Når dyr bliver syge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2015

Masig

Helt enig med de andre, jeg ville betale uden så meget som at blinke med øjnene. Hvilket jeg også har gjort flere gange. Bl.a. en operation til 7.000 kr, en til ca. 4.000 kr. og et allergivaccine program til 5.000. derudover diverse konsultationer, medicin, specielfoder m.m.

Vi har været temmelig uheldige med vores hund, og han har på sine 6 år, kostet os langt over 50.000 kr. i dyrlægeregninger...

Og jeg gav med glæde 50.000 kr. mere hvis det blev nødvendigt.

Vil dog lige sige, at vi har sygeforsikring på ham, så vi har selvfølgelig fået en del tilbage derfra, men det er jo ikke alt de dækker, og så må man jo bare punge ud.

Man har selv valgt at anskaffe sig dyret, så har man så sandelig også ansvaret for at passe og pleje det med alt hvad det indebærer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg står pt i en situation hvor min hund skal undersøges for en lidelse der vil koste dette cirka som behandling, hvis den har lidelsen.

jeg føler selv at operation er det helt rigtige valg, men min mand derimod synes ikke vi skal bruge den sum penge på hunden.. Det synes stort set alle andre i min omgangskreds heller ikke.

jeg elsker min hund sindsygt meget, og synes økonomisk ikke det er vanvittigt at ofre den sum på hunden.

jeg har desværre ingen sygeforsikring på hunden, da jeg dengang jeg fik hunden ikke fik tænkt mig godt nok om. Desuden er der en klausul på forsikringen der ikke dækker denne type lidelse for denne race med mindre den er tegnet inden et vist stykke tid i starten af hundens liv. 

Det er jo så som det er, men jeg er glad for at høre jeres meninger om at operation er go, blandt andet grundet ansvaret man tager sig når man får hund.

jeg er fuldstændig af samme mening.

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg står pt i en situation hvor min hund skal undersøges for en lidelse der vil koste dette cirka som behandling, hvis den har lidelsen.

jeg føler selv at operation er det helt rigtige valg, men min mand derimod synes ikke vi skal bruge den sum penge på hunden.. Det synes stort set alle andre i min omgangskreds heller ikke.

jeg elsker min hund sindsygt meget, og synes økonomisk ikke det er vanvittigt at ofre den sum på hunden.

jeg har desværre ingen sygeforsikring på hunden, da jeg dengang jeg fik hunden ikke fik tænkt mig godt nok om. Desuden er der en klausul på forsikringen der ikke dækker denne type lidelse for denne race med mindre den er tegnet inden et vist stykke tid i starten af hundens liv. 

Det er jo så som det er, men jeg er glad for at høre jeres meninger om at operation er go, blandt andet grundet ansvaret man tager sig når man får hund.

jeg er fuldstændig af samme mening.

Hvilken lidelse drejer det sig præcis om? 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvilken lidelse drejer det sig præcis om? 

Det drejer sig om lidelsen Patella.

Anmeld Citér

31. oktober 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

tage operationen, samt en kæmpe regning, eller aflivning?

forklar gerne jeres valg 

Jeg har svaret andet, for jeg tror faktisk at der ville være forskel på om det var vores hund eller en af kattene.

Hunden ville vi betale for, men jeg er ikke 100% sikker på at vi ville gøre det med en kat 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

JLS1993

100% operation. Andet kan man i dette tilfælde ikke tillade sig. 

Vi har bare i år brugt over 20.000 på vores hund hos dyrlægen grundet defekt tarm. Så længe dyrlægen siger at hun kan leve uden smerter, så er der kun én vej, og det er bare at betale regningerne!  

Vi har selv valgt at få hende. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Krydserfingre

Hvis din mand ikke synes - jamen så må du vel selv betale. Jeg havde aldrig - aldrig - ladet min mand eller nogen som helst anden diktere det valg for jeg ville aldrig kunne se mig selv i øjenene bagefter. Håber i træffer det eneste rigtige valg - ellers så bliver jeg næsten så desperat at i hellere må give mig hunden! Så skal jeg med glæde få den til operation! Hvis din mand ikke vil betale det kæledyr engang i mellem koster. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Rockertand

FruStolpe skriver:

Jeg har svaret andet, for jeg tror faktisk at der ville være forskel på om det var vores hund eller en af kattene.

Hunden ville vi betale for, men jeg er ikke 100% sikker på at vi ville gøre det med en kat 

Fuldstændig enig, har det på samme måde.

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Krydserfingre skriver:

Hvis din mand ikke synes - jamen så må du vel selv betale. Jeg havde aldrig - aldrig - ladet min mand eller nogen som helst anden diktere det valg for jeg ville aldrig kunne se mig selv i øjenene bagefter. Håber i træffer det eneste rigtige valg - ellers så bliver jeg næsten så desperat at i hellere må give mig hunden! Så skal jeg med glæde få den til operation! Hvis din mand ikke vil betale det kæledyr engang i mellem koster. 

Min hund bliver hos mig 

som sagt er hunden ikke blevet tilset af dyrlægen endnu, og har det også godt. Så det er slet ikke aktuelt med en operation lige nu.

jeg oprettede blot tråden i tilfælde af jeg kom i den situation, og ville derfor gerne vide befolkningens, eller i hvert fald babys brugere, om jeg var den eneste det havde det sådan at man uden tvivl godt kunne bruge den sum penge på et kæledyr. Min omgangskreds er ikke enige i mit valg, og jeg ville derfor gerne vide hvor mange andre der i så fald havde det på samme måde.

som mange har skrevet ville de uden tvivl bruge pengene, og det gør mig sku et eller andet sted lidt glad at de at folk bekymrer sig om deres dyr, og gerne vil stå til, også inde lidt sværere tider.

her har vi en fælles økonomi. Alt bliver delt ligeligt. Derfor har min mand også noget at skulle have sagt.

jeg er dog sikker på at hvis vi kommer i den situation at hunden skal opereres, så vil han bakke op omkring min beslutning at lade operere.

Anmeld Citér

31. oktober 2015

ninibadini

Vi stod i en situation sidste forår med vores ældre kat som var alvorligt syg. Det ville blive rigtig dyrt, og dyrlægen kunne ikke sige noget om katten ville komme sig ordentligt. Vi valgte at give den fred, selv om det var et frygteligt valg, men havde vi kunne betale os fra nogle gode år fremefter, havde vi helt sikkert gjort det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.