat. 

Grunden til du kun kan tegne en tidlig forsikring for løse knæskaller er jo at det oftest er arveligt og opdages i hvalpestadiet. Det lyder som om din hund er ældre og derfor burde det være opdaget nu, hvis det er det den fejler.

Hvis hunden allerede er der hvor operation er påkrævet, har dyrlægen været indeover, og det er tydeligt at se på hunden.

Så jeg synes ikke tingene passer sammen. Jeg håber dog at jeg tager fejl, for hvis ikke jeg gør, går hunden rundt med ubehandlede smerter og halter evt også. -Tilsyneladende fordi din mand ikke er med på at betale og derfor trækkes tiden ud.

Jeg håber jeg tager fejl.

Da jeg skrev indlægget havde jeg endnu ikke været ved dyrlægen, og derfor gik jeg med overvejende tanker omkring hvis og hvis.

hunden er tilset af dyrlægen nu, og har en løs knæskalle på venstre bagben. Det er dog i så lille en grad at operation slet ikke er nødvendig lige nu.

vi fik os en lang snak, om hvad vi kunne gøre for hunden, smerter osv.

min hunds livskvalitet er stadig helt i top, og karter stadig rundt som en skoldet skid, hvilket er super ��

Hunden er 4 år gammel nu forresten, og grunden til min nervøsitet inden var at knæskallen havde poppet ud et par gange. Før de betegner det som slemt skal den åbenbart poppe ud mange gange i løbet af et døgn, eller ikke vil rykke sig på plads igen. 

Hundens knæskalle er i vores tilfælde kun en lille smule løs, men alligevel nok til at denne popper ud en sjælden gang. Men det vidste jeg jo ikke noget om på daværende tidspunkt.

Anmeld Citér

13. november 2015

Clisolka

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

tage operationen, samt en kæmpe regning, eller aflivning?

forklar gerne jeres valg 

Jeg syntes selv det er en svær beslutning - som vi tog senest her i september

Vores 10-årige hunkat havde fået brystkræft og vi valgte at få hende aflivet. Dyrlægen kunne ikke svare på om de ville få det hele med i en operation, om hun skulle igennem yderligere operationer eller om kræften havde spredt sig yderligere til andre organer. Med 2 små børn under 5 og en kat der måske skulle igennem flere operationer, så var valget ikke svært for mig - jeg ville ikke have at mine børn så hende blive endnu dårlige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.