Når dyr bliver syge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Aflivning eller operation

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.497 visninger
41 svar
60 synes godt om
31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

tage operationen, samt en kæmpe regning, eller aflivning?

forklar gerne jeres valg 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

forklar gerne jeres valg 

Jeg synes det er svært at svare på for i mit hoved kommer det an på hvad de fejler  

Men hvis det er en ukompliceret og dyret ikke vil have nogen mén efter, så kunne jeg nok godt kunne finde på det.

Jeg synes, det er en rigtig svær balancegang at finde. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Ellie79

Anonym skriver:

hvad ville i gøre?

forklar gerne jeres valg 

Operation man har valgt at få et dyr og en ven - når denne bliver syg må man betale, en del af det ansvar der følger med.. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

1977

Profilbillede for 1977

Så længe det er en en-gangs-ting, så vil jeg vælge operation. Det er vilkårene når man har dyr. Hvis det var en sygdom som påvirkede livskvaliteten, er det en anden snak.  

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Lenchick

Anonym skriver:

hvad ville i gøre?

forklar gerne jeres valg 

Helt klart behandling/operation såfremt dyret kommer over skaden uden mén. 

Begge hunde er desuden forsikrede her, så helt kæmpe regning vil ikke blive aktuelt her. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

tumle

Anonym skriver:

hvad ville i gøre?

forklar gerne jeres valg 

Blev min hund syg og det krævede en ukompliceret operation for at den blev rask, så havde jeg betalt hvad det kostede.

Jeg har selv valgt at anskaffe mig en hund og så synes jeg at det er noget må man tage med, man ved der er en chance for at der kan opstå sygdom, derfor har jeg også sygeforsikring på hende.

Min hund er min bedste ven og er uheldet en dag ude, så skal hun bare ordnes uanset hvad det koster.

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Bebsen

Operation, og regning.

Da min hund på 6 år fik slemme smerter i bagbenene troede lægen at hendes korsbånd var sprunget, eller ihvertfald næsten revet over... Jeg fik skaffet de 15.000kr han regnede med det ville koste, dagen hvor hun så skal opereres og de tager røntgen osv kan de se det ikke er korsbåndet, men hendes hofter der havde gigt.... Det har krævet smertestillende nogle uger et par vintre, og minimum af motion, specielt når det er koldt... 

Men selvf havde jeg betalt! 

Nu, 12 år gammel 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Øh jeg ville bare betale ved kasse 1!

7000-10.000kr er da ingenting- hvis du har været bare lidt fornuftig så har du selvfølgelig en sygeforsikring på dit dyr ...

dyrlæge regninger er bekostelige men sådan er det jo at eje hund/kat mm.

et brækket ben en lørdag aften på en hund koster hurtigt 18.000-20.000kr.. 

Så 7000-10.000kr er da ingenting. 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Krydserfingre

Undlsyld hvis jeg lyder hård... 

Men synes simpelthen ikke man kan tillade sig andet end at betale ved kasse 1! 

Det er et familiemedlem man har anskaffet sig - man har ansvaret for dens helbred. Var den uhelbredelig syg så skulle den selvfølgelig have fred. Men kan den sagtens reddes som dette tilfælde er det i min optik slet ikle et valg ikke at gennemføre operationen! 

Også synes jeg 7-10000kr er billigt sluppet!!!!! 

Anmeld Citér

31. oktober 2015

LOL

Anonym skriver:

hvad ville i gøre?

forklar gerne jeres valg 

Med dyr følger ansvar - så i det tilfælde du nævner er det helt sikkert operationen man vælger!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.